masterbacken
New Member
- Reaktionspoäng
- 5
Några tankar kring V50
Inställningar:
Hastighet: 2.0
Enhetshastighet: 0.65
Flaggor: Nej *
Paladin: Nej
Bågar: Nej
Kyrka: Nej
Vakttorn: Nej
Adelssystem: Mynt
Moral: Poängbaserad
Bonusbyar: Nej
Barbarbyar: Växer till 500 poäng
Smedja: Enkel smedja
Nybörjarskydd: 7 dagar
Fejkgräns: Nej
Nattbonus: Ja 23-07 eller 00-08
Stamgräns: 15 (10?)*
Maximalt adlingsavstånd: -
Insamling: Aktivt
Kontohanterare: Aktivt från 5 byar
Premiumfunktioner: PK, KH och FA (Dvs inget premande som halveringstider)
Slutscenario: Dominans 70%
Stamkrig: Aktivt
Övrigt:
*Spelare kan välja startposition.
*Möjligt att anfalla stammedlemmar.
*Anfalls- och assistansblockad på 50 ms.
Prem:
En värld utan pay2win?
Assistera utanför stammen (AUS)?:
Finns många för och nackdelar med denna funktionen, men tror nog att det kommer att bli antalet stammedlemmar som får bestämma om denna funktionen skall vara aktiverad eller inte.
Ex 1 AUS inaktiverat : Fem stammar går ihop och gangar en stam, vilket resulterar i fem stammars offensiva styrka mot en stams defensiva styrka och offensiva styrka. Är såklart en taktik att ganga men utan AUS finns det inte så mycket att göra om man blir gangad.
Ex 2 AUS aktiverat: Fem stammar går ihop och gangar en stam, vilket resulterar i fem stammars offensiva styrka mot en stams defensiva styrka och offensiva styrka. Med AUS aktiverat skulle nu den gangade stammen faktiskt ha en chans att överleva genom att få deff av andra stammar.
Stamgräns: Låt oss säga att det blir 60 "toppspelare" som kör på v50 och ett genomsnitt på två spelare per konto. Med 15 medlemmar som stamgräns skulle vi antagligen få ett slutkrig med två stammar. Skulle det istället vara en stamgräns på 10 medlemmar hade vi istället med största sannolikhet få tre stammar som klarar sig till lategame. Nu säger jag inte att det bara kommer att bli två eller tre stammar som klarar sig till lategame, men desto lägre stamgräns desto större är chansen för ett roligare lategame enligt mig.
Flaggor:
Med flaggor och premium funktioner (Inte PK, KH och FA) inaktiverade får alla samma förutsättningar, vilket är mitt huvudargument till varför båda bör vara inaktiverade.
Finns mycket mer att diskutera (exempelvis hur AUS påverkar antalet systerstammar och diplomatiska relationer), men tänkte att jag låter er andra diskutera kring det
Inställningar:
Hastighet: 2.0
Enhetshastighet: 0.65
Flaggor: Nej *
Paladin: Nej
Bågar: Nej
Kyrka: Nej
Vakttorn: Nej
Adelssystem: Mynt
Moral: Poängbaserad
Bonusbyar: Nej
Barbarbyar: Växer till 500 poäng
Smedja: Enkel smedja
Nybörjarskydd: 7 dagar
Fejkgräns: Nej
Nattbonus: Ja 23-07 eller 00-08
Stamgräns: 15 (10?)*
Maximalt adlingsavstånd: -
Insamling: Aktivt
Kontohanterare: Aktivt från 5 byar
Premiumfunktioner: PK, KH och FA (Dvs inget premande som halveringstider)
Slutscenario: Dominans 70%
Stamkrig: Aktivt
Övrigt:
*Spelare kan välja startposition.
*Möjligt att anfalla stammedlemmar.
*Anfalls- och assistansblockad på 50 ms.
Prem:
En värld utan pay2win?
Assistera utanför stammen (AUS)?:
Finns många för och nackdelar med denna funktionen, men tror nog att det kommer att bli antalet stammedlemmar som får bestämma om denna funktionen skall vara aktiverad eller inte.
Ex 1 AUS inaktiverat : Fem stammar går ihop och gangar en stam, vilket resulterar i fem stammars offensiva styrka mot en stams defensiva styrka och offensiva styrka. Är såklart en taktik att ganga men utan AUS finns det inte så mycket att göra om man blir gangad.
Ex 2 AUS aktiverat: Fem stammar går ihop och gangar en stam, vilket resulterar i fem stammars offensiva styrka mot en stams defensiva styrka och offensiva styrka. Med AUS aktiverat skulle nu den gangade stammen faktiskt ha en chans att överleva genom att få deff av andra stammar.
Stamgräns: Låt oss säga att det blir 60 "toppspelare" som kör på v50 och ett genomsnitt på två spelare per konto. Med 15 medlemmar som stamgräns skulle vi antagligen få ett slutkrig med två stammar. Skulle det istället vara en stamgräns på 10 medlemmar hade vi istället med största sannolikhet få tre stammar som klarar sig till lategame. Nu säger jag inte att det bara kommer att bli två eller tre stammar som klarar sig till lategame, men desto lägre stamgräns desto större är chansen för ett roligare lategame enligt mig.
Flaggor:
Med flaggor och premium funktioner (Inte PK, KH och FA) inaktiverade får alla samma förutsättningar, vilket är mitt huvudargument till varför båda bör vara inaktiverade.
Finns mycket mer att diskutera (exempelvis hur AUS påverkar antalet systerstammar och diplomatiska relationer), men tänkte att jag låter er andra diskutera kring det