Ännu ett krig!!

DeletedUser

Guest
Kul att se att det går bra för "ens" gamla stam.
(Jag var med och grundade east under kontot Smurferna anfaller).

Inte så förvånande dock. Dels är OF-POL är rent för utspriddda för att kunna göra något riktigt bra motstånd och många av deras bra spelare ligger för långt bort, dels är en hel del av dom nya OF-POL spelarna flyktingar från gamla -TRE- (som gick över till sin gamla fiende) och dom ger knappt något större motstånd.

Sen känner jag ju East och Lilja spelarna rätt bra efter otaliga krig och samarbeten och där finns både väldigt bra spelare och framförallt ett grymt bra samarbete och koordinering mellan dom så jag är snarast förvånad att det tar så lång tid att rensa upp runt stammen :)

Får väl skyllas på för mycket dryckeskonsumtion.

Lycka till och kul att se att det går bra för den nya stammen.

Och hälsningar till alla gamla vänner, stamkompisar, och goda fiender.

Zorp
(Smurferna anfaller fram till 19 dec 2008, numera passiv)
 

DeletedUser

Guest
Får väl skyllas på för mycket dryckeskonsumtion.

kan aldrig bli för mycket ;)

Vi hade för ett tag delat våran uppmärksamhet mellan OF-Pol och den interna frågan: "Är det okej att dumpa bruden för en krogrunda?"

vad vi kom fram till behöver ni nog inte fundera allt för länge på...

cheers and skål!
 

DeletedUser

Guest
Jag vet inte jag går fortfarande i terapi för att läka de emotionella skadorna jag åsamkades :(

du kan ju alltid komma till mej vet du när du behöver nån att tala med, du kan krypa upp i mitt knä så berättar jag historier från den gamla tiden vid Liljas skapelse ;)
 

DeletedUser

Guest
Är det någon som har någon bra förklaring till varför en massa OF-Pol spelare går till NA. familjen?
 

DeletedUser

Guest
Jag har en ganska bra förklaring , detta är dock inte officielt och jag vet inte om jag får skriva det men men here goes...... ....... det vänder om en vecka
 

DeletedUser

Guest
OF-POL rapporterar!

De senaste dagarna, har mycket riktigt medlemmar ur OF-POL lämnat stamen. Detta är pga att OF-POL har sett sina sista dagar.
Krigsföringen mot ÖL har varit tuff,svettig och hård! OF-POL har lyckats hålla emot riktigt bra med tanke på hur vi ligger rent geografiskt sett. Vår underbara ledare Pmlt stod inte längre ut med att försöka få hela stammen engaskerad i krigandet. Faktum var att vissa bara åkte med, la inte ett finger med i kriget. Vilket är riktigt synd när vi verkligen försökte ge ölpimplarna en god fight.

Ledningen kom överens om att OF-POL's bästa dagar var förbi, och att Pmlt som hela tiden ställt upp och hållit ihop stammen,tyvärr slängt in handduken.
För några dagar sedan gick vi ut med ett sorgligt MM till stammen om att de så fort som möjligt skulle finna nya stammar, och att stamman ska upplösas. Därav har folk lämnat, och sökt sig till nya stammar. Nordmän stammarna har erbjudit många medlemmar plattser.

OF-POL out.

/BlackM
 

DeletedUser

Guest
tyckte min info var bättre , denna info är jue dock lite närmare sanningen=)
 

DeletedUser

Guest
Så OF-Pol förlorade till slut av för att komma til en större stam som dom kommer få bättre hjälp av. Frågan är bara hur roligt en del OF-Pol spelare som redan kommit till OF-Pol som flyktingar tycker om att lämna igen. Men det borde kanske inte vara någon fara för dom. :)
 

DeletedUser

Guest
SÅ.
Vi i ÖL har av respekt för ex-POL avvaktat med att kommentera officiellt, men nu när POL gått ut offentligt kan vi väl tillägga några ord.


ÖL vann kriget. Hurra.
Vi har hela tiden varit tydliga med att vår målsättning var att ta alla OF-POL-byar som angränsade till vårt kluster, och detta står vi fast vid.
Mycket kommer vi att adla, men vi har meddelat ex-POL att de är välkomna att ansöka om medlemskap i ÖL. Dock kommer vi självklart vara väldigt selektiva när det gäller nyrekrytering från vår forna fiende.

Nordmännen och POL har och har haft goda kontakter (NAV deltog t.o.m. i viss utsträckning i kriget) och många ex-POL-spelare går därför naturligt till NAV/NAR.

Vi ser inget problem i detta! Vi har utlyst flyktingstatus på alla POL-spelare som ligger intill oss, och våra angränsande stammar har alla accepterat detta. Övriga POL får göra som de vill. (Och vad Ecalos och NAV/NAR vill, då dessa spelare ligger i deras respektive geopolitiska intressesfär.)
Vi ser som sagt detta som naturligt, men också som en generös gest från vår sida.

Just nu pågår vissa förhandlingar med Nordmännen om folk de plockat in som inte hör till dessa för oss avlägsna och ointressanta spelare.

Vi har goda förhoppningar om att det ska lösa sig fint och snart.

Nordmännen har verkligen hedrat sina åtaganden mot OF-POL, men att rädda hela stammen (dvs de spelare vi tänker plocka) kan de naturligtvis inte.
Kriget ÖL vs. OF-POL avgjordes till ÖL:s fördel och vi tänker självklart ta det som nu rätteligen tillhör oss.


/Mujahedin och Sargan
Diplomater, ÖL.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag tycker att en kommentar som "Lev i nuet" skulle passa in här när OF-Pol under hela kriget sagt att det vänder snart och nu förlorar dom :eek:
 

DeletedUser

Guest
William, vad vet du om kriget och vårt läge? Eller om hur det kanske låg till med spioneri osv?
OF-POL var delad, en bit låg mot ÖL och resten av oss nådde inte med adels.
 

DeletedUser

Guest
William, vad vet du om kriget och vårt läge? Eller om hur det kanske låg till med spioneri osv?
OF-POL var delad, en bit låg mot ÖL och resten av oss nådde inte med adels.

hihi spioner?? nja det har jag för mej att det inte användes..men svårt att komma ihåg då vi redan gått vidare in till nästa alkohol dimma(vi har läst MrRislings manual) så även om vi nu hade använt oss av spioner(vilket jag inte tror...) så skulle vi inte komma ihåg det.

erat läge hjälpte oss mer än någon spion skulle kunnat och vi är mycket nöjda med våra resultat i detta krig, även fast vi inte kommer ihåg vad vi gjort pga redan innan omtalade omständigheter.

Så vi fortsätter vår vingliga färd mot skrumplever, cheers and skål!
 

DeletedUser

Guest
William, vad vet du om kriget och vårt läge? Eller om hur det kanske låg till med spioneri osv?
OF-POL var delad, en bit låg mot ÖL och resten av oss nådde inte med adels.

spioneri har jag ofc ingen aning om hur det låg till med. hur ni låg till på kartan har jag däremot ful koll på och jag vet att ni låg dåligt till . men man fick ändå höra att det skulle vända ganska många gånger :)
 

DeletedUser

Guest
Äh. Helt enkelt blev väl aldrig OF-POL vad LimeEd en gång var.

Nu tog det slut (OF-POL har slutat att existera som stam) och vi kan bara tacka för den här månaden och önska alla spelare som valt att fortsätta på v.4 lycka till.
Inga hard feelings. Såhär spelet fungerar, vi hade kul.
Iaf hade VI det, och ni höll ju en jävligt skön ton här på externa så..



R.I.P. OF-POL.
 
Topp