Ändringar gällande inställningar och kriterier för stängning.

DeletedUser

Guest
Situationen på V30 är sådan att det inte längre är rimligt för spelarna att uppnå de kriterier som satts för stängning.

Rank 1 stammen Poke4L har sedan länge legat med en överlägsen dominans, och har nu uppnått 92%. Med närmare 9000 byar mot rank 2 stammens knappt 350 är ledningen så pass överväldigande att läget inte har en möjlighet att förändras.

Vid världsstarten sattes kriteriet för tiden till att servern skulle vara öppen 365 dagar innan stängning, men med hänsyn till förutsättningarna har vi beslutat att göra ett undantag och låta världen stängas tidigare. Eftersom detta inte följer varken de satta kriterierna, eller de gamla endgame scenario vi använt så kommer vi göra en kompromiss för att försöka göra tiden som finns kvar lite trevligare.

Därför kommer nu följande att gälla;

365 dagar ändras till 300 - världen kommer alltså stänga för gott den 8:e mars 2016.

Omstarter vid adling har inaktiverats.
Registrering på servern har inaktiverats.

Måndagen den 29:e februari sänks priset på adelsmän till 1/5.

Måndagen den 7:e mars kl 12:00 går världen över i fredsläge så alla hinner ta adjö.

Tisdagen den den 8:e mars stänger världen helt för inloggningar.
 

DeletedUser

Guest
Att ändra reglerna under spelets gång är väl som att fuska?

Nu är det dock inte spelarna som har ändrat reglerna, det är i princip inte ens jag, utan en överenskommelse mellan mig och min chef. Tråkigt om något i grunden positivt (att någon vunnit, och att vi försöker vara tillmötesgående) ska dras i smutsen med snack om fusk. Förstår till 100% att man på den förlorande sidan kan se det som orättvist, men det är inte konstruktivt att fortsätta ha servern öppen i ett sånt här läge - och då baserar jag det på alla möjliga och omöjliga former av statistik och fakta som inte ens nästan har med nåt fusk att göra...
 

jakten 100

Member
Reaktionspoäng
14
Nu är det dock inte spelarna som har ändrat reglerna, det är i princip inte ens jag, utan en överenskommelse mellan mig och min chef. Tråkigt om något i grunden positivt (att någon vunnit, och att vi försöker vara tillmötesgående) ska dras i smutsen med snack om fusk. Förstår till 100% att man på den förlorande sidan kan se det som orättvist, men det är inte konstruktivt att fortsätta ha servern öppen i ett sånt här läge - och då baserar jag det på alla möjliga och omöjliga former av statistik och fakta som inte ens nästan har med nåt fusk att göra...


Jag ser det inte orättvist, men jag ser det som att de inte har vunnit enligt reglerna. Och det är min åsikt sen om resten av adminsen och v30 spelarna ser det som skitsnack så är det deras åsikt, ville uttrycka hur jag såg på det...
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Jag ser det inte orättvist, men jag ser det som att de inte har vunnit enligt reglerna. Och det är min åsikt sen om resten av adminsen och v30 spelarna ser det som skitsnack så är det deras åsikt, ville uttrycka hur jag såg på det...

JAG KAN LOGGA IN PÅ MITT KONTO OCH INKA DIG MED ALLT JAG HAR, ÖVERLEVER DU SÅ KAN VI LÅTA SERVERN GÅ I 60 DAR TILL FÖR ATT SEN SLUTA MED POKE VINST ÄNDÅ

Noob

Skulle gjort något åt saken medans du kunde, Oh...wait...you did. Gick inte så bra va <3 Välkommen till och försöka på v33, det är ett rent nöje och adla dig jakten. Rent nöje :*
 

jakten 100

Member
Reaktionspoäng
14
"den 1 dagar långa slutfasen att börja.

Det kommer att innebära följande förändringar i den här världen:
Kostnaden för adelsmän har halverats.
Den här världen stängs efter 1 dagar"
 

hybrid93

Member
Reaktionspoäng
11
"den 1 dagar långa slutfasen att börja.

Det kommer att innebära följande förändringar i den här världen:
Kostnaden för adelsmän har halverats.
Den här världen stängs efter 1 dagar"

antingen så är du externas största troll eller så är du det dummaste varelsen i galaxen
 
Topp