Jul & Nyårsfred 2018!

SuperNova

Community Management
Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
216
Ärade Tribal Wars spelare!

Tiden närmar sig årets storhelger jul & nyår och som vanligt kommer vi att ha fred under dessa högtider. Speciellt för i år, är att vi också har motsvarande fredstider på den internationella versionen att tänka på.


Tiderna som gäller för den svenska versionen, i svensk tid, är följande:

Julfred på TribalWars.se:
Från 24 december kl 10:00 till och med 26 december kl 23:59
- Angreppsspärr från 24 december kl 14:00 till och med 26 december kl 18:00

Supportteamet (för de spelare med spelet på svenska) kommer vara mindre tillgängligt den 24:e-26:e december. Det kan innebära längre svarstider i supporten.

Nyårsfred TribalWars.se:
Från 31 december kl 10:00 till och med 1 januari kl 18:00
- Angreppsspärr 31 december kl 12:00 till och med 1 januari kl 16:00

Supportteamet (för de spelare med spelet på svenska) kommer vara mindre tillgängligt den 31:a december - 1:a januari 2019. Det kan innebära längre svarstider i supporten.

deco.png


Tiderna som gäller för den internationella versionen, i server tid (-1 timme), är följande:

Julfred på TribalWars.net:
Från 24 december kl 00:00 till och med 26 december kl 23:59
- Angreppsspärr från 24 december kl 18:00 till och med 26 december kl 06:00

Supportteamet (för de spelare med spelet på engelska) kommer inte vara tillgängligt den 24:e-26:e december. Det är fortfarande möjligt att skicka in ärenden till supporten, men ett svar kommer dröja.

Nyårsfred TribalWars.net:
Från 31 december kl 00:00 till och med 1 januari kl 23:59
- Angreppsspärr 31 december kl 10:00 till och med 1 januari kl 10:00

Supportteamet (för de spelare med spelet på engelska) kommer inte vara tillgängligt den 1:e januari 2019. Det är fortfarande möjligt att skicka in ärenden till supporten, men ett svar kommer dröja.

deco.png

Fred = Alla anfall som landar under tiden det är fred kommer att bli ett besök, detta gäller anfall mot både spelare och barbarbyar. Insamlingsfunktionen fungerar dock som vanligt.

Angreppsspärr = Inga anfall kan skickas under tiden angreppsspärren är aktiv.


Freden gäller alla världar och att det är tider där även minuten räknas, alltså gäller tiderna till minuten efter freden slutat.

Med Vänliga Hälsningar

tribalwarsteamSWE1.png


snowman.jpg
 
Senast ändrad:

SuperNova

Community Management
Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
216
Kära spelare,

som ni säkert redan känner till sedan tidigare år, kommer spelare med aktiv Farmassistent få en ökning av dagar motsvarande dagarna då det är Jul och Nyårsfred.

Utöver det kommer alla aktiva spelare få en liten julklapp i form av två dagars Premiumkonton och tre dagars Farmassistent.

Eftersom detta är manuella processer ber vi er notera att det inte finns exakta tidpunkter, men dessa premiumfunktioner kommer läggas till på ditt konto någon gång under fredsperioden.

God Jul & Gott Nytt År!

tribalwarsteamSWE1.png
 

SuperNova

Community Management
Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
216
Smart när alla har gratis PK o FA xd
Det där är ett allmänt tillkännagivande, och även om alla här på .se har gratis - så kommer vi framöver alltid behöva annonsera även saker som gäller på .net. Sen kunde jag ju givetvis tänkt på att specifisera det, men vi får ju de här texterna klara och översätter dem bara så jag missade det...
 

KattRag

Member
Reaktionspoäng
3
Hej
Nu behöver jag ett förtydligande Julfrid .se 24 kl 1000 .net kl 0000, innebär det att julfriden börjar tidigare på .net?
Jag blir alltid förbryllad av klockslaget 00:00 så klargör det tack.
 

SuperNova

Community Management
Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
216
Hej
Nu behöver jag ett förtydligande Julfrid .se 24 kl 1000 .net kl 0000, innebär det att julfriden börjar tidigare på .net?
Jag blir alltid förbryllad av klockslaget 00:00 så klargör det tack.

Julfreden startar på julafton, kl 10:00 på .se.

Julfreden startar på julafton kl 00:00 på .net (vilket inträffar när klockan slår om på natten den 23:e kl 23:59 till 00:00 - då det blir ett nytt dygn som alltså är julafton, den 24:e).
Och eftersom klockslagen är + en timme när det gäller server tiden på .net, innebär det alltså kort sagt att julfreden börjar på .net, i svensk tid på natten mellan den 23:e och 24:e kl 01:00.

Så ja, julfreden startar tidigare på .net än här på .se.
 

SuperNova

Community Management
Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
216
Eftersom det i ärlighetens namn faktiskt är väldigt rörigt med dels två olika scheman för fredstiderna och dessutom är "fel" klockslag som anges när vi lägger upp servertiden för .net bestämde jag mig för att lägga upp tiderna i den tid som står på våra klockor, här, i Sverige (om man nu inte av något skäl ändrat till en annan tidszon men då bör man vara medveten om det).

Så, här kommer fredstiderna på .net - i svensk tid:


Julfred på TribalWars.net i SVENSK TID:
Från 24 december kl 01:00 till och med 27 december kl 00:59
Detta är alltså på natten mellan 23:e och 24:e december, kl 01:00 till och med natten mellan den 26:e och 27:e december kl 00:59.
- Angreppsspärr från 24 december kl 19:00 till och med 26 december kl 07:00


Nyårsfred TribalWars.net i SVENSK TID:
Från 31 december kl 01:00 till och med 2 januari kl 00:59
Detta är alltså på natten mellan 30:e och 31:e december, kl 01:00 till och med natten mellan den 1:a och 2:a januari kl 00:59.
- Angreppsspärr 31 december kl 11:00 till och med 1 januari kl 11:00


Fred = Alla anfall som landar under tiden det är fred kommer att bli ett besök, detta gäller anfall mot både spelare och barbarbyar. Insamlingsfunktionen fungerar dock som vanligt.

Angreppsspärr = Inga anfall kan skickas under tiden angreppsspärren är aktiv.


Freden gäller alla världar och att det är tider där även minuten räknas, alltså gäller tiderna till minuten efter freden slutat. Värt att nämna är att tiderna inte är 100% exakta och kan avvika något, så man bör inte planera anfall med exakta millisekunder.

OBS! Tiderna som gäller för .se och världarna här ligger i den översta posten - detta inlägg är ett förtydligande av tiderna som gäller på .net.
 
Senast ändrad:
Topp