Ärligt

DeletedUser

Guest
Detta suger...

Den här världen är inget jag vill lägga min tid på längre. Det plockas byar här och där och det är inte mycket vi kan göra åt det. När en slagit sig trött så kommer nästa in och tar vid, Magoth, catten, daimx, arkan osv osv...

Det är verkligen som den stora killen/tjejen som får sin vilja igenom, drag och slit och så en smäll till. "Leksaken är MIN!"

Kanske är det så att det är precis vad de vill känna, men inte på min bekostnad längre, eller det är ju precis vad det blir, när jag gråar eller vad som händer, så känner de sig stora, lyckade, "Titta en till som jag/vi fick iväg...".

Att vi har hållit emot beror snarare på att de (laser) internadlar skiten ur sina forna stammedlemmar, gratis byar med kö, fullt uppbyggda och färdiga att producera mer trupper av vad helst de önskar, än att vi är bra.

Sedan plockar de vidare i rimmen.
På de nästan färdiguppbyggda byar som jobbar som satan att försöka försvara sig.

Visst, det håller en sväng att försvara sig, men inte mot de odds som presenteras.

Dessutom har de mage att sitta och klappa varandra på ryggen (eller kanske magen :)) i diverse forum. "Rate the player bla bla bla... ^^ Patetiskt.

Visst, ni kan klanka ner på mig och tycka som ni gjort många gånger tidigare, det är väl bara att försvara sig.
Men då jag läste de tidigare inläggen så känns det likadant, att javisst är det det. En gång, kanske två gånger, men tre gånger, 10 gånger, 25 gånger eller mer ?

Jag avstår att vara någons trappsteg och massa av människor att plocka digitala godbitar ur när det behagas.

Så ha en fin höst, vinter, vår och nästa sommar och när det ser helt annorlunda ut här inne så möter jag en värld av kärlek där ute.

Med varmaste vänligaste hälsningar

Bozoo
 

DeletedUser

Guest
Tjaaa, ni har ju moralen på eran sida så det jämnar ut sig ganska bra :)

// <3
 

DeletedUser

Guest
Skämtar du?
Jag tror inte du har koll på verkligheten.

Du är ju glad när den du attackerar har 2 byar och 10000p när du själv står med 100000p och 10 byar = 60%moral, är det en kamp då? Om du själv har något att förlora så ja, kanske. Men så är ju inte fallet. Det är de oddsen hela vår stam haft tidigare mot enbart enstaka spelare i er stam. 10 mot 1

Om motståndaren har en stam så gäller det omvända, plocka dom största först, så kan du lämna de andra att få fortsätta bygga på sig. De har ändå bara ett fåtal byar att bygga deff i... och medan du ändå passar på, internadla några färdiga byar "gratis". Vilket är precis vad som pågår.

Men äras den som äras bör.

Du är säkert en bra människa och har säkert ett trevligt liv.

Så vakna upp och ta dig an motståndare av din egen "kaliber" då skulle du få visa om du kan spela spelet.

// <3
 

DeletedUser

Guest
bye bye.. kul att du hjälpt andra växa lite på din bekostnad. Tråkigt att du inte var bättre än så här.
 

DeletedUser

Guest
Överlägsna människor med noll känsla.

Kanske känner ni er misslyckade i livet när ni känner lycka här. "Jag fick slå en mindre person, igen, Yippie!"

Magoth- Du har rätt. TribalWars inte TribalInternadlingviaköwars... nuff said. Inte.
Men spelet verkar funtat så som samhället ser ut, en ganska god spegling faktiskt.
De som tar och har ökar sin styrka och makt på andras bekostnad. Sitter sen och är högmodiga och dryga... Lycka till med det tillsammans med vänliga människor.

vätterröding- Vafan har du för aning om hur bra jag är? Kanske du alltid kastar ur dig floskler och sitter med en pinne i archelet? Eller du kanske menar det du säger. Jag har hjälpt många att växa, tillsammans och med glädje, kan du säga det samma? Glad att du är så bra som du är i så fall och hoppas du känner dig stor och stark :) nu när du får sandlådan för dig själv. Inte.
 

DeletedUser

Guest
Överlägsna människor med noll känsla.

Kanske känner ni er misslyckade i livet när ni känner lycka här. "Jag fick slå en mindre person, igen, Yippie!"

Magoth- Du har rätt. TribalWars inte TribalInternadlingviaköwars... nuff said. Inte.
Men spelet verkar funtat så som samhället ser ut, en ganska god spegling faktiskt.
De som tar och har ökar sin styrka och makt på andras bekostnad. Sitter sen och är högmodiga och dryga... Lycka till med det tillsammans med vänliga människor.

vätterröding- Vafan har du för aning om hur bra jag är? Kanske du alltid kastar ur dig floskler och sitter med en pinne i archelet? Eller du kanske menar det du säger. Jag har hjälpt många att växa, tillsammans och med glädje, kan du säga det samma? Glad att du är så bra som du är i så fall och hoppas du känner dig stor och stark :) nu när du får sandlådan för dig själv. Inte.


Du är bara en typisk förlorare på TW medan jag är en typisk vinnare. Vi startar alla med en by var och sen är det upp till vad vi gör med denna by. Du har genom krigsföring truppbyggnad/förflyttningar och diplomatiska relations förvaltat ditt konto sämre än vad jag har Det är fakta.

Då du är missnöjd med detta kommer det klassiska. att vi som lyckas här är misslyckade i livet. Jag är säker på att lyckliga vinnare här är lyckliga ute i rl med medan bölande förlorare antagligen bölar för varje motgång irl med.

Jag vet att jag är en bättre spelare än dig. Jag vet att jag på alla världar som du och jag kommer att spela kommer att nå längre tills du LÄR dig att spela lika bra och är villig att lägga lika mycket tid.

allt du lämnar från v15 är bölande över att andra kör över dig.

Jag utgår ifrån att du vid något tillfälle har adlat upp någon mindre spelare. kanske du rent av hjälpt till med internadling när någon i din stam har slutat. Detta är vad spelet går ut på.

För varje adlad by finns en vinnare och en förlorare. Sen kan man hantera förlust och vinst på olika sätt Det är helt riktigt. Man kan säga att jag är en lika dålig vinnare som du är förlorare.

I varje spel finns det vinnare och förlorare.. må det vara fotboll fia med knuff eller TW. Du har valt att deltaga men uppenbart accepterar du inte realiteten av att du står på en förlorande sida.

Dock hinner jag inte tjattra mer då jag ska dunka någon i ryggen över en lyckad adling av en mindre spelare.
 

DeletedUser

Guest
Vad är meningen med att citera inlägget? Är det svårt att läsa på raderna ovanför?

Det finns inga vinnare eller förlorare. Alla är förlorare egentligen. Det som kan se ut som en vinst här är precis vad du säger förlusten av den tid du lägger ner här.
Du har ingen aning om hur jag har förvaltat mitt konto, vad jag har byggt, med vilka och på vilket sätt.
Misslyckat, nejdå, uppgivet konto, nejdå.
Jag har gott om deff, bygger mina byar på det sätt som är möjligt och så skulle det kunna fortsätta.
Men oddsen är för dåliga, det finns inget värde i att kämpa mot överlägsenhet.

Min sida har aldrig varit en förlorande sida, tvärt om, vi har stark gemenskap och har väggat många offvågor.
Men igen om du har mångdubbelt mindre möjligheter så minskar nöjet att spela.

Du vill dock påskina att jag är en förlorare i hela ditt inlägg. Förlorare ger upp, accepterar inte spelet och du har rätt. Jag lämnar ett spel som inte är balanserat.
Men att lämna gör mig till en vinnare, fri från den här verkligheten som just det här spelet innebär med dess programmerade regler och innehåll.


Jag väljer något annat i livet.

Det gör mig till en vinnare...

Så dunka på du tills du själv blir pådunkad!
 

DeletedUser

Guest
Överlägsna människor med noll känsla.

Kanske känner ni er misslyckade i livet när ni känner lycka här. "Jag fick slå en mindre person, igen, Yippie!"

Magoth- Du har rätt. TribalWars inte TribalInternadlingviaköwars... nuff said. Inte.
Men spelet verkar funtat så som samhället ser ut, en ganska god spegling faktiskt.
De som tar och har ökar sin styrka och makt på andras bekostnad. Sitter sen och är högmodiga och dryga... Lycka till med det tillsammans med vänliga människor.

Du har mer än en by.... alltså är du lika patetisk som jag =) Tycker du är ganska gullig i ditt inlägg.

pssst... Förstår inte vad du gnäller om:
Side 1:
Tribes: Laser
Side 2:
Tribes: HR

Timeframe: Senaste 48 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 2
Sida 2: 4
Skillnad: 2

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 13,316
Sida 2: 38,089
Skillnad: 24,773

chart


ja sen att ni adlar inakiva konto gör er ju riktigt duktiga... finns bra spelare i er stam med. vet iallafall 2 som förstår lite hur spelet funkar. "inte bara deffa sitt mega cluster of doom" som en i laser sa i går på skype :)
 

DeletedUser

Guest
Du har mer än en by.... alltså är du lika patetisk som jag =) Tycker du är ganska gullig i ditt inlägg.

pssst... Förstår inte vad du gnäller om:
Side 1:
Tribes: Laser
Side 2:
Tribes: HR

Timeframe: Senaste 48 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 2
Sida 2: 4
Skillnad: 2

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 13,316
Sida 2: 38,089
Skillnad: 24,773

chart


ja sen att ni adlar inakiva konto gör er ju riktigt duktiga... finns bra spelare i er stam med. vet iallafall 2 som förstår lite hur spelet funkar. "inte bara deffa sitt mega cluster of doom" som en i laser sa i går på skype :)

Tack för att du tycker jag är gullig :), det gör min flickvän också. Rätt.
Att jag har mer än en by. Rätt.
Att inte jag spelar likadant som du. Rätt (då skulle jag varit borta för länge sedan)
Att jag skapade den möjlighet som tagit HR dit vi är idag. Rätt.
Att det är ett gemensamt åtagande som gör att du tror att två spelare i vår stam vet lite om spelet. Rätt.

Att du "i toppen av näringskedjan" utan någon egentlig fiende kan vara dryg, rätt.
Att ni själva adlar inaktiva konton gör inget då?

Och som man säger "statistik" går att läsa på många vis.

Side 1:
Tribes: Laser
Side 2:
Tribes: HR

Timeframe: För alltid

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 595
Sida 2: 146
Skillnad: 449

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 34
Sida 2: 10
Skillnad: 24

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 3,312,486
Sida 2: 321,603
Skillnad: 2,990,883

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 216,596
Sida 2: 83,518
Skillnad: 133,078

chart
 

DeletedUser

Guest
Vad är meningen med att citera inlägget? Är det svårt att läsa på raderna ovanför?

Det finns inga vinnare eller förlorare. Alla är förlorare egentligen. Det som kan se ut som en vinst här är precis vad du säger förlusten av den tid du lägger ner här.
Du har ingen aning om hur jag har förvaltat mitt konto, vad jag har byggt, med vilka och på vilket sätt.
Misslyckat, nejdå, uppgivet konto, nejdå.
Jag har gott om deff, bygger mina byar på det sätt som är möjligt och så skulle det kunna fortsätta.
Men oddsen är för dåliga, det finns inget värde i att kämpa mot överlägsenhet.

Min sida har aldrig varit en förlorande sida, tvärt om, vi har stark gemenskap och har väggat många offvågor.
Men igen om du har mångdubbelt mindre möjligheter så minskar nöjet att spela.

Du vill dock påskina att jag är en förlorare i hela ditt inlägg. Förlorare ger upp, accepterar inte spelet och du har rätt. Jag lämnar ett spel som inte är balanserat.
Men att lämna gör mig till en vinnare, fri från den här verkligheten som just det här spelet innebär med dess programmerade regler och innehåll.


Jag väljer något annat i livet.

Det gör mig till en vinnare...

Så dunka på du tills du själv blir pådunkad!
Det är inte jag som påskinar att du är förlorare. det är du själv. Det är du själv som satt dig i en situation där du har en överlägsen trupp mot dig. och bara för att du bölar här och skyller på att spelet nu är obalanserat gör dig inte till vinnare. Du har som du själv säger gett dig på mindre spelare och på så sätt kommit längre. men nu tar det stopp för dig. Du var bättre än somliga. men betydligt sämre än andra.

Klart jag vet hur du har byggt upp ditt plutt imperium. Det finns statistik som täcker ditt spelande från dag 1. Det gäller bara att ha kunskapen och viljan att plöja igenom den statistik som finns.

Men gå du ut i världen och hitta något annat att göra lite halvkasst och sen kan du lämna det med. Mycket bättre än att göra något ordentligt.

hej då och lycka till med din halvdana tillvaro.
 

DeletedUser

Guest
Vill bara säga att spelare som Magoth och Arkan, som du nämner, har kämpat på även i underläge. Och de gnällde inte som du.
 

DeletedUser

Guest
Det är inte jag som påskinar att du är förlorare. det är du själv. Det är du själv som satt dig i en situation där du har en överlägsen trupp mot dig. och bara för att du bölar här och skyller på att spelet nu är obalanserat gör dig inte till vinnare. Du har som du själv säger gett dig på mindre spelare och på så sätt kommit längre. men nu tar det stopp för dig. Du var bättre än somliga. men betydligt sämre än andra.

Klart jag vet hur du har byggt upp ditt plutt imperium. Det finns statistik som täcker ditt spelande från dag 1. Det gäller bara att ha kunskapen och viljan att plöja igenom den statistik som finns.

Men gå du ut i världen och hitta något annat att göra lite halvkasst och sen kan du lämna det med. Mycket bättre än att göra något ordentligt.

hej då och lycka till med din halvdana tillvaro.

Har jag själv satt mig i situationen?
Skämtar du? Eller beter du dig alltid på det viset? "Du har dig själv att skylla"?

Jag har alltid insett att spelet är spelet och att det har sin egen mekanik hur det fungerar. Det var det som lockade mig från början. Men det har sina begränsningar med eller utan min åsikt. Det är som det är. Att du tror att jag "skyller" på hur någon programmerat har du fått om bakfoten. Bara för att det gynnar den som startar tidigt, startar fort, slår ner närmaste motstånd och har mycket tid att spela, så innebär det ju bara att det fungerar så.

Haha, ja du, ut i världen ska jag. Det har du alldeles rätt i. Jag ska sluta göra saker halvbra och satsa fullt ut på det jag tycker om.
Hoppas du gör detsamma.
Min tillvaro har du lika lite insikt i som du har i vad spelandet i TW betydde för mig. All statistik till trots.

Så tack för den insikten, det var det jag kom hit för att lära.

Vänliga hälsningar Bozoo
 

DeletedUser

Guest
måste bara en sak till sen så tycker jag att du kan ta det via PM om du har något agg mot mig :)

"Att inte jag spelar likadant som du. Rätt (då skulle jag varit borta för länge sedan)"
Skulle gärna att du förklarar detta för mig, Om du skulle spelat som jag hade du varit borta för länge sedan? Hur tänkte du här?




"Att jag skapade den möjlighet som tagit HR dit vi är idag. Rätt."
Tror nog att det finns fler i er stam... men kan ha fel.

Hoppas ditt övriga liv går bättre än detta gjorde :)

puss o kram
 

DeletedUser

Guest
Vill bara säga att spelare som Magoth och Arkan, som du nämner, har kämpat på även i underläge. Och de gnällde inte som du.

Vem har inte kämpat i underläge? Hela tiden.... från start? Arkan? Magoth? Jovisst sure det finns statistik på det också som är förvånansvärt lättillgänglig. Så du tar till ett annat knep för att skapa en bild av vadå?

Och du har missuppfattat min mening, vilket också är klassiskt. Men annat är inte att vänta då det kommer från samma källa som övriga överlägsna vinnare på den här världen. Hoppas ni får roligt framöver med varandra.
 

DeletedUser

Guest
måste bara en sak till sen så tycker jag att du kan ta det via PM om du har något agg mot mig :)

"Att inte jag spelar likadant som du. Rätt (då skulle jag varit borta för länge sedan)"
Skulle gärna att du förklarar detta för mig, Om du skulle spelat som jag hade du varit borta för länge sedan? Hur tänkte du här?




"Att jag skapade den möjlighet som tagit HR dit vi är idag. Rätt."
Tror nog att det finns fler i er stam... men kan ha fel.

Hoppas ditt övriga liv går bättre än detta gjorde :)

puss o kram

Visst kan jag förtydliga det. Inte så svårt egentligen.
Det finns säkert många varianter i det här spelet att spela men i huvudsak så är det ju off eller deff.
Om jag valt att spela off (så som jag gissar att du gör) så hade jag blivit uppadlad fortare än kvickt då jag startade så sent i den här världen. För att lycka så går det inte att ha blandade byar. För med få byar så är man väldigt utsatt om man kör off. Det går nämligen inte att påverka hastighen med vilket trupperna byggs. Jag valde deff då det enda som hindrar uppadling när byarna är "mogna" att plockas av större fiskar är trupper. Och det räcker inte ens med ens egna trupper. Man måste söka sig till en stam som kan hjälpa till. Därav min kommentar.

Om jag spelat off som du skulle jag inte kommit mer än till min första by.


Jag tror du vet vad ledarskap kan betyda.
Bra ledarskap=bra återväxt.
Dåligt ledarskap=utradering.

Tack för den sista kommentaren, den värmer.
Ja mitt verkliga liv går bättre än detta digitala. Nu när jag kan släppa det...
 

DeletedUser

Guest
Har jag själv satt mig i situationen? Ja ingen har väl tvingat dig att spela på ett speciellt sätt


Jag har alltid insett att spelet är spelet och att det har sin egen mekanik hur det fungerar. Det var det som lockade mig från början. Men det har sina begränsningar med eller utan min åsikt. Det är som det är. Att du tror att jag "skyller" på hur någon programmerat har du fått om bakfoten. Bara för att det gynnar den som startar tidigt, startar fort, slår ner närmaste motstånd och har mycket tid att spela, så innebär det ju bara att det fungerar så.


"nästan allt funkar så.. en balletdansös som börjar vi fyra års ålder får ett försprång mot den som börjar vid nio. Den som springer fortast på fotbollsplan har en fördel likaså den som skjuter hårdast etc.. och spelar ettan mot tvåan i bundesliga och ettan vinner så drar han ifrån.. ..

Haha, ja du, ut i världen ska jag. Det har du alldeles rätt i. Jag ska sluta göra saker halvbra och satsa fullt ut på det jag tycker om.
Hoppas du gör detsamma.
Min tillvaro har du lika lite insikt i som du har i vad spelandet i TW betydde för mig. All statistik till trots.

har mer insikt än du tror. att du spyr galla här och skyller på begränsningar i spelet och inte i dig själv samt ditt förakt mot de som har lyckats bättre säger allt.

Så tack för den insikten, det var det jag kom hit för att lära.

Vänliga hälsningar Bozoo


tio bokstäver....
 

DeletedUser

Guest
"Har jag själv satt mig i situationen? Ja ingen har väl tvingat dig att spela på ett speciellt sätt. "

Det har du rätt i, inget tvång var inblandat. Jag anpassade mig för att överleva. Analyserade situationen och gjorde mina val.

"nästan allt funkar så.. en balletdansös som börjar vi fyra års ålder får ett försprång mot den som börjar vid nio. Den som springer fortast på fotbollsplan har en fördel likaså den som skjuter hårdast etc.. och spelar ettan mot tvåan i bundesliga och ettan vinner så drar han ifrån.. .."

Livet är mer komplext än så. Bara för att du började dansa vid fyra så kanske den som började vid nio är mycket bättre. Du kanske drar på dig skador, ångest och prestationskrav istället för att njuta. Allt löser sig inte genom att starta först. Men så fungerar det i TW, har du startat tidigt så har du en stor fördel.

På fotbollsplanen är det ännu mer tydligt, spelar inte ett skit roll hur fort du springer om du inte kan träffa bollen, om du aldrig är på rätt plats eller har eller ger stöd till dina medspelare. Skit samma också hur hårt du skjuter om du inte träffar målet. I Bundesliga kan tvåan slå ettan, åttan kan slå trean jumbon kan slå tvåan. Det finns så många parametrar att ta hänsyn till. I TW kan alltid ettan slå tian, kanske inta alltid tvåan, men i den här världen är det ju precis vad som händer.

"har mer insikt än du tror. att du spyr galla här och skyller på begränsningar i spelet och inte i dig själv samt ditt förakt mot de som har lyckats bättre säger allt."

Detta bevisar bara den raka motsatsen. Man kan inte köra om en sportbil med en trehjuling (om inte sportbilen har slut på bränsle förstås :))
Min galla är kvar där den ska vara. Så varför reagerar du så starkt?
Sanningen är att spelet är programmerat som det är. Och det jag säger är att överlägsenhet fungerar här i TW just därför att det är ett spel.

Om du tycker det är att lyckas så är det upp till dig.
 

DeletedUser

Guest
Vem har inte kämpat i underläge? Hela tiden.... från start? Arkan? Magoth? Jovisst sure det finns statistik på det också som är förvånansvärt lättillgänglig. Så du tar till ett annat knep för att skapa en bild av vadå?

Och du har missuppfattat min mening, vilket också är klassiskt. Men annat är inte att vänta då det kommer från samma källa som övriga överlägsna vinnare på den här världen. Hoppas ni får roligt framöver med varandra.
Hur kan jag missuppfatta vanligt gnäll och klagande på forumet över att du blir anfallen av större spelare?
Och sen kan du inte gnälla över att du startar senare på en värld då det kommer nya världar som man kan vällja att spela på. Glöm inte heller de fördelar som finns när man startar i rimmen.
 

DeletedUser

Guest
Hur kan jag missuppfatta vanligt gnäll och klagande på forumet över att du blir anfallen av större spelare?
Och sen kan du inte gnälla över att du startar senare på en värld då det kommer nya världar som man kan vällja att spela på. Glöm inte heller de fördelar som finns när man startar i rimmen.

Vi har varit under attack från laser sen första stund. Så vem klagar. Det jag har något emot, om du läst tråden, är att total överlägsenhet fungerar här. Men iofs visste jag ju det innan då det inte finns någon moralbegränsning i den här världen. Vad jag lockades av var att resurshastigheten och frånvaron av kyrkor. Nu har jag provat på det och väljer att avsluta när jag avslutar.

Jag startade när jag startade jag har inte sagt något om det.

Vad menar du med fördelar med rimmen? Att bli plockad så fort man nått adelsnivå?
 
Topp