Ökad Adelsdistans?

Vill du ha utökad adelsdistans?


  • Totalt antal röstare
    79
  • Enkät stängd .
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

master of you

Member
Reaktionspoäng
0
Nej, tack enligt mig. Det är tillräckligt långt enligt mig och kanske lite sent in i världen att ändra fanns det kanske bara är jag som tycker det :)

(det är inte jag som har skapat detta utan Gaffel men han tog bort sitt och skrev om det så det ser ut som jag har skapat detta)
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Vill ni, spelare på Värld 3, ha utökat adelsdistans?

(Förundersökning)

Motivera åsikter, argumentera och förklara på ett tydligt sätt varför du är för eller emot.

Håll det på en snygg nivå gott folk.
 

ica jerry

Member
Reaktionspoäng
0
Jag tycker helt klart det skulle öka takten på världen. Att man inte måste ta alla hoppbyar osv. bildar mycket högre flyt på världarna. I krig är det möjligt att adla byar längre ner "bakom" fronten.

Jag ser bara positivt på en ökning. Så kom igen nu och rösta; Ja!
 

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
Jag röstade nej av en enda anledning och det är att jag inte tycker man ska ändra sånt här i en pågående värld. Just nu ligger inte min stam i krig men de som gör det har antagligen planerat sitt krig efter de avstånd som gäller nu och det är ingen önskedröm för taktikerna i de stammarna att planera om en hel stams defftrupper.

Jag minns hur skogstokig jag blev när det ändrades från 36h till dagens 77h mitt i ett krig min stam låg i. Det blev kaos i några veckor när man skulle disponera om hela försvaret och då var den stammen betydligt mindre än vad toppstammarna idag är.
 

DeletedUser

Guest
Jag röstade nej av en enda anledning och det är att jag inte tycker man ska ändra sånt här i en pågående värld. Just nu ligger inte min stam i krig men de som gör det har antagligen planerat sitt krig efter de avstånd som gäller nu och det är ingen önskedröm för taktikerna i de stammarna att planera om en hel stams defftrupper.

Jag minns hur skogstokig jag blev när det ändrades från 36h till dagens 77h mitt i ett krig min stam låg i. Det blev kaos i några veckor när man skulle disponera om hela försvaret och då var den stammen betydligt mindre än vad toppstammarna idag är.

Samma tanke slog mig också när jag hörde talas om denna röstningen.
Därav föll även min röst på Nej.
 

DeletedUser

Guest
NEJ Till utökning

Värld 3 är och har varit en 77 adelstimmars värld sedan urminnes tid, de som vill ändra på det är folk som inte kan adla. Jag vet inte vilken i ordningen denna omröstningen är, men det är inte den första och troligen heller inte den sista. Därför anser jag att det är för sent för en ändring av världen, den har betydligt större stammar och betydligt fler aktiva spelare än någon annan värld. Mitt första nej är fortsatt ett nej och kommer så förbli.
 

master of you

Member
Reaktionspoäng
0
Jag tycker det är otroligt skönt att inte behöva döpa om var ända jävla anfall! Tycker fejks är lagom bra men om man ökar med några H så tror jag det kommer bli jävligt mycket drygare. Hade inte tänkt på det Geronimo sa men hela fronten vid lcn vs DVH skulle bli jätte konstig!
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Jag gillar inte idén. Låt världen vara som den är nu, för annars riskerar förutsättningarna att ändras för mycket. // Cribba
 

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Jag röstade nej. Utav strikt egoistiska anledningar. Ville inte riskera att mitt huvudkluster hamnade i adelsavstånd för framtida fiender.

Så vilket alternativ som är bäst i det stora hela har jag inte lagt så mycket tanke åt. Ser dock snabbt 2 för- och nackdelar.

Fördelen är då att spelare som har lite längre till fronten kan kriga i större skala. Nackdelen är att det innebär mindre taktiskt hur man ska föra sitt krig.
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker det är otroligt skönt att inte behöva döpa om var ända jävla anfall! Tycker fejks är lagom bra men om man ökar med några H så tror jag det kommer bli jävligt mycket drygare. Hade inte tänkt på det Geronimo sa men hela fronten vid lcn vs DVH skulle bli jätte konstig!


Jag röstade definitivt ja på denna fråga då världen är enorm och med längre adelsdistans skulle krigen och förflyttningarna genast bli mycket roligare och framförallt skulle motivationen öka.
 

ica jerry

Member
Reaktionspoäng
0
Varför är röstningen i forumet förresten? Ni har ju möjligheten att lägga det Ingame? Och därmed skulle det endast vara dem som spelar på världen som får rösta? Samt skicka ut ett PM till alla på världen så att dem vet att det pågår en röstning vore inte det bättre?!
 

KattRag

Member
Reaktionspoäng
3
Jag röstar också nej. Inte bra att ändra regler och funktioner under pågående spel.

Lägger till att forumet inte är rätt ställe för omröstning. Många undviker att läsa för att slippa bli irriterade
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Varför är röstningen i forumet förresten? Ni har ju möjligheten att lägga det Ingame? Och därmed skulle det endast vara dem som spelar på världen som får rösta? Samt skicka ut ett PM till alla på världen så att dem vet att det pågår en röstning vore inte det bättre?!

Jag röstar också nej. Inte bra att ändra regler och funktioner under pågående spel.

Lägger till att forumet inte är rätt ställe för omröstning. Många undviker att läsa för att slippa bli irriterade


Jag ber er att läsa tråden istället.

Vill ni, spelare på Värld 3, ha utökat adelsdistans?

(Förundersökning) <- Betyder att denna omröstning inte ger slutresultatet.

Motivera åsikter, argumentera och förklara på ett tydligt sätt varför du är för eller emot.

Håll det på en snygg nivå gott folk.
 

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Eller så kunde herr Gaffel vart mer tydlig till att börja med. Jag lyckades uppfatta det någonstans att det skulle komma en undersökning ingame. Men när jag läste ditt inlägg igen så vart det inte alls speciellt tydligt att så vart fallet.
 

DeletedUser

Guest
Eller så kunde herr Gaffel vart mer tydlig till att börja med. Jag lyckades uppfatta det någonstans att det skulle komma en undersökning ingame. Men när jag läste ditt inlägg igen så vart det inte alls speciellt tydligt att så vart fallet.

En förundersökning är en undersökning som man håller för att kontrollera intresset innan en bestämmande omröstning utförs.

Är det tydligt nog? :)
 

DeletedUser

Guest
ja du va tydlig nog Gaffel, bara vissa spelare som inte läser igenom tråden före dom svarar...
 

DeletedUser

Guest
Klart det ska vara längre adels tider, om man vet hur det ser ut i V3 för tillfället, så är det evighet till avgörande, så släng in lite saker som ruckar om detta, som gör spelet intressant igen.. nu är det 2 läger.. norr vs syd.. och ingen kan göra nått på 2-3 år.. nått måste göras :) gör nått så alla knäppisar som setat 3-4 år får nått att göra än gå i gammalt mönster, om inte för att spelet ska bli intressant, utan att rädda någons liv innan de inser att de spelat bort stora delar av sitt viktiga liv ..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp