40 medlemar vf inte mer

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
De enda 2 familjestammarna som jag kan se har lyckats är Stribe @ v3 och T*ON @ v5 :) Det finns säkert flera familjestammar men inte vad jag kan komma på

Stribe va nog en familjestam förr, men inte längre, bara 2 stammar nu, med akademistammen på 6 miljoner poäng.

Har oxå WCW, gick väldigt bra som familj tycker jag tills det blev en spricka pga inaktivledning i en utav stammarna och en liten snabbt agerande ledare i nämd stam. Annars är WCW (eller ja, det som är kvar som nu är GoW) en väldigt stabil stam. Vill nästan påstå att GoW-S (huvudstammen) är den bästa stammen på V3 (rejäla köttare), dock lite mycket fiender så svårt att visa bra statistik.

GoW som stammen (på 2 stammar) är idag ursprunger sig nog ifrån 6-8 stammar som har plockats ihop till en stabil stam.

Vad jag vill säga, en familjestam kommer nog inte lyckats i längden, men kan skapa bra stabila stammar om de successivt adlas in i 1-2 stammar.

Sen vad är skillnaden att merga ihop 4 stammar i en familj och för en "vanlig" stam att merga med 3 allierade?

Men har la lite med personliga åsikter osv. Den "vanliga stammen" kommer troligen ha ett bättre rykte dock xD
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Japp Stribe hade en stor familj förrut StribA, StribB, StribC enda upp till StribF tror jag..
 

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Stämmer nog. Dock så gick 3 utav stammarna över till VVV och blev NIF (vart just då VVV, VVVII, NIF, NIFII NIFIII, NIFIV om jag inte minns fel).

Sen gick de över vidare till WCW. Och så bestämdes det att de senare skulle mergas in i resterande WCW stammar (antar detta va ett utav de där försöken att minska antalet stammar). Gick halvbra.

Men slutpunkten jag har sett på det här med Familjestammar, antingen mergar dem (adlar av, släpper mindre spelare osv) eller så splitras dem.

Hela norra V3 bygger på den praktiken. (Delar utav sydöstra med)

"NiF" bytte namn 2-3 ggr, mergar med WCW.
Corian (3 stammar) + UF (3 stammar) mergar och blir 3 stammar, körde slänga ut taktiken (mindre stammarna fick inte va med)
DC mergar in i Stribe.

Kom kanske av mig lite nu, och vet heller inte hela vägen tebax gällande familjestammehistoriken i V3, bara sen jag spelade. Men ändå intressant hur stor del utav en värld egentligen kan bestå utav familjestammar xD
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Spelade aldrig så långt i v3.. Blev neradlad i kriget Stribe vs LsD om någon kmr ihåg det? :)
 

Danney

Active Member
Reaktionspoäng
0
Eftersom att vissa inte klarade av att hålla sig till Topic låses tråden.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp