adels längd

adels längd

  • förläng groft!!!!

    Röster: 34 39,5%
  • tycker 150 räcker

    Röster: 4 4,7%
  • tycker 100 räcker

    Röster: 4 4,7%
  • bryr mig inte

    Röster: 21 24,4%
  • låt den va,

    Röster: 23 26,7%

  • Totalt antal röstare
    86
  • Enkät stängd .

DeletedUser

Guest
vilka e med på att adels skall kunna gå hur långt som hälst!:mad::eek::mad:
 

DeletedUser

Guest
skriv gjärna varför ni tycker att den skall va kvar!? då jag inte kan se varför...!
 

DeletedUser

Guest
Om du vill att adelsmännen ska kunna gå längre föreslår jag att du börjar spela på en värld med inställningar som tillåter detta.
 

DeletedUser

Guest
jag fick ju dock inte reda på detta fören nu när jag har nästan 40 byar, då e det lite försent för att börja om...
 

DeletedUser

Guest
Vi har ju redan röstat om det förut från 44tim till 88 fick vi
 

DeletedUser

Guest
40 byar skaffar du enkelt i vilken annan värld som hellst. I v2 finns det massa barbarbyar som du kan terrorisera.

de e jju dwe att jag gillar stammen jag e med i oxå och vart jag ligger... vist jag kan börja dära i andra världar oxå men jag har trevliga grannar osv..:awsm:
 

DeletedUser

Guest
Om du vill att adelsmännen ska kunna gå längre föreslår jag att du börjar spela på en värld med inställningar som tillåter detta.

Underligt svar. Om Admin besvarar frågor med "Om du inte gillar inställningarna börja nån annan stans!" Vad är det då för mening med att någonsin över huvud taget ta upp en fråga ?
 

DeletedUser

Guest
Så gaffels och ninos löften om att längden kommer öka ju äldre världen blir är ren lögn?

Det har jag inte hört något om, men om så är fallet så kommer det antagligen när Gaffel anser att det är dags för det. Dock känns det fel att adelsdistansen ska utökas när en värld blir gammal. Det skulle vara mer logiskt att utgå från världens totala storlek istället.
 

DeletedUser

Guest
Det har jag inte hört något om, men om så är fallet så kommer det antagligen när Gaffel anser att det är dags för det. Dock känns det fel att adelsdistansen ska utökas när en värld blir gammal. Det skulle vara mer logiskt att utgå från världens totala storlek istället.

Fick bland annat följande svar när jag klagade på att den flyttades ju äldre världen blev.


Adelsgränsen är till för att flyttas ju längre en värld går. I andra fall så är det många spelare som kan fastna och inte komma någon vart, som första talaren sa, kolonibildning och du är i mitten av hela stammen, så har du inte en chans att komma nånvart.

och när jag frågade gaffel om adelsdistans.
Gaffel sa:
Den kommer att öka med tiden. Som de andra världarna.
 

DeletedUser

Guest
Det har väl ökats en gång, från runt 40 timmar till 80 timmar drygt.

Hur lång är en adel, ungefär 1.80 som är meddellängd nu eller är det som i medeltiden 1.70, eller som under rommariket 1.60?
 

DeletedUser

Guest
Tycker ni måste öka adelslängden till minst 200h. Då kanske man kan börja få anfall på sig från Chaos igen :). Fick ju hela tiden höra att dem hade för långt till fronten. Tar hellre barbarbyar.

Konstigt fattade aldrig varför vi i ÖL kunde adla chaos hela tiden hmmmm.:D
 
Topp