8 anledningar till...

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
... varför kriget mellan OnC och SuSa ska upphöra omedelbart och leda till en merge!

Som topicet lyder så tänkte jag delge åtta orsaker till varför merge och barbhorande alltid övervinner krig stammar emellan. Detta är inte någon trolltråd, som många kommer tolka det som (krigsförespråkare som jag är). Vänligen notera och ha detta i fullaste åtanke då du läser detta, kära läsare. Främst riktar sig detta emot kriget som pågår mellan SuSa/TOO familjen och OnC.

Numero uno, 1: Truppkostnader, både resurs- såväl som tidsmässigt. De stackars SuSatrupperna dör ju som flugor. Så kostnads- och tidsmässigt tjänar alla parter på att mergen äger rum snarast möjligt.

Numero dos, 2: Utökat kluster, med två stammars områden gemensamt blir kärnområdet än större.

Numero tres, 3: Godare ton på forumet. Varför ska man kasta smuts på sina stamkompisar? Som det är nu är vissa deltagare i detta krig, extremt duktiga på smutskastning av varandra.

Numero cuatro, 4: Barbaradling och klustertätning är sånt som skapar ett starkt stamområde, därför uppmanas samtliga stammar att massivt plocka bort dessa gråa bovar från kartan som förstör klustrets helhet. Detta kräver dock en fred mellan SuSa och OnC, vilket inte lär inträffa utan att merge finns i åtanke.

Numero cinco, 5: Både Tinglo, Sandén och Black Sparkz (du är fortfarande min personliga mergekung <3) finns representerade på varsitt konto i detta krig, vad hindrar då merge från att bli verklighet kombinerat med just, barbaradling?

Numero seis, 6: Hemligheter placeras i barbarbyar, således måste dessa adlas.

Numero siete, 7: Barbarer är billiga byar att adla och man slipper riskera fienden innanför sina egna frontlinjer såsom både SuSa och OnC har det i dagsläget. Kanske vi kan göra ett byte, alla SuSa torn emot alla OnC torn? Ett förslag värt att diskutera.

Numero ocho, 8: Merge låter helt enkelt så snuskigt mycket coolare än krig och är ett snabbare sätt att avgöra världar på, vi har sett det tidigare. ;)

Problematiken med just, merge handlar om antalet spelarplatser i en stam, som i denna värld, som har en begränsning på trettio konton per stam, maximalt. Kombinerat har båda stammarna en total på femtiosju konton. I praktiken innebär detta att jag ser två lösningar, på detta lilla dilemma.

1. Man internadlar de 27 minst aktiva kontona, de som bidrar minst till kriget och sedan slår man ihop top-30 kontona aktivitetsmässigt.

2. En spelare ur OnC (vårt minst aktiva konto förslagsvis) avlägsnas, sedan adlas allt dökött ur SuSa bort, vilket enbart lämnar kontot Whisky kvar. Mestadels för att hans nick är så sjukt passande och slutsatsen av denna solution är att - Alkohol, är nyckeln till framgång - Vilket många suputer i SuSa och OnC har en bred erfarenhet utav i samband med tw-nätter och tw-dagar.

Kontentan utav denna merge, skulle innebära att en elitstam skulle skapas. Där stammar som F.A.N, Lagrad, Exc och LoL skulle få otroligt svårt att mäta sig med den nya stormakten, OnC deluxe och därmed skulle gråa sig och massadling utav dessa gråbyar som efterlämnas skulle vara konceptet till en världsseger.

Med andra ord, merge och barbaradling är det överlägset bästa som finns inom TW och att vi alla krigsälskare inte förstått oss på denna ädla konst, såväl som Tinglo och Sparkz gjort i tidigare världar, är bara beklagligt och detta gör oss alla mindre intelligenta. Vem vill vara stämplad som en idiot liksom?

Vänligen,
En numera "frälst" mergeälskare, i form av Puppies from hell
 

DeletedUser

Guest
Haha, samtycker till denna idéen fullt ut!
Let's do it. Min undersåte Puppie from hell har talat! (Eller nått) ;P
 

DeletedUser

Guest
HaHa tror nog detta är den mest genom tänkte mergplanen hittills! Go for it boys and girls :D

"Alkohol, är nyckeln till framgång" Skål!
 

DeletedUser

Guest
du tar med TOO men inte Lagrad/exc? trots att vi redan tagit bort Exc borde Lagrad gott och väl vara med.
 

DeletedUser

Guest
Hade ju varit intressant om du varit aktiv ingame istället för att trolla på forumet Adam :)

Du är ju ett av de första kontona som IA med tanke på tillgång i kriget för respektive stam :)
 

DeletedUser

Guest
Fortsätt trolla, så märker ni inte att ni väggar era nukes stenhårt med. :)

Inte konstigt att man väggar nukes när man premar muren efter varje nuke och då får ni samma mynt tillbaka= Ni väggar lika mycket. Vet inte hur många nukes som vi väggat idag. Men vill ni merga kan ni ju forsätta på den linjen. HM! in i Obey. Obey in i OnC. Den vassaste premade på .se.

/Wadman
 

DeletedUser

Guest
Hahahahahaha vilken underbar tråd:awsm: Bästa man läst på länge, länge sedan jag läste något så underbart som hur seriöst vissa här tar det:D hahaha förlåt kan inte sluta skratta, tack rapi för ett gott skratt. Ur hela den där texten så var det att lagrad inte stod med på oncs sida?:D

Förlåt men är lite skrattretande, oj juste bra anledningar till merge^_^
 

Shamaninan

Member
Reaktionspoäng
0
Håll er till en bättre ton med varandra. Vill inte behöva varna er mer än denna gång. :)

Mvh Shamaninan!
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Intressant hur Nicovichen och *Wadman* går in och direkt ska klanka ner på något. Förstår verkligen inte hur båda två på Rapi kontot kan vara så bittra och bristande i sitt sinne för humor. Fortsätt gärna, och jag bidrar i kriget. Inte emot ert konto i så stor utsträckning, men finns betydligt mycket mer jag gör än att sitta och skicka attacker emot RapiDoodle. Produktivt, kanske inte. Givande för stammen som helhet, ja!

Lär er att det finns mer aspekter i spelet än att skicka off och adlar. Det är den största anledningen till att ni skulle ligga bra till på en IA lista, att ni saknar ett taktiskt tänk och inte kan anpassa er i en stam.
 

DeletedUser

Guest
Intressant hur Nicovichen och *Wadman* går in och direkt ska klanka ner på något. Förstår verkligen inte hur båda två på Rapi kontot kan vara så bittra och bristande i sitt sinne för humor. Fortsätt gärna, och jag bidrar i kriget. Inte emot ert konto i så stor utsträckning, men finns betydligt mycket mer jag gör än att sitta och skicka attacker emot RapiDoodle. Produktivt, kanske inte. Givande för stammen som helhet, ja!

Lär er att det finns mer aspekter i spelet än att skicka off och adlar. Det är den största anledningen till att ni skulle ligga bra till på en IA lista, att ni saknar ett taktiskt tänk och inte kan anpassa er i en stam.

Haha jadu, återigen kommer det påståenden utan någon fakta. Finner dessa alltid lika underhållande!
Keep up the good work.
 

DeletedUser

Guest
Det gör jag bara för att påvisa, hur pass substansfattiga dina inlägg är.

Oj så mycket jag bryr mig. Är väl trots allt ingame detta ska avgöras? Eller har vi en annan tävling här på externa där vi slåss om vem som skriver bäst? Isåfall vinner väl du om du sååå gärna vill det.
 

DeletedUser

Guest
Jag besvarade enbart att ni också väggar off pga olika anledningar. Sen är det väl relativt mycket fakta när jag förklarar hur mergen skett? (Om än oavsiktligt från början)

Rätta mig om jag har fel men sa du inte i din "årskrönika" att du inte skulle spela tw 2013?
Har anpassat mig relativt bra i SuSa enligt de men vem vet du verkar ju veta mer än vad jag gör.:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Intressant hur Nicovichen och *Wadman* går in och direkt ska klanka ner på något. Förstår verkligen inte hur båda två på Rapi kontot kan vara så bittra och bristande i sitt sinne för humor. Fortsätt gärna, och jag bidrar i kriget. Inte emot ert konto i så stor utsträckning, men finns betydligt mycket mer jag gör än att sitta och skicka attacker emot RapiDoodle. Produktivt, kanske inte. Givande för stammen som helhet, ja!

Lär er att det finns mer aspekter i spelet än att skicka off och adlar. Det är den största anledningen till att ni skulle ligga bra till på en IA lista, att ni saknar ett taktiskt tänk och inte kan anpassa er i en stam.

Detta skrev du i http://forum.tribalwars.se/showthread.php?29711-SuSa-mergar-med-OnC&p=506375&viewfull=1#post506375

Padox, utöver att du totalt gjort en copycat modell av Somalia For Fn's tråd i V1 forumet där -SK- krigsförklarade DH, så är kriget ett faktum. Dock får du stort IG denna gång, för så bristande kreativitet att du tvingas ta till redan existerande krigsförklaringsmodeller för att göra en tråd där du och dina vänner kan sitta och försöka slå er på bröstet.

Så till er som tyckte det var bra skrivet, är det rent plagiat av denna tråd. Så, ta inte äran för att du lyckas kopiera något - som andra har slitit med att skriva ihop en gång i tiden. ;)

Att du nu påstår att jag och Nick skulle vara några så kallade "haters" är ju helt felaktig. Det jag gjorde var att svara med fakta. Skrev varken något dumt om dig eller din tråd utan besvarade bara trådens påståenden. Om du nu vill vinkla det som att klanka ner då ska du nog kolla på dig själv först. DU klankar ner direkt på Padox. Du säger att den har IG varning och att han har brist på fantasi.
 
Senast redigerad av en moderator:

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Man kan inte annat än dra på smilbanden åt hur seriös approach SuSa spelarna får så fort man nämner dem, även om det är i positiv bemärkelse. ^_^ Samtidigt som de kan sitta och skämta om samma sak, så fort en ur egna leden nämner samma sak, det är såna saker som gör kriget värt att kriga, nästan.

Sen Wadman, ja det var personligt emot Padox, på sätt och vis. Eftersom han, som officiell krigsförklaring väljer att kopiera en tråd rakt av. Så otroligt fantasilöst och extremt mycket noobvarning. Sen vet jag inte vad som är värst, "IG varning" och "bristande kreativitet" eller vissa utav de fraser du, Nico m.fl. använder emot mig och många andra. Men det är en helt annan historia.

Undra när du ska sluta trashtalka ihop med Nico och faktiskt gå tillbaka till den spelartyp du var, innan du börja para ihop dig med Nick.
 

DeletedUser

Guest
Undra när du ska sluta trashtalka ihop med Nico och faktiskt gå tillbaka till den spelartyp du var, innan du börja para ihop dig med Nick.

Du menar den osäkra pojken som inte vågade säga emot dig? :) Ledsen att du tappat en anhängare till mig eller vad handlar allt ditt agg mot mig om egentligen? :)
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Du menar den osäkra pojken som inte vågade säga emot dig? :) Ledsen att du tappat en anhängare till mig eller vad handlar allt ditt agg mot mig om egentligen? :)

Nej jag menar den Wadman som kunde diskutera och faktiskt agera relativt trevligt, oavsett om det var en vän eller fiende han diskuterade med. Sen har jag inget agg emot dig, jag tycker du är en komplett idiot, och det står jag för. Men i övrigt är det inget speciellt, så vad du ska tjata om "mitt agg emot dig" förstår jag inte? Sedan undrar man ju vad du har för agg emot mig, eftersom du i varje inlägg i princip MÅSTE försöka klanka ner på mig på något sätt, oavsett vad jag skriver.
 
Topp