Ändring av inställningar inför stängning - Casual 4

SuperNova

Community Management
Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
218
Då Casual 4 redan nått ändring 5 av 7, och har nästa automatiskt ändring planerad till den 30:e januari kommer vi låta den ändringen göras automatiskt.

När den ändringen gjorts, kommer vi manuellt lägga till de flesta ändringar som enligt plan skulle varit nummer 7 av 7, vilket innebär att den 30:e januari 2019 kommer följande ändringar att göras:

Automatisk; Attackrestriktionen kommer att ändras för att tillåta attacker på spelare inom 100% av dina poäng.
Automatisk; Kostnaden för Guldmynt kommer att reduceras till 40% av baspriset.
Manuell; Attackblockering kommer tas bort.
Manuell; Begränsning att erövra en spelares startby kommer att tas bort.
Manuell; Vinstkravet kommer att ändras till dominansbaserad vinst.
Överföring till nyaste casualvärlden kommer att aktiveras.
 

SuperNova

Community Management
Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
218
Jag gör ett tillägg även här - eftersom vi har fått ett spikat datum då överföringen till Casual 5 ska inaktiveras kommer denna ändring göras den 1:e mars.
 

SuperNova

Community Management
Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
218
Dagens ändringar är nu gjorda, och dominanskravet är satt till 60 %.
Jag vill påpeka att jag tvingats göra en manuell beräkning av dominansen då den inte räknas fram av systemet när det finns ett annat aktivt endgame, och tack vare ett fel i systemet fungerar inte vår översikt över statusen på de olika världarna i dagsläget. Procenten bör dock vara rimlig, om än inte perfekt.


OBS! Eftersom alla dessa ändringar generellt innebär att jag gör ändringar under drift finns normalt en skapligt stor potential för fel och misstag - dessa är väsentligen större när det gäller Casual världarna som blandar ISO och UNIX standard för de olika inställingarna och begränsas när ett endgame redan är aktivt.
Jag skulle därför vara tacksam om eventuella konstigheter rapporteras så jag kan kolla upp det, trots att jag trippelkollat alla parametrar redan!
 
Senast ändrad:
Topp