#864 Maktens Hemlighet 2 Veckor

Boefst

Well-Known Member
Reaktionspoäng
25
<style>.ws { width: 400px; border: 1px solid #DED3B9;} .ws th { width: 40%; font-weight: bold; background: none repeat scroll 0 0 #EFE6C9; } .ws td { background:none repeat scroll 0 0 #F8F4E8; }</style><table class="ws"><tbody><tr><th>Start:</th><td>Måndag, 2012-08-27 20:00
</td></tr><tr><th>Slut:</th><td>Måndag, 2012-09-10 20:00
</td></tr><tr><th>Byggnader:</th><td>

Högkvarter: 10
Barrack: 5
Stall: 3
Smedja: 5
Sågverk: 10
Lergrop: 10
Järngruva: 10
Farm: 10
Förråd: 10


</td></tr><tr><th>Beskrivning:</th><td>

<li> 300 minuters nybörjarskydd.
<li> Smedjesystem: 3 Nivåer.
<li> Paladin med vapen.
<li> Bågar.
<li> Spejare kan se allt.
<li> 8 spelare per stam.
<li> Går ej att assistera spelare utanför stammen.
<li> Går ej att attackera en stammedlem.
<li> Går att lämna stam.
<li> Går att välja startposition.
<li> Anfallsgräns 150ms, supportgräns 150ms.
<li> Antal barbarbyar/bonusbyar per spelare: 6/1
<li> Barbar- och bonusbyar växer till 8000 poäng.
<li> Guldmynt i akademin.
<li> Pris guldmynt:
holz.png
20000
lehm.png
20000
eisen.png
20000
<li> Lojalitets sänkning per adelsman: 25-30
<li> Ingen Fejkgräns.
<li> Ingen Farmlimit.
<li> Nattbonus: Inaktiverat

</td></tr><tr><th>Hastighet:</th><td>100
</td></tr><tr><th>Enhetshastighet:</th><td>0.8
</td></tr><tr><th>Krav för seger:</th><td>Stammen som håller en full uppsättning "Maktens Hemligheter" vinner 100pp per stammedlem!
</td></tr><tr><th>Sovläge:</th><td>Ja
</td></tr><tr><th>Kontoövervakare:</th><td>Nej
</td></tr><tr><th>Moral:</th><td>Ja
</td></tr><tr><th>Byggnadskö:</th><td>Ja
</td></tr></tbody></table>

Förklaring Maktens Hemligheter

Grunderna
Så du har byggt upp dina trupper, adlar dina fiender, gått med i en kraftfull stam och är ett hot för alla mindre spelare runt omkring dig. Vad gör man nu? På en förutbestämd tidpunkt i spelet, kommer så kallade “Maktens Hemligheter” att dyka upp i barbarbyar överallt på kartan. Dessa Hemligheter är uppfinningar och upptäckter som kommer ta din värld in i en ny era. Och de är huvudmålet med spelet; en stam som har en full uppsättning av Maktens Hemligheter och håller dem under en bestämd tid, kommer bli den dominerande stammen i denna nya era, och därför vinna spelet.

Kontrollera en Hemlighet
Du tar kontroll över Hemligheten när du adlar byn den finns i (detta indikeras med en speciell flagga på kartan) eller om Hemligheten flyttas till en av dina byar. Till skillnad från trupper, så kan Hemligheter bara förflyttas korta sträckor i taget. Efter de blivit flyttade, måste Hemligheterna vila i byn en längre tid, återigen en inställning som kan varieras. När du en gång gett ordern om att flytta hemligheten, kan du inte längre kontrollera den – du kan inte avbryta eller få tillbaka den (om den inte förflyttas tillbaka till dig) så var försiktig med vem du överlämnar den till.

Hemligheterna sprids
Efter ett tag börjar Hemligheterna spridas i stammen som kontrollerar dem. Du kommer få regelbundna uppdateringar om när, och kanske vart Hemligheterna kan spridas. Denna nykomna “kopia” av en Hemlighet är precis lika bra som den ursprungliga Hemligheten. Efterhand kommer Hemligheterna spridas runt mer och mer, vilket gör det svårare att hålla fiendernas giriga tassar borta från dem. Till slut kommer tiden då det är dags att attackera alla byar som har en Hemlighet din stam ännu inte kontrollerar.

Vinna spelet
För att vinna spelet måste en stam ha en full uppsättning Hemligheter. Du behöver alltså inte ha samtliga Hemligheter på kartan, men minst en av varje specifik Hemlighet. När en stam kontrollerar en full uppsättning, börjar en nedräkning till vinsten. Om stammen behåller kontrollen av hela uppsättningen under en förutbestämd tid, kommer den vinna spelet. Notera att det är den fulla uppsättningen som räknas, skulle en stam ha mer än en kopia av en Hemlighet räcker det stammen behåller kontroll över en av dem för att uppsättningen ska räknas som komplett och därför vinna.

När en stam har vunnit, kommer världen automatiskt gå över i fredsläge och till slut bli stängd.
 

DeletedUser

Guest
Tack så mycket boefst!
Här har jag suttit och slösat bort 2 veckor på att plocka rekorden!
Sen plockar jag alla 3 och väntar på att dom där 48 timmarna ska ta slut, 21 timmar kvar innan har de kommit nog många barbs för att boefst ska få behålla sitt dominansrekord och då passar det att stänga ner speeden!!!
Kan man bli fegare eller!?

Och ja jag har inget liv som spelade för att ta rekorden men jag är iaf inte så feg att jag medvetet ser till så att ingen kan slå dom när jag har ett!

Säg vad du vill men i sverige så har vi ytrandefrihet och jag tänker använda mig av den!
 

Boefst

Well-Known Member
Reaktionspoäng
25
När en stam har vunnit, kommer världen automatiskt gå över i fredsläge och till slut bli stängd.

Står det i inställningarna för Maktens Hemlighet, igår var sista dagen av nollningen (introvecka högskola) så jag har inte ens varit vid datorn sedan kl 10 igår.
Tråkigt att det blev så men jag kan inte göra något, inställningarna i spelet som stängde speeden.
 

DeletedUser

Guest
Se bilderna, speeden stängdes sep 09, 2012 01:24:20
Och idag 13:39 är det 22:49 timmar kvar av nedräkningen kvar.

Kan du förklara vad för inställningar som stänger speeden flera timmar i förväg?
Hade du ställt in den så utan att säga något eller?
 

Boefst

Well-Known Member
Reaktionspoäng
25
Vinna spelet
För att vinna spelet måste en stam ha en full uppsättning Hemligheter. Du behöver alltså inte ha samtliga Hemligheter på kartan, men minst en av varje specifik Hemlighet. När en stam kontrollerar en full uppsättning, börjar en nedräkning till vinsten. Om stammen behåller kontrollen av hela uppsättningen under en förutbestämd tid, kommer den vinna spelet. Notera att det är den fulla uppsättningen som räknas, skulle en stam ha mer än en kopia av en Hemlighet räcker det stammen behåller kontroll över en av dem för att uppsättningen ska räknas som komplett och därför vinna.

När en stam har vunnit, kommer världen automatiskt gå över i fredsläge och till slut bli stängd.

Först fredsläge (vilket världen är i nu) sen stängs världen när nedräkningen är klar.
 

DeletedUser

Guest
så varför har du inte skrivit nån stans när fredsläget skulle starta?
ingame såg det ut som att de skulle starta 48 timmar efter att du tagit hemligheterna, samma sak i rapporten jag fick när fredsläget började
 

Boefst

Well-Known Member
Reaktionspoäng
25
Skriv till supporten och fråga jag är ingen expert på maktens hemlighet, nova eller tc vet nog.
 
Topp