Adelspriset på V3

Vill du sänka adelspriset på V3?

  • Ja!

    Röster: 81 64,3%
  • Nej!

    Röster: 45 35,7%

  • Totalt antal röstare
    126

DeletedUser

Guest
skulle tro det är de i söder som vill ha billigare adel, så de kan skicka fler när de första slår ihjäl sig!

Jo man kunde ju önska att det var så. men tyvärr inte. :(
Det är fruktansvärt tråkigt att spela när det ständigt står Du kan fortfarande utbilda: 0 inne i akademin.
 

KattRag

Member
Reaktionspoäng
3
undrar om barbarer ingår i % för att vinna värld..
för gör de inte det så skulle ni vinna fortare om ni lät bli barbarerna..
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Tack för rådet KattRag , men det har vi redan räknat ut och våra rens går mot det som finns kvar, inte era gråa byar // Cribba
 

DeletedUser

Guest
Kan tyvärr inte ge svar på hur det kommer gå till och vad utgången blir.

Helgdag i Tyskland imorgon och Midsommar i Sverige närmar sig... vilket gör att jag inte kommer kunna utföra något förens efter Midsommar.

Utöver det så önskar jag er alla en trevlig Midsommar!

Jag tror någon får påminna tyskarna om att midsommarhelgen bara sträcker sig över ett fåtal dagar.
Personligen tror jag att vi får ett svar som gör att V3 kommer att pågå lite längre eftersom det är en av dom större världarna på den svenska servern, en större värld har fler spelare med stora konto som inte kan spelas utan premium.. allt handlar om pengar i slutändan.
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
Kan tyvärr inte ge svar på hur det kommer gå till och vad utgången blir.

Helgdag i Tyskland imorgon och Midsommar i Sverige närmar sig... vilket gör att jag inte kommer kunna utföra något förens efter Midsommar.

Utöver det så önskar jag er alla en trevlig Midsommar!

Allvarligt talat? Vad fan håller ni på med?
 

DeletedUser

Guest
Här kommer en uppdatering.

Vi håller just nu på att införa ett system, taget från .net, som ska gälla som riktlinjer för sådant här.

Det kommer att annonseras i veckan och Värld 1, samt Värld 3s, förfrågan om halverade priser, ska först godkännas av mina chefer.

Får be att återkomma på den punkten, tack för ert tålamod.
 
Senast redigerad av en moderator:

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
Här kommer en uppdatering.

Vi håller just nu på att införa ett system, taget från .net, som ska gälla som riktlinjer för sådant här.

Det kommer att annonseras i veckan och Värld 1, samt Värld 3s, förfrågan om halverade priser, ska först godkännas av mina chefer.

Får be att återkomma på den punkten, tack för ert tålamod.

Och det beräknas ta? Snälla säg den tid du verkligen tror det tar och inte typ två dagar eller liknande.
 

DeletedUser

Guest
Och det beräknas ta? Snälla säg den tid du verkligen tror det tar och inte typ två dagar eller liknande.

Beror på hur snabbt jag kan få förslaget godkänt av mina chefer. Eftersom .NETs linjer inte riktigt fungerar, får vi anpassa dem för .SE.

Kan inte ge ett svar på någon uppskattad tid, men så fort som det bara går är målet.

ps. Det är min Prio 1 just nu. ds.
 

DeletedUser

Guest
Uppdatering.

Här hittar ni de senaste riktlinjerna för ändringar av inställningar och end-game. (LÄNK)

http://forum.tribalwars.se/showthread.php?p=447345#post447345


Det var mycket läsning innan jag förstod att "Nej, någon sänkning av pris på adel blir det fasiken inte".
(Något som man den här tråden handlat om från början.)

Det hänvisas till en massa regler med en form av "friskrivningsklausul":
"Observera att ingen inställning ändras automatiskt. Det finns heller ingen garanti att det kommer att hända inom en dag eller ens en vecka efter att kriterierna uppfyllts. Vi kontrollerar regelbundet alla världar för att se vilka inställningar som behöver ändras och genomföra dessa förändringar efter kontrollen."

Som spelare kan jag enbart tolka detta som att ni vill ha möjlighet att "göra lite som ni vill" på tidpunkt som passar er.

Som värld 3 sett ut en längre tid kommer spelare fortsätta att sluta och värld 3 kommer sakta att dö ut. Hur roligt är det att sitta och betala premium för att prägla mynt i en månad eller två och därefter kunna plocka 10 nya byar. Känns det som Valuta för pengarna? Nej, inte för mig iallafall.

När det väl läggs ut en omröstning kommer alla att välja "2 månader" för att "få det gjort", känslan man har efter ett tandläkarbesök. Och det är den känslan jag kommer att bära med mig av Tribalwars. Att likt ett tandläkarbesök är det skönt att det är gjort och jag kommer aldrig att återvända frivilligt.

Ingen katastrof om det bara gäller mig, det håller jag med om.
Men med tanke på de ticket som skrivs i ärendet och det som framkommer i forum och på olika chattkanaler så är det nog olyckligt om detta inte riktigt tas på allvar.
 

earledvin

New Member
Reaktionspoäng
0
Om nu v3 "stängs" för att sydsidan har mer än 85% så händer vad?
Enligt nya reglerna så får man INTE billigare adel och INTE en stängd värld för nyregistreringar. Så vad är vitsen med att vänta med att helt stänga världen så fort en stam/allians har nått 85%?????
Vad ska spelarna göra under väntetiden?
Poängen med att få de gamla endgameinställningarna är ju att spelarna får en morot till att fortsätta betala prem och "snygga" till kartan genom att adla den blå och fin.

Är det verkligen lagligt att så totalt ändra inställningar och regler på en produkt som folk faktiskt betalar för att använda?
v3 är en gammal värld där vissa suttit och spelat sedan 2007.
Troligen har dom haft något mål med sitt spelande som nu är svårt att uppfylla.

Men det är väl så att v3 fortfarande har en hel del nyregistreringar och med de nya reglerna så hoppas väl innogames att en stam som når 85% snabbt ramlar ner under 85% pga spelare ledsnar och gråar. Då kan dom suga ur lite mer prem ur de stackare som är kvar.
 

Geminix

New Member
Reaktionspoäng
0
Med risk för att jag skriver något som moderator etc tycker är olämpligt.


Jag tycker vi kör vidare på V3 i 4 år till - men betalar inte någon mer premium. :p

Det blir lite mer sport då för oss alla.
Både för oss spelare som får känna på hur det va' i början innan man skaffade sina första premiumpoäng (retro) och även för de som driver TW som inte får in de summor som de kallt kunnat räkna med.

Detta är såklart skrivet med en bit ironi, men verkligheten är bara ett klick ifrån detta... :)
Förläng Automatiskt Uncheck!

I rest my case
 

capitan

Member
Reaktionspoäng
0
Min prem går ut vilken dag som helst och jag kommer inte betala en spänn så vida det inte blir billigare adlar i spelet.
Att betala premium för att plocka 2 byar per dag finns inte i min värld.
Så jävla besviken.. ångrar att jag började spela det här jävla skitspelet
 
Topp