Adelsmann

DeletedUser

Guest
Jag har hört att det är anorlunda sätt att göra adelsmann än vad det är på v3... jag har fortfarande inte fattat det så kan någon ge mig en förklaring (jag har tiitat på hjälp) tack i förväg =)
 

DeletedUser

Guest
Istället för att göra guldmynt så lagrar man resurserna.
 

DeletedUser

Guest
Rätt simpelt system när du blivit van vid det.

Du gör som vanligt för att få fram ditt akademi. Sen lagrar du resurser i mängden 28.000 trä 30.000 lera och 25.000 järn för din första adel. För nästa adel behöver du det dubbla sen 3 lagringar för din tredje. Detta är billigare än mynt systemet.

Sen för att få nästa adels man måste du uppgradera ditt akademi till nivå.
Så med andra ord varje akademi nivå ger dig tillgång till att bygga ut en adel dock max 3 nivåer per by (3 adel per by)

Jag hoppas jag givit dig ett bra svar.

//Ochibi
 

DeletedUser

Guest
Rätt simpelt system när du blivit van vid det.

Du gör som vanligt för att få fram ditt akademi. Sen lagrar du resurser i mängden 28.000 trä 30.000 lera och 25.000 järn för din första adel. För nästa adel behöver du det dubbla sen 3 lagringar för din tredje. Detta är billigare än mynt systemet.

Sen för att få nästa adels man måste du uppgradera ditt akademi till nivå.
Så med andra ord varje akademi nivå ger dig tillgång till att bygga ut en adel dock max 3 nivåer per by (3 adel per by)

Jag hoppas jag givit dig ett bra svar.

//Ochibi

Blir inte billigare om du tänker på att man måste uppgradera sin akademi varje gång man ska träna ny adelsman ;)

En annan fördel med mynt är att man lättare kan skifta adelsmanby om man råkat träna ett par nobles fel. I lagringar är adelsmannen bunden till den by där du först tränar den.
 

DeletedUser

Guest
Hur menar du Pirlo,kan du flytta dina adels?
Eller är det så att de dör!!
 

DeletedUser

Guest
Har aldrig haft nån adel som dör,skickar alltid så mycket off på byarna.
Ska prova det du säger Pirlo ifall det händer.
 

DeletedUser

Guest
Har aldrig haft nån adel som dör,skickar alltid så mycket off på byarna.
Ska prova det du säger Pirlo ifall det händer.

Då kan du inte ha mött så bra motstånd ;)

Men man kan också förlora dem med vilje, du vet, för att omplacera sina nobles ifall att samma sak skulle hända som på v2 om Elohim där du, tror jag, tryckte ut massor av nobles på fel ställe.
 

DeletedUser

Guest
tack nu fattar jag xD ni kan låsa tråden också... men nakdelen med mynt e ju att om ni har gort 30 adels kostar det hur mycket som hälst för nästa adels... svårare att ha fler byar. men när man har 3 adels på en by och gör en fjärde på by nr 2 kommer den kosta 4 gånger så mycket eller börjar det om på varje by? (ni kan låsa tråden efter nån har svarat..:cool:)
 

DeletedUser

Guest
tack nu fattar jag xD ni kan låsa tråden också... men nakdelen med mynt e ju att om ni har gort 30 adels kostar det hur mycket som hälst för nästa adels... svårare att ha fler byar. men när man har 3 adels på en by och gör en fjärde på by nr 2 kommer den kosta 4 gånger så mycket eller börjar det om på varje by? (ni kan låsa tråden efter nån har svarat..:cool:)

4 ggr så mycket :p
 

ic3princ3

Medlem
Reaktionspoäng
0
tack nu fattar jag xD ni kan låsa tråden också... men nakdelen med mynt e ju att om ni har gort 30 adels kostar det hur mycket som hälst för nästa adels... svårare att ha fler byar. men när man har 3 adels på en by och gör en fjärde på by nr 2 kommer den kosta 4 gånger så mycket eller börjar det om på varje by? (ni kan låsa tråden efter nån har svarat..:cool:)

nu verkar de som att du fortfarande inte förstår hur de funkar, du kan fortfarande utbilda 4 adlar i en o samma by, fast då måste du ha tillräckligt med nivåer på akademier.. vi säger att du nu har 3 byar, akademi lvl 2 i alla 3 så blir de 2x3-2(minus 2 för att du redan adlat 2 byar)=4 dessa 4 kan du utbilda i en by men då måste du ha lagrat för dessa oxå.. det som jag tycker e bra med just denna systemet e att man slipper hålla på att skicka över resurser mellan byarna om de ska va så.. e ju inte alltid man har en by full med res, för e de präglingar (mynt) så tillkommer de en kostnad varje gång man utbildar en adel vilket det inte gör om man utbildar adlar med lagrings systemet..

hoppas att du förstått nu, e de något mer du undrar över så kan du gärna dra iväg ett pm till mej =) clone003 heter jag ingame :eek:
 

Baggjävul

New Member
Reaktionspoäng
0
Antal adelsmän

Har jag fattat rätt när jag läser att man kan max utbilda 3 adelsmän pr by? Så för att få loss dom mynten jag sparat måste jag uppgradera en utav mina andra byar till akademi i upp till 3 nivåer?
 

DeletedUser

Guest
du har inte fattat rätt .
Du kan utbilda hur många adelsmän du vill i en by, dock måste ditt konto ha ett visst antal akademier och nivåer på dessa i just den världen . blir det lättare att förstå om man skriver på detta sättet ?

Dessutom så finns det inga mynt i värld 6 .
 
Topp