Agående guldöverföring från andra världar

DeletedUser

Guest
Börjar med att konstatera några grundläggande teser, 1 Tw är under kategorin rekreation, 2 i alla spel på allvar eller lek vill du ha så vettiga förutsättningar som möjligt. 3 Tw för att bli ett bra spel behöver vissa premiumfunktioner, vilka kostar pengar som innebär att vi är kunder.

2 spelare med 9k byar som mainbyn startar bredvid varann, den ena med 2 k byar lagringar den andra med 3 byars lagringar vem kommer ha bästa utvecklingen? när bägge är på 1000k poäng anfaller dom varann vem kommer klara sig bäst?

Ja ni ser var jag vill komma, ingame så sker detta nu men då gaddar 2 elefanter sig ihop dessutom och inte har dom farmat eller behöver farma något för att attackera, medan den ensamma parten är helt beroende av farm för lagringar, tja vi betalar samma pris för pp.....
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag vet inte riktigt vad jag ska svara på det här, som jag inte redan har svarat. Men frågan är fortfarande oklar, och det känns angeläget att det i alla fall diskuteras.

Ska börja med att citera mitt eget svar från den här tråden;

Jag misstänker att eventuellt kommande Casualservrar kanske kommer få lite annorlunda settings jämfört med de vi nu har. Det är ett helt nytt koncept, och det känns som det finns en del som haltar. Jag håller med om att det är skevt att de som blir bortadlade från de gamla världarna kommer till Casual med tusentals mynt i bagaget. Men det skevar ännu mer om man betänker att det är just mynt - de som kommer från lagringsvärldarna har ju inga mynt, även om de sitter med aldrig så många när de blir bortadlade.

Det enda egentligen rättvisa vore om Casual servrarna kördes med V8/V17 settings - alltså där det varken finns mynt eller lagringar. Men, det är givetvis min högst personliga uppfattning om rättvisa i det här, jag kan ha missat nåt.

För att förtydliga så är det inte det svenska teamet som bestämt eller satt de inställningar som finns på Casual servrarna, utan detta är styrt uppifrån. Tanken med det är förmodligen att konceptet Casual server ska vara likadant över alla versioner.

Jag tycker själv fortfarande det är väldigt orättvist, och att det känns som det blivit feltänkt i upplägget. Visst är Casual servern avsedd att vara en non-competitive server med en mer avslappnad spelstil, men det är och förblir orättvist att en del börjar med tusentals mynt, medan andra börjar med noll. Visst går det ganska snabbt att farma i hop mynten, men hur mycket man än farmar kan man ändå aldrig komma upp i de volymerna, och farma kan ju också den som redan har mynten med sig göra.

Men återigen är detta första omgången av Casual servrar, det är självklart att en del saker inte fungerar i praktiken trots att de lät bra i teorin. Man får lära av misstagen helt enkelt. Jag tänkte tidigare att den enda lösningen var att man hade kört med en inställning helt utan mynt/lagringar, men egentligen är det heller ingen bra lösning - spelet på de flesta servrar ser inte ut så, att det bara går att bygga tre adelsmän per akademi. Jag har funderat lite till på hur det skulle kunna gjorts istället, och den lösning jag tror vore mest rättvis, och samtidigt praktiskt genomförbar är om mynten inte kostade något. Om man gjort så ett mynt kostade 1 resurs av varje sort, hade det i princip kvittat om man har 2 mynt eller 2000 mynt med sig när man börjat.

Nu är ju servern igång redan, och jag kan inte svara för hur detta tagits emot på andra versioner. Men det är självklart synpunkter vi kan, och ska förmedla uppåt i leden. Går det inte att rädda den här casual servern, kan man i alla fall försöka att få en ändring för framtida.
 

DeletedUser

Guest
Jag kan se en bonus för trogna kunder från de spelare som harvat länge och tycker det är imponerande att de fortfarande upplever drivet, men kan även se vilket drabbar mig själv extremt negativt på det konto jag nu spelar att farmrestriktioner bör införas för att jämna ut en värld som casual för att det just ska bli casual, men tycker både nattbonus och restriktioner på adelstågen ska införas. Misstänker att sommaren kommer drabba casual hårdare än andra världar och den oändliga världen blir ett ganska fattigt inslag där uttråkning och uppgivenhet inför en orealistisk övermakt kommer skörda fler offer för en värld som jag sett som räddningen för tws återväxt just för att man skulle ha tiden att förklara spelet och låta spelare testa sig fram och kunna göra fel utan ödesdigra konsekvenser, så tycker ni ska resonera hur denna världen ska kunna räddas eller gör om och gör rätt i nästa casual, och snabbt innan folk struntar i det helt:), nu får man mer sitta och fundera om det är något som förbisetts för att kunna jämna ut oddsen, än att ta hand om spelare och förklara spelet, det är en ganska tidskrävande process innan det sitter:)
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Jag har funderat lite till på hur det skulle kunna gjorts istället, och den lösning jag tror vore mest rättvis, och samtidigt praktiskt genomförbar är om mynten inte kostade något.

Borde inte den bästa lösningen helt enkelt vara att man bara återställer antalet mynt som spelaren som blir utadlad har? Detta gör så att alla som startar på casual-världen har lika villkor.
 

DeletedUser

Guest
Borde inte den bästa lösningen helt enkelt vara att man bara återställer antalet mynt som spelaren som blir utadlad har? Detta gör så att alla som startar på casual-världen har lika villkor.

Jo, jag håller med om att det vore den bästa lösningen. Men systemen är inte helt logiska, och jag tror faktiskt inte det är möjligt som det ser ut idag - när du överför ett konto+by, så överför du det i exakt det tillstånd det befinner sig i det ögonblick din sista by blir adlad. Och systemet har ingen inställning, justeringsmöjlighet eller styrbar möjlighet att fixa detta. Det är förmodligen en ren databas överföring, ettor och nollor som bara byter adress som en klump.
 

DeletedUser

Guest
Eftersom det inte verkar som ni kan balansera dessa orättvisor får de spelare kompensation för utlagda premium, eftersom varudeklarationen varit minst sagt bristfällig då ingen information gavs på ställd fråga just kring myntens överföring från olika världar, finns ju onekligen lagar och regler för köp och vilken information en kund ska få om en produkt?
 

DeletedUser

Guest
Jag har försökt kolla upp detta, främst genom användarvillkoren eftersom det är de som så att säga är det som gäller i första hand.
Man missar lätt att man genom att acceptera dessa vid registreringen ingår ett avtal med Innogames, som reglerar både det ena och det andra.

Nu kan jag ju ha missat nåt väsentligt, det är ett vägg av fikonspråk. Men som det ser ut så känns möjligheten att få något slags kompensation för detta ganska obefintlig. De finns att hitta såväl på sidan man registrerar sig på, samt på framsidan och här kommer de länkade; Allmänna affärsvillkor.
 

DeletedUser

Guest
6.2 Alla spel som erbjuds av InnoGames uppdateras och aktualiseras efter vad dessa bedömer nödvändigt för att göra dem attraktiva för så många användare som möjligt.

Efter läst den texten känns det som vi har inga rättigheter, hittade dock denna vilket inte tillämpas på casual, känns mer som man e ditlurad som kanonmat för att veteranerna har svårt att aklimatisera sig till det nya sättet att spela, knappast en god reklam för nya spelare som kan rekryteras till se;)
 
Senast redigerad av en moderator:

WIdmar

New Member
Reaktionspoäng
0
Borde inte den bästa lösningen helt enkelt vara att man bara återställer antalet mynt som spelaren som blir utadlad har? Detta gör så att alla som startar på casual-världen har lika villkor.

Yes, det tycker jag också...

Det står ju att din sista by kopieras över till Casual och inte att ditt konto kopieras...

Borde alltså vara byggnader, så att säga hur byn är uppbyggd...

Du får ju inte med med dig trupperna så varför skall du få med dig mynten???

Nej, Tänk om och gör rätt för ett rättvist spelande på Casual Världen ;)
 

DeletedUser

Guest
Visst, håller med. Mynten borde återställas!
Men hur tänker du här?

Widmar sa:
Du får ju inte med med dig trupperna så varför skall du få med dig mynten???

När du blir bortadlad har du ju exakt 0 trupp kvar... Dessa får man ju ta med sig,,, alla noll?
 

DeletedUser

Guest
mer en metafor på denna världs idiotiska inställningar skulle jag tro.
 
Topp