Det ryktas att...

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Jag tror att någon är irriterad och har avreagerat sig genom att både skriva och skicka. Ett tips är att skriva men inte skicka. Hoppas att det går bättre i spelet
 

super mario2

New Member
Reaktionspoäng
1
Skulle precis skriva och undra var gränsen för personliga påhopp går. Är ingen fan av fulspel och tycker man ska ta detta för vad det är, ett spel. Kan dock säga att det som skedde mot shel med , vilket jag tror var 63 konto mot 14, ett tag inte var så snyggt gjort heller. Flera 100 byar mer att nöta med gjorde att många här tappade lusten för fair game, inklusive jag. Tänk själv efter om ni tyckte det var så rättvist.
 

ilcretzzo

New Member
Reaktionspoäng
8
Ryktas att ilcretzzo har en hel del rätt men också en hel del fel:)

Innan vi (GT) gick in i kriget var det NVV, NVVO, NILS och flera rimstammar mot SHEL. Ryktas också att ni försöker få in ännu fler rimstammar mot oss. Så vet inte hur du kan säga att det är ett jämt krig när ni var 5 stammar mot 1 :)

Håller med om att det inte var helt felfritt att gå på utan att ta hänsyn till uppsägningstiden, men som tummar sade innan var våran anledning till detta att eran sida var såpass mycket större än våran (vilket den fortfarande är).

Ryktas också att vi på v41 hade en allians mellan våra stammar och att ni rekryterade in en spelare (Prille) från våran stam utan att informera oss om detta, vilket jag skulle säga inte var särskilt schysst gjort, speciellt inte eftersom vi dagen innan han gick över hade planerat en offensiven mot en annan stam samt lagt ut all info i forumet. Ryktas även att ni rekryterade in Tobaco från våran stam på v45 även om vi hade en allians, ännu en gång utan att informera oss om det.

Ryktas också att ni på v41 deffade och tog kö på alla rimstammar i våran kontinent för att vinna till varje pris, skall ni göra samma sak nu?

Edit: Stavfel

Ryktas att mastebacken vet inte vad han pratar om. Inga rimstammar har joinat kriget. Och som sagt NVV+NVVO+NILS var dåtid lika stora tillsammans som SHEL (kanske lite större men inte signifikativt). Ryktas att ni fösöker också få in fler rimstammar mot oss, masterbacken. Och som Abel skrev, ni fanns där och växte i lugn och ro för att NVV låtit er göra det.

Ryktas att jag vet inte vad du pratar om gällande Tabaco på v45 och om anledningen ni reagerat som ni gjort på v41. Backstabben finns kvar oavsett.
 

ilcretzzo

New Member
Reaktionspoäng
8
Rytas att ingen som spelat tw hittills var felfri, men alla tycker bara de har rätt och spelar schysst.

Ryktas att de finns många som tycker de är tw-gudar fast tw krävs inte särskilda skills och absolut alla kan lära sig det, lägga tid och pengar på spelet.

Ryktas att man glömmer ibland att det är bara ett spel. Ryktas att det finns alltid dåliga förlorare.
 

ilcretzzo

New Member
Reaktionspoäng
8
Kan dock säga att det som skedde mot shel med , vilket jag tror var 63 konto mot 14, ett tag inte var så snyggt gjort heller.

Ryktas att du har bara delvis rätt. Det var max 45 konto i NVV/NVVO och NILS tillsammans och inte alla deltog i kriget. Vissa slutat direkt när kriget börjat. Hoppas du räknar inte DGA också. Det var en stam som samlade pp och de gjorde knappt något.

Är det rättvis att förklara krig till en 3 gånger mindre stam? Är det strategiskt gjort när det finns en större stam som nekade IAP erbjudandet?
 

lord lol

New Member
Reaktionspoäng
2
Om vi ser 15e Aug då NVV och NVVO joinade hade:
NILS 475,287 poäng, 82 byar
NVV 1,501,623 poäng, 204 byar
NVVO 545,411 poäng, 94 byar
TOT 2,522,321, 380 byar

SHEL
1,915,023 poäng, 313 byar - Mycket av detta va även lundav barbs under 2k poäng

Jag tycker inte, ilcretzzo, att 380 byar mot 313 och 600k poängskillnad är lika stora. Dessutom var mycket av vår off död efter offensiver mot er vilket ledde till att ni hade stor fördel när NVV/NVVO hoppade in då vi inte kunde gå till attack.
 

lord lol

New Member
Reaktionspoäng
2
Sedan är det extremt kul att Klunsen som klagar mest av alla på detta gangbang(?), var en av spelarna tillsammans med Sliten som gangbanga Heisei i början av världen för att sedan gå med i NVV. Förstår inte logiken?
 

super mario2

New Member
Reaktionspoäng
1
Ni hade BARA 45 konto mot 15 om du nu vill räkna så. Ni hade i princip INGA enligt er själva erfarna spelare på er sida, vilket inte stämmer. Kan räkna upp en hel radda och kommer säkert upp i minst lika många med erfarenhet som i shel. Ni hade dessutom flera 100 byar mer. Kan bara berätta för er att det ni gjorde har gjort att detta är sista världen för flera här. Jag kan tycka att det är fel av erfarna spelare att lära upp nya spelare att man ska se till att vara minst 3 gånger så stora och världen ska ta slut inom en månad. Tror inte det är så vi vill ha det och kommer inte att göra att vi får fler spelare på .se, tvärtom och ni/vi är med och bidrar till det.
 

Tummar

Member
Reaktionspoäng
11
Har inte sagt Abel att det är föredömligt att skita i uppsägningstiden men vi har spelat våra kort rätt för att komma dit vi är idag. TW är som att spela RISK, förr eller senare måste man gå på polaren man nyss var på toaletten med och gadda ihop sig mot ngn annan. Vi är här för att ni lät oss det absolut, kanske var ett dåligt drag av er. Tw handlar om så mkt mer än att bara kötta attacker. Handlar minst lika mkt om diplomati, alltså att spela spelet fullt ut. NVV är de enda vi "fulspelat" mot men hade vi inte gjort det, som jag sagt tidigare, hade världen varit över. Hade ni låtit vår stam vara med och vinna om vi gått på shel? tror inte det för Shel var redan döda och vi hade inte gjort något där vilket inte kändes rätt. Då hade vi fått ett slutkrig med GT mot NVV/NVVO/NILS vilket inte hade varit jämt poängmässigt. Nu blir det ett sista krig och vi får se om ni klarar av detta mellan två jämnstora sidor där ni ändå fortfarande är större. Finns fulare sätt att spela på än detta. Detta är absolut inte rent men så farligt är det inte med erat övertag. Sen att ni fallerat totalt de första 48h får ni faktiskt rannsaka er själva. Alla olika världar måste spelas olika. Beslutet att gå på er direkt var ett val vi gjorde även om det faktiskt inte var ett självklart beslut :)

Bara kötta på eller gräva ner er och förlora. För mig spelar det ingen roll vi är här för att vinna!
 

DeletedUser

Guest
Att ni krigade relativt dåligt hör även till en av anledningarna till att ni förlorade.

Ryktas även att jag sett GT använda fler nukes skickade utan fulloffpaladin på 1 dag än vad jag gjort på hela kriget.. suck vilken låg nivå vi skulle vart på..
 

ilcretzzo

New Member
Reaktionspoäng
8
Om vi ser 15e Aug då NVV och NVVO joinade hade:
NILS 475,287 poäng, 82 byar
NVV 1,501,623 poäng, 204 byar
NVVO 545,411 poäng, 94 byar
TOT 2,522,321, 380 byar

SHEL
1,915,023 poäng, 313 byar - Mycket av detta va även lundav barbs under 2k poäng

Jag tycker inte, ilcretzzo, att 380 byar mot 313 och 600k poängskillnad är lika stora. Dessutom var mycket av vår off död efter offensiver mot er vilket ledde till att ni hade stor fördel när NVV/NVVO hoppade in då vi inte kunde gå till attack.

Kan säga desamma. Vet inte hur det var i NVV då men i NILS hade vi runt 50/82 byar som var inte färdigbyggda. Skillnaden var ändå inte så stor så att ni kan inte klara det och klaga att det är gangbang mot er, tycker jag.
 

DeletedUser

Guest
Har inte sagt Abel att det är föredömligt att skita i uppsägningstiden men vi har spelat våra kort rätt för att komma dit vi är idag. TW är som att spela RISK, förr eller senare måste man gå på polaren man nyss var på toaletten med och gadda ihop sig mot ngn annan. Vi är här för att ni lät oss det absolut, kanske var ett dåligt drag av er. Tw handlar om så mkt mer än att bara kötta attacker. Handlar minst lika mkt om diplomati, alltså att spela spelet fullt ut. NVV är de enda vi "fulspelat" mot men hade vi inte gjort det, som jag sagt tidigare, hade världen varit över. Hade ni låtit vår stam vara med och vinna om vi gått på shel? tror inte det för Shel var redan döda och vi hade inte gjort något där vilket inte kändes rätt. Då hade vi fått ett slutkrig med GT mot NVV/NVVO/NILS vilket inte hade varit jämt poängmässigt. Nu blir det ett sista krig och vi får se om ni klarar av detta mellan två jämnstora sidor där ni ändå fortfarande är större. Finns fulare sätt att spela på än detta. Detta är absolut inte rent men så farligt är det inte med erat övertag. Sen att ni fallerat totalt de första 48h får ni faktiskt rannsaka er själva. Alla olika världar måste spelas olika. Beslutet att gå på er direkt var ett val vi gjorde även om det faktiskt inte var ett självklart beslut :)

Bara kötta på eller gräva ner er och förlora. För mig spelar det ingen roll vi är här för att vinna!

Läste du ens vad jag sa? Jag skiter i att ni sade upp diplomatiken för det var att vänta. Jag är enbart och bara emot att ni tror er göra något bra.

Ni vinner inte, ingen ser det som en vinst. Det är det som är hela grejen, hela bakgrunden till min reaktion. ni går in så sent att det liksom är över och bara "YAY GUBBAR, NU KÖR VI. OJ TAR Vi BYAR SOM INGEN FÖRSVARAR, FAN VAD LÄTT HÖRRNI"

Medan alla bara "yay jättebra GT, hade ni gjort någonting för några veckor sedan då det faktiskt hade vart en levande värld ni kört på hade det kanske betytt något".
 

ilcretzzo

New Member
Reaktionspoäng
8
Ni hade BARA 45 konto mot 15 om du nu vill räkna så. Ni hade i princip INGA enligt er själva erfarna spelare på er sida, vilket inte stämmer. Kan räkna upp en hel radda och kommer säkert upp i minst lika många med erfarenhet som i shel. Ni hade dessutom flera 100 byar mer. Kan bara berätta för er att det ni gjorde har gjort att detta är sista världen för flera här. Jag kan tycka att det är fel av erfarna spelare att lära upp nya spelare att man ska se till att vara minst 3 gånger så stora och världen ska ta slut inom en månad. Tror inte det är så vi vill ha det och kommer inte att göra att vi får fler spelare på .se, tvärtom och ni/vi är med och bidrar till det.

Hur många konto fanns spelar inte stor roll tycker jag när lord lol visade oss att det fanns inte stor skillnad i byarna vi och ni ägde vid punkten. Erfarenheten säger att man klarar sig bättre med få aktiva konto än med en hel del små och en del av dem inaktiva.

Det blir min sista värld också, servern håller ändå på att försvinna snart. Det är svårt att få ett jämnt krig som alla är nöjda med när det finns små världar.

Tycker att det fanns flera strategiska misstag ni gjorde också, bl annat med att förklara krig till oss så tidigt när ni hade inte försäkrat positionen. Att ni gick all-in de första dagar i kriget var ett annat misstag jag minns nu.
 

Tummar

Member
Reaktionspoäng
11
haha du har missat en ingrediens med spelet, Tajming! Som vissa i er stam så fort de fick inks skickade de ut sin nuke över nattskyddet, inte tajming. Sen att ni inte försvarar era byar låter bara korkat, då kanske man inte är värd att vinna en värld, fine att ni blev överraskade, det var också poängen men man kan snipa, ställa om trupper och attackera tillbaka vilket är en del av spelet.

En vinst är alltid en vinst och en vinst är alltid bättre än en förlust. Det betyder att någon har spelat världen på bästa sätt efter sina medlemmars förmåga med hänsyn till omvärlden. Nästa värld är det andra förutsättningar, annan taktik och ett annat upplägg. Så funkar TW. Inte här för att gaffla med dig men jag ville bara förklara att vi ansåg detta som det enda rätta och det enda roliga med världen och vår chans till vinst. Vi kommer ta den chansen och vinna världen!
 

Flugskiten

New Member
Reaktionspoäng
6
Tummar om ni hade spelat era kort rätt hade ni inte behövt skita i avtalet. Men man ska inte så stora förhoppningar om den såkallade ”eliten@
 

Stuffman

Member
Reaktionspoäng
0
Ryktas att jag fortfarande har kvar kanelbullar sen kanelbullens dag!

Ryktas vidare att jag brukar ta en bulle och glas kall mjölk innan nukes. :cool:
 
Topp