Ärkebiskop Lufsen den 75e, ledare för BFH

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
MrRisling vaknar skakandes i en divan mitt i en praktfull sal. Salen är prydd med fantasifyllda ornament som är otroligt vackra men när man ser närmare på dem ser man hur demoner slingrar sig kring de vackra statyerna.
Allt är på ytan vackert men där under lurar något farligt.
Han vandrar framåt i den främmande sal han vaknat i utan någon vetskap var han kan befinna sig. Plötsligt kommer han in i ett nytt rum, en tronsal, mitt på tronen ståtar en stolt medelålders man men kraftfulla drag.


Han säger: Välkommen MrRisling, du är sen.
Vår hjälte darrar lite och frågar: Vem är du?
Mannen svarar: Jag är Lufsen den 75e och jag är här för att möta dig när du återkommit till livet och svara på dina frågor min son.

MrR skakar lite på sig och inser att det här inte är en vanlig människa utan en man som har övermänskliga kontakter.

Han börjar sin intervju: Hur kommer det sig att du började spela TW?
Lufsen: Jag blev lurad in i tribalwars av min arbetskamrat, alex, som spelat någon månad i september 2006.
MrRisling: Och du har spelat sedan dess?
Lufsen: Ja jag har spelat sedan dess i olika världar. Startade på svenska när den startade upp 23 maj förra året. innan det satsade jag mest på w2.net
MrRisling: Nu är du ledare för en av de mest framgångsrika stammarna på .SE servern, BFH och en väldigt respekterad spelare. Hur hamnade du där?
Lufsen: Jag kan börja med resan till stammen. Den började med att jag startade på servern och klev in i alex stam som ingen orkade driva så vi gick upp i Flames of Destruction (FD) som mimiru var ledare för. Han valde att sluta efter en tid och satte mig som ledare i stammen. Nästan direkt så började jag föra diskussioner om att vi 8 spelare som var i FD skulle gå in i vår allierade BFHs stam istället vilket också skedde. Så var man vanlig arbetare igen tills BFHs grundare och ledare Tjarls la ner verksamheten. Han anförtrodde mig och Rutkowski ledarrollen. Så på den vägen är det och nu är jag ensam ledare sedan Rutkowski har slutat.
MrRisling: Spelar du i några andra världar än i V1?
Lufsen: Inte just nu. men jag spelade w1, w2, w3 på .net och jag slutade med w2 i början av detta år efter några månader av tristess. På .se har jag testat v2 där vi startade en BFH stam men vi var hatade från start så vi hade inte en chans att överleva och i v3 har jag varit med i projektet HRE som grusades pga interna strider inom ledningen.
MrRisling: Du verkar ändå ha erfarenhet från vitt skilda världar. På vilket sätt skiljer sig de olika världarna åt? Är det nån värld du tyckt bättre om än de andra?
Lufsen: Alla de olika världar har haft sin charm men jag har lyckats bäst i denna världen rankingmässigt. Det beror mest på om man hamnar i rätt gäng eller inte och hur man trivs. I BFH trivs jag riktigt bra och jag hoppas att de trivs med mig.
MrRisling: Att vara ledare för en stor framgångsrik stam måste ta en del tid, hur mycket tid lägger du på TW per dag?
Lufsen: Jag lägger väl ner lite olika men i genomsnitt blir det väl 2 timmar om dagen. 1 timme med mina byar och 1 timme med att läsa mail och forumen.
MrRisling: Hur kommer det sig att man spenderar så mycket tid på ett spel? Vad är det som gör TW så kul?
Lufsen: Det är de andra som man spelar med som gör det kul i kombination med spänningen av att lyckas med något man företar sig.
MrRisling: En ledare utses för det mesta på grund av sin skicklighet. Vad är det som gör att du är en ledare? Vad är din skicklighet innom TW?
Lufsen: Det får du väl egentligen fråga mina stammedlemmar men jag tror att det är min förmåga att välja rätt väg i rätt läge. Den kyla och diplomati man visar i kombination med att visa yxorna när det behövs.
MrRisling: Och möjligen ett visst drag av ödmjukhet
Lufsen: Det kan väl läggas in i CVt kanske.
MrRisling: Vilka du har spelat med har då varit de skickligaste TW-spelarna?
Lufsen: Då har jag väl två i mitt minne. Desl Tar Valon som jag samarbetade flitigt med ibörjan av världen. Vi låg nära varandra och vi hade ne ruta på 13x13 med bara klarröda rutorutom de två som var våra. Så vi betade av gemensamt dessa byar och med hjälp av stammen som ställde upp med def till oss båda. Sedan måste jag även nämna chus warrrior som var en nagel i ögat länge och väl i denna världen tills vi och 18D lyckades plocka ut honom
MrRisling: Vad tycker du är viktigt att tänka på när du spelar TW?
Lufsen: Att man ska ha roligt. Har man inte det lägger man av ganska snart
MrRisling: Ska vi kanske ta tio snabbfrågor nu
Lufsen: Det kan vi göra medan jag tittar ut lämplig by vars trupp ska genomgå en orienteringsutbildning.
MrRisling: Trupper eller poäng?
Lufsen: Trupp såklart!
MrRisling: Deff eller off?
Lufsen: Båda men bara en sort i samma by
MrRisling: Bra svar. I en deff by spjut+TK eller spjut+svärd(+Bågar)?
Lufsen: Snarare spjut+svärd+bågar+och i de flesta byar även TK
MrRisling: HQ20 eller 30?
Lufsen: 20 vad annars?
MrRisling: Verkstad2 eller 15?
Lufsen: 15
MrRisling: Barack 24 eller 25?
Lufsen: 25 liten men viktig skillnad
MrRisling: Diplomati eller kötta?
Ärkebiskpen funderar lite och tar ett djupt andetag.
Sedan svarar han: Diplomati men man ska inte vara rädd för att kötta om det behövs.
MrRisling: Adla eller farma?
Lufsen: Adla!
MrRisling: Stammen eller solo?
Lufsen: Stammen!
MrRisling: Sista men viktigaste frågan, Kanin eller hamster?
Lufsen: Båda går att grilla så varför välja.

Vår hjälte ser ogillande på biskopen.

Sedan säger han: Om du skulle ge ett råd till en nybörjare vad vore det?
Lufsen: Var aktiv och gå med i en aktiv stam.
MrRisling: Ett slutord till läsarna?
Lufsen: Ha roligt och ge era byar till mig så jag kan förvalta dem på rätt sätt. Men framförallt ha roligt.
MrRisling: Okey jag tackar så mycket för din tid och dina råd och önskar dig en fortsatt trevlig spelupplevelse.
Lufsen: Detsamma.


Lufsen bjuder på lite nattvardsvin och MrRisling som inte druckit något alkoholhaltigt sen han dog senast sveper den. Efter det blir han visad mot dörren.
Han vet att han är tvungen att gå via 18de Decembers Område för att komma hem så han planerar att träffa en god vän på vägen.
Mitt emellan BFH och 18D ligger en stor bergskedja vår hjälte måste korsa och när han är där blåser det upp till snöstorm.
Vinden blåser ner i benmargen och efter någon mil klarar MrR inte längre utan han faller ihop mot en bergvägg.
Han känner att han blir varmare och varmare och sedan somnar han i välbehag.

Hur skall detta sluta skall vår hjälte då i en iskall decembersnöstorm, förföljer fortfarande de 20s förbannelse honom från V2? Svaret får ni i nästa intervju.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp