Ändring av inställningar inför stängning - V47

SuperNova

Community Management
Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
216
Följande ändringar kommer göras på V47 för att göra det möjligt att vinna världen lite snabbare, för att ge världen ett bra avslut inför stängning av den svenska versionen:

Fredag 11:e januari:Pris för adelsmän sänkts till 80%
Fredag 25:e januari:Pris för adelsmän sänkts till 60%
Fredag 8:e februari:Pris för adelsmän sänkts till 40% + Inaktivering av omstart
Fredag 22:e februari:Pris för adelsmän sänkts till 20% + Inaktivering av moral[tr][td]Fredag 1:a mars:Överföring till Casual 5 kommer inaktiveras
Ytterligare ändringar:Eventuellt ytterligare sänkning av priset för adelsmän

[/td][/tr]
 
Senast ändrad:

Byggare Jonas 2.0

New Member
Reaktionspoäng
6
Bättre motivering tack?
"för att göra det möjligt att vinna världen lite snabbare"
-för att stänga servern så fort som möjligt så vi slipper skiten. Läser jag det som...

Varför inte bara låta den sista världen vara som den är?
 

SuperNova

Community Management
Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
216
Bättre motivering tack?
"för att göra det möjligt att vinna världen lite snabbare"
-för att stänga servern så fort som möjligt så vi slipper skiten. Läser jag det som...

Varför inte bara låta den sista världen vara som den är?

Jag vet inte riktigt vad du vill ha för "motivering" här?

Det är inte vi i svenska teamet som fattar den här sortens beslut, och om du vill läsa det som skrivits som att någon "vill slippa skiten" är det trist men det stämmer inte. Vi kan inte ens välja "att stänga servern så fort som möjligt så vi slipper skiten..." ens om vi skulle känt så.

Istället är det precis som det står - en chans att vinna världen, att spela den till vinst, på ett snabbare sätt istället för att man bara stänger ner världen rakt av och bestämmer att rank 1 stammen just då "vinner". Planeringen är gjord för att vi ska slippa ett "hårt" slut, och istället kunna spela fram slutet.

Vafan är detta?? Ge mig nummer så swishar jag för att hålla servern uppe
Trevligt initiativ, men jag misstänker att det inte är möjligt att swisha de summor som skulle krävas, om det nu ens hade varit möjligt :D
 

SuperNova

Community Management
Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
216
Det är nog inte särskilt kul när ändringarna annonseras dagen innan, och världen bara stänger en månad senare. Det går väl an om det skiljer 30% mellan rank 1 och rank 2, men om en stam har 30% dominans och den andra 31% blir det lite snöpligt att en vinner medan en annan förlorar utan att man egentligen kunde göra mycket åt det.
 

Jesperl95

Active Member
Reaktionspoäng
55
Föga förvånande. Ett skitföretag slutar inte vara ett skitföretag bara sådär. Varför ta hänsyn till sin spelarbas? Varför ta in feedback när man kan lyssna på marknadsförarna istället?

Men i det här fallet handlar det inte ens om pengar utan endast om inkompetens. När de t.o.m. stänger så vi inte kan köpa pp, vilket folk definitivt hade gjort i vanlig ordning.
 

Byggare Jonas 2.0

New Member
Reaktionspoäng
6
Det är nog inte särskilt kul när ändringarna annonseras dagen innan, och världen bara stänger en månad senare. Det går väl an om det skiljer 30% mellan rank 1 och rank 2, men om en stam har 30% dominans och den andra 31% blir det lite snöpligt att en vinner medan en annan förlorar utan att man egentligen kunde göra mycket åt det.

Vadå, så man behöver inte ens uppnå 70% för att vinna världen? säger du att det finns ett förbestämt datum som världen bara stänger eller missuppfattar jag?
 

SuperNova

Community Management
Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
216
Föga förvånande. Ett skitföretag slutar inte vara ett skitföretag bara sådär. Varför ta hänsyn till sin spelarbas? Varför ta in feedback när man kan lyssna på marknadsförarna istället?

Men i det här fallet handlar det inte ens om pengar utan endast om inkompetens. När de t.o.m. stänger så vi inte kan köpa pp, vilket folk definitivt hade gjort i vanlig ordning.

I grund och botten handlar allt inom företagande om ekonomi, och knappast om hänsyn i första hand. Du avlönar inga anställda och betalar inga skatter och avgifter med hänsyn... Egentligen säger just att man stänger av möjligheten att köpa premiumpoäng en hel del. Det kostar att erbjuda tjänsterna för betalningsalternativen - om man inte har tillräckligt med intäkter för att det ska betala sig kommer man alltså få skjuta till pengar för att kunna sälja premium.


Vadå, så man behöver inte ens uppnå 70% för att vinna världen? säger du att det finns ett förbestämt datum som världen bara stänger eller missuppfattar jag?

Om du läser en gång till, så inser du nog att du missuppfattar. Det finns inget förutbestämt datum satt just nu, idag.
Däremot så kan det bli satt ett datum, då man för att kunna stänga måste avsluta världen.
För att undvika att vi ska hamna i den situationen, har jag valt att försöka hjälpa själva spelet, att ha få sin naturliga väg mot vinst (till skillnad från den för TW helt onaturliga stängningen där man med kort framförhålling bara måste stänga världen rakt av som den är).

Det är fullt möjligt en enkel sänkning av priset för adelsmän löser det, eller att man inaktiverar omstarter, tar bort moral eller liknande. Det är inget som säger att samtliga ändringar på samtliga världar absolut måste göras, om spelet rullar på och det är tydligt det inte behövs någon hjälp att snabba upp så kan man hoppa över dem. Det är fördelen med att ligga i i framkant med planeringen, vi blir inte tagna på sängen, utan kan istället förlänga ett moment med en vecka eller fyra om det blir ett drömläge....
 

Byggare Jonas 2.0

New Member
Reaktionspoäng
6
Världen startades 25 oktober?
Så att redan försöka snabba på världsstängning är minst sagt orimligt.
Och ett stort svek till dem som spelar världen enligt mig. vi är mitt i ett jämnt krig, det bör få ta den tid det tar, utan att mixtra med inställningar.

Varför är det så bråttom?
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Sluta gråt nu jonas, & vart fan är de ens i närheten av jämt?

Jag godtar att vi stänger ner servern omgående, rank 1 tilldelas vinst.

Mvh Try Us
 

cthulhu

Member
Reaktionspoäng
8
Helt otroligt att de ändrar reglerna för världen i efterhand, för att det passar dem.
Vi har ju börjat spela här under de villkor som ställdes upp inför den här världen, och att ändra avtalet i efterhand borde ses som ett olagligt avtalsbrott me hänsyn till att de som betalar gör det under vissa förutsättningar som satts när världen startade.
Är det inte uppenbart att Innogames vill stänga 'skiten' så fort de kan, för att slippa hålla i de svenska servrar de nu har så fort som möjligt? Det sparar pengar åt dem.
Intet ont sagt om den svenska avdelningen, det är ju på huvudkontoret de gör huvudlösa beslut utan hänsyn till redan uppställda villkor. De skiter helt i spelarna här i Sverige.

Det var samma sak på C3, där det gynnade de som redan hade försprång, och flera spelare la av på direkten pga. ett sånt här avtalsbrott.

Kan man inte anmäla det här avtalsbrottet till Konsumentombudsmannen, etm det har gjort att många har lagt ned pengar på nåt de inte vetat om att de köpt, eftersom de ändrat avtalet i efterhand?
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Sssccchhsjaaaaa enligt krigsstatistiken är det väl rätt så jämnt?

Nice input av dig förövrigt, much thanks

Men snälla jonas, jag gav dig lite julledigt & tog naturligtvis också julledigt. Nu är den över, så nu ska vi börja spela på riktigt, så kom inte o härja över att ni tagit lite byar av nån inaktiv stackare.
 

Boris Bobkov

New Member
Reaktionspoäng
4
Kan man inte anmäla det här avtalsbrottet till Konsumentombudsmannen, etm det har gjort att många har lagt ned pengar på nåt de inte vetat om att de köpt, eftersom de ändrat avtalet i efterhand?

Står väl säkert om man läser T&C att de kan göra vad de vill med sina världar, lite som danska ordningsvakter, de gör också precis vad de vill. (Fick uppleva det på nyår så var tvungen att inflika)

Varför är det så bråttom?

Tycker Nova var ganska tydlig med det. Endast ekonomiska skäl och dålig framförhållning. Självklart respektlöst att vara så diffus om när Inno bara stänger ner skiten .Tycker du kan kräva att Inno går ut med det Nova. De kan inte själva planera och låter inte heller oss planera xD.

Ni kan börja med att stänga av moralen typ omgående då den är allmänt fattig 2.5 månader in i en snabb värld och abusas av halva SD.
 

SuperNova

Community Management
Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
216
Står väl säkert om man läser T&C att de kan göra vad de vill med sina världar, lite som danska ordningsvakter, de gör också precis vad de vill. (Fick uppleva det på nyår så var tvungen att inflika)

I dessa avtal reglerar man praktiskt taget allt, i det nu aktuella här hittar man t.ex. §7.3 som lyder: "Vi förbehåller oss rätten att avbryta driften av spelen eller delar av det utan att ange skäl till detta." Det innebär krasst sett att man bara kan dra ur kontakten till servrarna spelet ligger på om man av något skäl skulle känna att man behöver det.


Tycker Nova var ganska tydlig med det. Endast ekonomiska skäl och dålig framförhållning. Självklart respektlöst att vara så diffus om när Inno bara stänger ner skiten .Tycker du kan kräva att Inno går ut med det Nova. De kan inte själva planera och låter inte heller oss planera xD.

Ni kan börja med att stänga av moralen typ omgående då den är allmänt fattig 2.5 månader in i en snabb värld och abusas av halva SD.

Man behöver inte vara raketforskare eller ens ekonom för att räkna ut att ekonomin styr en hel del beslut. Och att vi helt enkelt nått punkten där antalet användare är för litet för att versionen ska kunna visa positiva siffror. Inga konstigheter - redan 2011 var det oro på grund av tappet av spelare så hur man än vänder och vrider på det här får man nog bita i det sura äpplet och inse att vi kan skylla på allt och alla, men i grunden är spelet Tribal Wars efter 15 år inte längre konkurrenskraftigt nog att köras i så många olika versioner.

Sen tror jag att vi måste ta i beaktande att man skapat möjligheten att överföra spelarnas konto med merge funktionen, istället för att man som tidigare bara stängt ner språkversionen. Vi är inte den första versionen som blir sammanslagen med den internationella och jag är övertygad om att vi är långt ifrån den sista, men varje merge är unik på sitt sätt och jag har lämnat feedback både från min egen upplevelse, men också på saker som kommer ifrån spelarna. Planeringen, eller kanske bristen på den - är det jag tryckt mest på. V47 skulle stoppats, den skulle med facit i hand aldrig ens startat.

Men nu är saker som de är, och man får hantera det på bästa möjliga sätt. Det positiva är att V47 startat med inställningar som i sig gör det möjligt att vinna snabbt, högt antal stammedlemma, ganska låg dominans och en körtid på 90 dagar innan det är möjligt att vinna. Det innebär att man kan vinna V47 redan om 16 dagar, utan ändringar eller sänkningar.
 
Topp