Ändring V5 - Stammedlem.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Självklart borde det ha kommit en omröstning, en omröstning tar max 1-2 veckor att genomföra!
Men, nu gissar jag bara, jag tror att de flesta inte hade haft något emot en sådan här ändring, förutom då DEMONS och DEM-a.
Där kan man ju ha lite fingertoppskänsla och göra en omröstning just för V5 eller låta V5 nå sitt end-game.

Jag följer alltid erat forum och denna delen har verkligen exploderat, jag har hållit mig lite utanför då jag som sagt inte längre är er moderator men finns kvar i andra former så får fortfarande tänka på vad jag skriver här ;).

Vill dock säga att för det första: Omröstningen på v1 var spelarledd, beslutet från teamet var redan taget, folk fortsatte att klaga och vi såg trots allt en majoritet som stöttade vårat beslut. Omröstningen som skedde förstärkte det och gjordes ENBART för att bevisa att vårt beslut faktiskt var befogat. Omröstningen på v11 var jag tyvärr inte insatt i så kan inte uttala mig om den. Vi märkte även under dessa omröstningar vilket ENORMT jobb som faktiskt ligger bakom varje omröstning, det är inte som ni säger att bara slänga upp något och sedan bara kolla på resultaten, under v1 röstningen så blev det till och med problem in-game bara för att folk startade multikonton och röstade, därav stängningen, som även den skapade mer problem än vad den hjälpte frågan eller oss i teamet. Vi i teamet är trots allt volountärer och jag personligen har inte så pass mycket tid att jag kan lägga ner 100% av min själ i en sådan undersökning, då ser jag hellre till att allt annat är bra och funkar, forumet, in-game, you name it, jag finns till för er skull :).

Mvh, Twilight
 

DeletedUser

Guest
Klart att alla losers tycker detta är bra. O även om det blev en omröstning så blev det säkert som supporten vill,anledningen är ju att det finns flera förlorare än vinnare.

Jag hade kunnat gått med på en rimlig sänkning, men detta är ju sjukt. vi har ju nu ingen marginal att ta in någon alls från dem-a eller någon annan.
 

DeletedUser

Guest
Spelare slutar men konton stannar.. Så your point is?

Internadla kontona där spelare slutar istället för att hitta nya spelare till dem. Eller sätt in en spelare på ett mindre konto som redan finns i Demons och internadla det mindre kontot.

På så sätt kan ni lösa problemet med att alla inte kommer med. För det lär sluta spelare innan världen stängs.
 

farbror joakim

Active Member
Reaktionspoäng
0
Twille du säger att omröstningen "gjordes ENBART för att bevisa att vårt beslut faktiskt var befogat."

Dock så verkar en stor del här vara ganska så upprörda ang detta beslut, så då borde ni göra en omröstning för att kolla om så är fallet även här

För känns som Merc1 skrev ovan att detta verkar enbart vara för att innogames ska kunna känna mer pengar från oss spelare genom att gå in och ändra inställningarna på en värld som håller på att gå mot end game utav just en familjestam.
 

DeletedUser

Guest
Funny.. Trodde att folk spelade för att ha skoj med detta spel men tydligen är de bara för att vinna världarna Tröttnat så på tribalWARS att de är de enda som ses framemot nu ja då är de väl la bara o lägga ner eller..
 

farbror joakim

Active Member
Reaktionspoäng
0
Gör gråbyar av alla konton som slutar det ger färre aktiva byar och mer adels att jaga aktiva byar med.

Eftersom endgame starten baseras på aktiva byar:)

Är det då inte bättre att kontona stannar hos oss och vi letar reda på ny ägare som sedan kan sitta och adla fiendebyarna?
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
Klart att alla losers tycker detta är bra. O även om det blev en omröstning så blev det säkert som supporten vill,anledningen är ju att det finns flera förlorare än vinnare.

Jag hade kunnat gått med på en rimlig sänkning, men detta är ju sjukt. vi har ju nu ingen marginal att ta in någon alls från dem-a eller någon annan.

Hahahaahahahahha, men anledningen kvarstår. Det hade varit mycket mer krigande hela tiden om det hade varit fler adlar och fler stammar. Det kan du inte neka lilla du.

Detta är ett steg i rätt riktning och skulle gjorts för länge sedan.
 

DeletedUser

Guest
Det är roligare med spel som har regler och inte flytande regler!

Trodde det va ett strategi spel och inte lotto!

Men tja det står att reglerna kan ändras så jaja det blir ju bara segare på detta sätt och sen att det kommer väldigt lämpligt är ju bara roande ;)

Annars tackar för ett roligt spe... öhhh.. skraplotteri?

Men är det nu dessa regler som gäller eller kommer dom ändras snart igen?
Kan vi få sänkta adels priser?

Fridens!
 

DeletedUser

Guest
Hahahaahahahahha, men anledningen kvarstår. Det hade varit mycket mer krigande hela tiden om det hade varit fler adlar och fler stammar. Det kan du inte neka lilla du.

Detta är ett steg i rätt riktning och skulle gjorts för länge sedan.

Du av alla vet om att denna värld har haft adels brist i snart ett år pga höga mynt priser, man får sitta och prägla i en vecka för att ha ett tåg ute nu för tiden.
Ska dem sänka antal medlems antal i stammar så ska dem även sänka adels priserna så att det blir mer krig som dem så gärna vill vädja till.

Hade dem gjort detta mycket tidigare eller till och med i början av världen så hade detta problem inte funnits, men nu när dem gör det i slut steget av en värld så förstör dem mer än att göra nytta.

Jag kan bara hålla med om att det är ett steg i rätt riktning, men jag håller inte med om att det är rätt riktning på en värld som är på väg in i slut skeded som har en akademi stam, det är inte så att dem inte känner till att Demons har en akademi stam som heter Dem-a som de behöver för att vinna världen, detta kan man kolla upp på några sekunder om man kollar rankingen/kartor/frågar spelare.

Så rätt riktning är det, men dock så bör de världar som funnits ett längre tag inte få känna på denna smäll utan köra detta på nya världar som de startar upp.
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
Du av alla vet om att denna värld har haft adels brist i snart ett år pga höga mynt priser, man får sitta och prägla i en vecka för att ha ett tåg ute nu för tiden.
Ska dem sänka antal medlems antal i stammar så ska dem även sänka adels priserna så att det blir mer krig som dem så gärna vill vädja till.

Hade dem gjort detta mycket tidigare eller till och med i början av världen så hade detta problem inte funnits, men nu när dem gör det i slut steget av en värld så förstör dem mer än att göra nytta.

Jag kan bara hålla med om att det är ett steg i rätt riktning, men jag håller inte med om att det är rätt riktning på en värld som är på väg in i slut skeded som har en akademi stam, det är inte så att dem inte känner till att Demons har en akademi stam som heter Dem-a som de behöver för att vinna världen, detta kan man kolla upp på några sekunder om man kollar rankingen/kartor/frågar spelare.

Så rätt riktning är det, men dock så bör de världar som funnits ett längre tag inte få känna på denna smäll utan köra detta på nya världar som de startar upp.

Säg inte att du blir förvånad av att det är dålig framförhållning här? Det är inte direkt första gången, det är varje gång det kommer en ny värld.

Som jag ser det är nästa steg billigare adlar och jag kan inte påstå att jag märkte av "adelskrisen" det var för länge sedan jag spelade här. Visst fanns det lite adlar, men det fanns nästan inga barbarer heller så dem adlarna man hade gick till fiendensbyar. Kan förstå att det är tråkigt nu.
 

DeletedUser

Guest
Riktigt dåligt gjort må jag säga.

Här är vi 2 stammar som kämpat tillsammans hela tiden och nu gör ni så att vi inte kan vinna tillsammans.

Varför sker detta just nu när vi börjar närma oss slutet?

Kan det vara så att ni är rädda att det ska ta slut för fort och inte få in tillräckligt med stålar via prem?

Den biten är nog ingen fara då man garanterat kommer att köra på, på en annan värld om man inte redan spelar på en vilket dom flesta gör skulle jag tro.

Eftersom ni gör den minskningen så anser jag att det inte är mer än rätt att ni sänker mynt och adel priserna nu med det samma. Någon form av utjämning måste det ju bli.
 

DeletedUser

Guest
Som jag ser det är nästa steg billigare adlar och jag kan inte påstå att jag märkte av "adelskrisen" det var för länge sedan jag spelade här. Visst fanns det lite adlar, men det fanns nästan inga barbarer heller så dem adlarna man hade gick till fiendensbyar. Kan förstå att det är tråkigt nu.

Nästa steg är billigare adelsmän när vi har ca 60% av världen alltså när världen går in i stängnings steget, med våran akademi som vi nu inte kommer få stoppa in i huvudstammen så har vi 50% medans stam nr 2 har 7%, vi är långt ifrån billigare adlar då våran akademi försvinner och drar ner procenten till ca 40% alltså behöver vi ca lika mycket poäng till för att gå in i stägningen och billigare adlar.

Vi har kollat detta med Gaffel men han har inte velat ge oss billigare adlar, han verkar ha fastnat på andra världar och ger v5 mindre prioritet tyvärr.

Så att minska antal medlemar / stam gör en vinst på denna värld mer komplicerad och det krävs ca 1 år till än planerat (?), dem säger själv att dem inte vill förstöra för nuvarande ledande stammar.

Vi menar absolut inte att förstöra för de nuvarande ledande stammarna med denna ändring.

Vad jag kan se så var denna ändring enbart förödelse för oss på v5, så vad jag ser på vad vi vinner på detta är det jag skrev tidigare i en tråd

Att strunta i att ge en öppen diskution för att ge sig på stammar som faktiskt spelar på världarna och har en större dominans (familje stammar) och behöver merga ihop sina medlemmar för att avsluta världar, istället för låta dem avsluta deras jobb så ger ni dem en möjlighet att antingen gå emot sina stam fräder som dem lirat med i 2 år eller att välja ut ett få tal medlemmar som ska in i huvudstammen för att äta upp resten för att stänga världen.

Usch och fy för spel ändringar i late game, hade det kommit i tidigare skede hade jag inte brytt mig, då hade man planerat om, men nu när man har planerat för en vinst för att sedan få se sina spel drömmar gå i graven.
 

DeletedUser

Guest
Ändringen har nu genomförts och därmed stänger jag denna tråd.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp