Det ryktas att...

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Men gugget, de är ju precis va de är. Båda sidor tänker vinna till vilket pris som helst.

Jag tänker använda alla medel tillgängliga, vi har större yta, vi kan erövra massa barbarer/26p byar och förvandla dem till producerande byar väldigt fort.

Ryktas det iaf.

Sen får väl jb skylla sig själva som allierat sin rim :]
 

S.Abel

New Member
Reaktionspoäng
3
Ryktet säger att jag skulle vilja se ett riktigt krig på Sveriges sista server.
Inte det fegspel som utspelas nu.

Ryktet säger att om det här är krig så ska jag äta upp min hatt. (om jag hade någon)
Senaste dygnets adlade en av krigarstammarna:
4 byar från fiendestammen.
2 förlorade till fiendestammen.
10 Barbarbyar adlade.
11 Småspelare på runt 26 poäng adlade för att barbarerna börjar ta slut.

Ryktet säger att jag förstår varför de lägger ner de Svenska servrarna om krig ser ut så här nu för tiden.

Upprepar mitt första rykte att jag skulle vilja se ett riktigt krig.
Ha lite djävlarannamma nu och adla byar av varandra istället för skitbyar på 26 poäng.

Och med det här svaret förstår man att du aldrig igen kommer prestera i toppklass.

Problemet med resonemanget är att du inte verkar införstådd i varför man tar barbs och 26 p byar mitt i ett krig. Det verkar dessutom som att du överskattar hur dyr en adelsplats är atm på världen. Sist låter det som att du tror att man antingen tar barbs eller anfaller sin fiende. Låt mig vidga dina vyer lite.

Du slår på en fiende och finner att du inte har en slagkraft nog att göra skillnad, vad gör du då? Antingen så införskaffar du (gratis) mer slagkraft genom att ta barbs/småspelare (du vill ju inte slösa trupper på annat än fienden) eller så tar du och pillar navel i 7 dagar och försöker igen, med samma kraft som inte fungerade senast. Låter det verkligen särskilt smart?

När två sidor möter varandra, och ingen av sidorna är mentalt handikappad, så kommer det alltid adlas väldigt mycket gratisbyar under tiden, för att kunna gratis bättra på sin slagkraft eller gratis kunna öka andelen deff som kan skickas till fronten. Jag vågar påstå att det inte bara är "ok" att göra i krig, vilket du inte verkar tycka, jag vågar till och med påstå att du garanterat förlorar om du inte gör det. Framför allt om kriget är någorlunda jämnt.

Säg nu att det istället hade vart så att den ena sidan tog 30 byar om dagen av den andre, det hade varit ett verkligt tråkigt krig.
 

gugget

Member
Reaktionspoäng
0
Men gugget, de är ju precis va de är. Båda sidor tänker vinna till vilket pris som helst.

Jag tänker använda alla medel tillgängliga, vi har större yta, vi kan erövra massa barbarer/26p byar och förvandla dem till producerande byar väldigt fort.

Ryktas det iaf.

Sen får väl jb skylla sig själva som allierat sin rim :]

Jepp jepp, rätt taktik.
Men satans tråkigt för mig. ;)
 

gugget

Member
Reaktionspoäng
0
Ryktet säger att gugget är nöjd nu.

Haha, nej jag var inte med i vinnande stammen.
Grattis till segern.
Jag var ju tvungen att försöka på något sätt att försöka få er att sluta adla de byar som försåg mig med ress.
Fick försöka hetsa er mot JB så jag fick ha barbsen ifred.
Men men, ni köttade på allt.

Ryktas det....
 

gugget

Member
Reaktionspoäng
0
Och med det här svaret förstår man att du aldrig igen kommer prestera i toppklass.

Problemet med resonemanget är att du inte verkar införstådd i varför man tar barbs och 26 p byar mitt i ett krig. Det verkar dessutom som att du överskattar hur dyr en adelsplats är atm på världen. Sist låter det som att du tror att man antingen tar barbs eller anfaller sin fiende. Låt mig vidga dina vyer lite. Du slår på en fiende och finner att du inte har en slagkraft nog att göra skillnad, vad gör du då? Antingen så införskaffar du (gratis) mer slagkraft genom att ta barbs/småspelare (du vill ju inte slösa trupper på annat än fienden) eller så tar du och pillar navel i 7 dagar och försöker igen, med samma kraft som inte fungerade senast. Låter det verkligen särskilt smart? När två sidor möter varandra, och ingen av sidorna är mentalt handikappad, så kommer det alltid adlas väldigt mycket gratisbyar under tiden, för att kunna gratis bättra på sin slagkraft eller gratis kunna öka andelen deff som kan skickas till fronten. Jag vågar påstå att det inte bara är "ok" att göra i krig, vilket du inte verkar tycka, jag vågar till och med påstå att du garanterat förlorar om du inte gör det. Framför allt om kriget är någorlunda jämnt. Säg nu att det istället hade vart så att den ena sidan tog 30 byar om dagen av den andre, det hade varit ett verkligt tråkigt krig.

Sant det du säger Abel, å jag vet ju allt det där också.
Förstår varför ni adlade barbs, jag ville bara ha dem ifred.
Ni adlade upp allt jag hade att farma.
 
Topp