Ändring av inställningar inför stängning - V46

SuperNova

Community Management
Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
216
Följande ändringar kommer göras på V46 för att göra det möjligt att vinna världen lite snabbare, för att ge världen ett bra avslut inför stängning av den svenska versionen:

Fredag 11:e januari:Pris för adelsmän sänkts till 75% + fejkgräns inaktiveras
Fredag 25:e januari:Pris för adelsmän sänkts till 50% + Inaktivering av omstart
Fredag 8:e februari:Pris för adelsmän sänkts till 25% + Inaktivering av moral
Fredag 1:a mars:Överföring till Casual 5 kommer inaktiveras
Ytterligare ändringar:Eventuellt ytterligare sänkning av priset för adelsmän
Speciella ändringar:Justering av kravet på influenspoäng kommer sannolikt behövas

Eftersom V46 har endgame scenariot Den Stora Belägringen, kommer vi med största sannolikhet att behöva sänka kravet på de influenspoäng som krävs för vinst; i nuläget är detta på 72.000 poäng. Med hänsyn till att det endast faller ut runt 250 poäng per dygn, kommer denna gräns att behöva sänkas längre fram.
 
Senast ändrad:

SuperNova

Community Management
Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
216
Eftersom vi fått ett spikat datum då överföringarna till Casual världen ska inaktiveras, har jag lagt till det tack vare att den kommer göras på samtliga världar. Tabellen är alltså uppdaterad.
 

SuperNova

Community Management
Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
216
Dagens ändring är tyvärr bara delvis gjord - priserna för guldmynt är sänkta men eftersom valet att inaktivera moralen plötsligt inte finns i systemet kunde denna inte göras.

Chefen är kontaktad och jag avvaktar svar på om detta går att lösa på något sätt. Jag återkommer så snart jag har ett konkret svar!

13:36 - Problemet ska vara löst!
 
Senast ändrad:

SuperNova

Community Management
Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
216
Eftersom V46 har endgame scenariot Den Stora Belägringen, kommer vi med största sannolikhet att behöva sänka kravet på de influenspoäng som krävs för vinst; i nuläget är detta på 72.000 poäng. Med hänsyn till att det endast faller ut runt 250 poäng per dygn, kommer denna gräns att behöva sänkas längre fram.


Jag vill bara berätta att jag väntar på svar från högre ort om vi kan ändra de nödvändiga influenspoängen till något rimligare. Världen är utifrån det endgame som valts, redan vunnen med råge och även om vi skulle konvertera det till dominans är det tydligt - det finns alltså egentligen inte mycket som kan förändras på v46 utan resterande tid kommer som läget är nu mer eller mindre gå ut på att sitta i båten och vänta medan influenspoängen ackumuleras.
 
Topp