Hyllning till .se!

zenwenx

New Member
Reaktionspoäng
4
Hej hopp! En spelare som var aktiv runt värld 6-18 som kom tillbaka till tw i november med den förskräckta synen att .se var påväg att begravas. De flesta känner igen mig ifrån smeknamnet zen.


En hel del bekanta ansikten kvar som Abel, Pias, Henrik338 säkert flera andra ku!


Först vill jag ta och be om ursäkt för ett 7 år gammalt s.k. pojksteck när jag och min polare fick för oss att det var något kul att belasta externa forumet och lägga upp massvis med olämpliga länkar för att bli bannade så att vi kunde komma ifrån tw-träsket (skön strategi *kollar på mig själv för 7 år sedan*). Tror tyvärr även att det var SuperNova då som var forumsadmin som fick hantera detta fall 02.00 en natt, så som sagt, ber om ursäkt för det!


Men inte var det permanent och tur är det enligt mig, saknade alla dessa sömnlösa nätter, draman och intriger man sällan hittar RL och i andra spel. Samt det avancerade spelet som under åren blivit ännu mer avancerat, med en schysst pay2win tvist där man faktiskt inte måste punga ur massvis med stålar för att spela. Det som däremot var synd med mitt s.k. pojksteck var att tyvärr så försvann mitt forumskonto ”zeroox ftw” med över 1600 registrerade forumsinlägg, vilket var ganska synd ur nostalgi-perspektivet.


Med dessa 1600 inlägg så gjorde jag en hel del kartor via bildredigeringsprogrammet GIMP, jag gjorde även en hel del signaturbilder och CoA’s till folk på externa och ingame.


Jag har spelat under nicknames som zeroox ftw, zenwenx, Rokstarr, Bob Q, ZZRB och en hel del andra s.k. fejknicks (cuewwwlt).


Började spela ”på riktigt” på värld 7, hade kikat lite på hur andra spelat tidigare och fått hjälpa till, inget mer än så. Försökte ”lura” mig in i NiT (scientologi-stammen) genom att påstå eller snarare ljuga att jag var en erfaren spelare från .net som fått 8 siffriga poängtal flertal ggr, de avböjde min förfrågan på ett fint och snällt vis mot en noob som mig, sen lyckades jag i alla fall nästla mig in i WOMBAT.


Tror även att jag kan ha hoppat in i stammen FTW! På värld 6 någon kortare sväng och hjälp till.


Värld 9, spelade jag i DSA, Sprit och ett par solo/ministammar, var tydligen inte viktigt med lojalitet ifrån min sida... hmm

Värld 15, skapade jag en premade vid stamtag BONO, som senare imploderade (förmodligen av dåligt ledarskap), sedan gick jag över till O-G som säkerligen många kommer ihåg.

Värld 18, var jag med i RageQ men slutade innan de vann världen... bra beslut där med, långsiktigt tänkande osv.


Sen har vi alla roliga, elaka, djupa och helt onödiga konversationer på skype. Clone000, IiiIiIIIII och alla andra roliga premades. Alla personangrepp, alla angrepp på noobs, alla angrepp på pros. Alla admins/mods som givit sig själva fördelar ”som inte påverkar några andra” ;). Alla kärleksförklaringar, alla som investerar enormt mycket tid, pengar, blod, svett och tårar för detta underbara spel och community. Var det inte t.o.m. ett par som gifte sig och annonserade det på ett föga konstigt vis på ett eget externet forum? @TKOTRT. Back on track, den underbara nattråden @off-topic på externa


Helt onödigt tidsfördriv och ungdomsrevolt som denna tråd https://forum.tribalwars.se/index.php?threads/bildtråd.28975/


Eller att tw.se faktiskt hade en egen radiokanal, hur jävla awesome var inte de! @Conzec och de som deltog där.


Bollywood-filmer och andra remakes...


Men framför alla världar och forum fann jag mig mest i att spela speeds och lana speeds med polare från RL och även de kontakter man skapade på spelet.


En favoritrunda var https://www.tribalwars.se/page/speed/round/126/ranking/player


Här har ni också en del bekanta nicknames i rankerna och det var en vardagsspeed https://www.tribalwars.se/page/speed/round/123/ranking/player


Tack för allt detta!


Jag skulle t.o.m. vilja säga att jag blev uppfostrad som tonåring av en hel del ruskigt bra människor här ifrån .se communityn som gav mig insikt på livet som jag inte fått av andra (och då har jag under inga omständigheter haft en dålig uppväxt på något sätt).


Så en fet shout out till en hel drös med männsikor som hjälp mig, som har älskat, hatad, backstabbat... ja ni vet allt det där tw faktiskt kommer med.


Baronftw, irl polare och vapendragare!


Vendetta och Purk, tack för alla skratt och lärdomar! (Kanske inte i spelet där var ni inte så vassa ;))


Abel, tack för ett bra arbete med speeds när du var admin och för att du verkligen satt ribban högt när du spelade speeds. Kung av .se kan jag inte uttala mig om, men definitivt kung av speeds.


Somalia for FN, tack för lärdomen om pragmatik!


Xlea, E.Rudenlöw - Tack för att ni var de perfekta idioterna till polare <3


Och i ett försök att nämna alla som på något sätt berört mig under min tid på .se (kommer garanterat glömma bort en hel del och även nämna samma personer flertal ggr)


Abel, Alfons II, Ac1dClown, Billy/Dampen, Black Sparkz, Boefst, Bunnystyle, Bushdoc, Conzec, CrazyKid, Danneboy, Danney, E.Rudenlöw, EhnEn,Gaffel, Hampus204, Haroo, Henrik338, HumbleSwede, Ic3princ3, Isgen, Jirki, JockDeRock, KCVI, LemonLime, Mr.Risling, Mr. Game and Watch, MÄSK, Nino, Outlander, Pappa72, Purk, QubbenTheUgly, Sir Hero, Somalia for FN, Spook, Start, Twilight, Tottas, TheCuteHero ,Tilleyy, Transahäxan, Vendetta, ViGoo, Victim, Wallin016, Xray, eggeh, hlarsson ,mesut29, mudnor, phamlol, skånetjejen, tottas, wallarn, xlea, zenato, zlutbossen


Och självklart ett stort tack till alla kartmakare, guideskrivare, radiopratare, administratörer, moderatorer och CM’s som har fått externa forumet och tw.se communityn att ticka såhär pass länge!


Tack till vad som var och är en riktigt härlig community i alla dess former, hoppas vi hörs vidare på de andra domänerna!


Skrivet under en klassiskt farmningsnatt, blandat med UFC och extremt lite sömn. Så om allt är helt osammanhängde och helt saknar budskapet jag vill förmedla, så hänvisar jag till ovanstående stycke för enkelheten skull ;)


Over N Out

zen
 

N0ts0s3rious

New Member
Reaktionspoäng
1
Man känner sig ju gammal och lite nostalgisk när man läser ditt inlägg och alla gamla spelarnamn du listar som man inte har sett på många år :)
 

SuperNova

Community Management
Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
216
Många är de gamla spelarna man minns, från forumet eller spelet... Och inte bara spelarna utan även saker som Abels speedskola, Scandinavian Wars, intervjuerna och allt allmänt käbbel här i forumet :D
 

S.Abel

New Member
Reaktionspoäng
3
Som någon ovanför sa, man känner allt att man vart med allt för länge när man känner igen alla du pratar om, kommer ihåg tillfällena du pratar om, världarna du spelat xD Tw har gett, och tagit, oerhört mycket längs åren. Tack för du vart med och delat det!
 

hampus204

Active Member
Reaktionspoäng
12
Zen <333 Mycket möjligt att vi syns på någon framtida värld, suget för TW kommer alltid finnas inom mig!
 
Topp