SHEL förklarar krig mot NILS och DGA

Jesperl95

Active Member
Reaktionspoäng
55
fan, så personliga påhopp är coolt menar du?

Jag kopplar inte riktigt hur det skulle kunna tolkas som ett personligt påhopp. Offermentaliteten är dit de svagsinnade människorna söker sig när de inte vet hur de ska hantera en situation. Uppenbarligen.

Det här var ett personligt påhopp, så du förstår skillnaden.
 

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Innan ni går överstyr här... det finns gränser och de skall inte överskridas. Ni får kommentera hur spelare spelar men inte hur spelare är... Ni får säga att jag är urusel på att tima anfall och sånt men inte hur jag ser ut eller min mentala kapacitet, hur lockande det än kan vara efter att jag har plockat bort inlägg med mera eller när någon har tagit ett flertal byar från er
 

Jesperl95

Active Member
Reaktionspoäng
55
Nej det hinner ju aldrig gå överstyr. Det är just den sortens hårda moderation som dödade det här forumet en gång i tiden. Att spelarantalet dykt handlar såklart inte om det. Men det faktum att drama lockar läsare verkar ha undgått er helt.

Sen behöver det ju inte betyda att folk kan hålla på hur som helst. Men att börja dra i bromsen för att en person kallar en annan svagsinnad på ett fint sätt. Då börjar det likna Stalinism och kines-censur.
 

-Vendetta

Member
Reaktionspoäng
7
Det är ju spelstilen som är huvudsaken... hur personen på kontot är är egentligen helt ovidkommande ;) Vi har väldigt få regler på forumet https://forum.tribalwars.se/index.php?threads/forumsregler.32665/

Inte för att det här är rätt tråd för det, vilket visserligen ingen tråd någonsin varit på det här forumet genom historien ö.h.t. (för att den här typen av diskussioner aldrig någonsin uppmuntrats eller ens accepterats), men vi är väl alla överens om att det här spelet är väldigt mycket mer än bara "spelstil" - d.v.s. klickande och robot-liknande beslut tagna för att göra procentuella vinster likt en simulator i samlingsplatsen?
Givetvis är det mänskliga känslor, styrda av dopamin och andra hormoner, inblandat i varje beslut som tas och varje by som övertas. Att förminska det eller att inte tillåta diskussion kring personligheter och beslutstagande är att förminska de som spelar spelet och därmed spelet i sig. Det hade jag varit väldigt försiktig med.

Det måste få finnas rum för att kritisera och kränka varandra så länge det håller sig inom gränsen för lagen och ämnet som tråden behandlar.

Och vill du nu inte ta den här diskussionen här så flytta hellre inlägget och besvara det där än att radera det eller liknande. Det faller ju bara vidare in i min poäng.
 

gsenor1

Member
Reaktionspoäng
28
Inte för att det här är rätt tråd för det, vilket visserligen ingen tråd någonsin varit på det här forumet genom historien ö.h.t. (för att den här typen av diskussioner aldrig någonsin uppmuntrats eller ens accepterats), men vi är väl alla överens om att det här spelet är väldigt mycket mer än bara "spelstil" - d.v.s. klickande och robot-liknande beslut tagna för att göra procentuella vinster likt en simulator i samlingsplatsen?
Givetvis är det mänskliga känslor, styrda av dopamin och andra hormoner, inblandat i varje beslut som tas och varje by som övertas. Att förminska det eller att inte tillåta diskussion kring personligheter och beslutstagande är att förminska de som spelar spelet och därmed spelet i sig. Det hade jag varit väldigt försiktig med.

Det måste få finnas rum för att kritisera och kränka varandra så länge det håller sig inom gränsen för lagen och ämnet som tråden behandlar.

Och vill du nu inte ta den här diskussionen här så flytta hellre inlägget och besvara det där än att radera det eller liknande. Det faller ju bara vidare in i min poäng.


Väldigt bra skrivet <3 <3
 

SuperNova

Community Management
Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
216
Jag ska ta det här, eftersom diskussionen finns här och det är rätt tydligt att man idag tjänar på att rikta aktivitet där aktiviteten finns;

Det är inte så lätt som det verkar att sitta och förväntas avgöra vad som är och inte är personliga påhopp i ett spel där påhopp är en del av spelstrategin, för de som inte minns mer aktiva tider så är propaganda och provokationer ett skapligt effektivt verktyg i krig. Lägg därtill att det idag är mer eller mindre accepterat att man blir kränkt och tycker allting är personliga påhopp, balansgången är svår.

Med det sagt, försöker vi skilja på sak och person. Det är okej att skriva att nån spelar som en idiot, beter sig barnsligt eller är katastofalt värdelös. Det kanske känns ruttet för personen det gäller, men vi har valt att köra på linjen att man får acceptera att andra kan ha synpunkter och uppfattningar man inte gillar.
Börjar man däremot tillskriva andra sjukdomar och diagnoser, ger sig på familjeförhållanden och sociala situationer och liknande utanför spelet, då är man ute på hal is. Till exempel har spelares sexuella preferenser knappast på TW att göra.

Konsten att förolämpa andra med lite finess verkar tyvärr ha gått förlorad i flodvågen av något slags "sms-språk" men vi kanske ska starta en studiecirkel om det? (och det var inte ens ett skämt) :D

Nu är det förmodligen läge att återgå till det tråden handlar om, men finns intresse av mer diskussion så kan vi flytta över det till en egen tråd?
 

-Vendetta

Member
Reaktionspoäng
7
Jag ska ta det här, eftersom diskussionen finns här och det är rätt tydligt att man idag tjänar på att rikta aktivitet där aktiviteten finns;

Det är inte så lätt som det verkar att sitta och förväntas avgöra vad som är och inte är personliga påhopp i ett spel där påhopp är en del av spelstrategin, för de som inte minns mer aktiva tider så är propaganda och provokationer ett skapligt effektivt verktyg i krig. Lägg därtill att det idag är mer eller mindre accepterat att man blir kränkt och tycker allting är personliga påhopp, balansgången är svår.

Med det sagt, försöker vi skilja på sak och person. Det är okej att skriva att nån spelar som en idiot, beter sig barnsligt eller är katastofalt värdelös. Det kanske känns ruttet för personen det gäller, men vi har valt att köra på linjen att man får acceptera att andra kan ha synpunkter och uppfattningar man inte gillar.
Börjar man däremot tillskriva andra sjukdomar och diagnoser, ger sig på familjeförhållanden och sociala situationer och liknande utanför spelet, då är man ute på hal is. Till exempel har spelares sexuella preferenser knappast på TW att göra.

Konsten att förolämpa andra med lite finess verkar tyvärr ha gått förlorad i flodvågen av något slags "sms-språk" men vi kanske ska starta en studiecirkel om det? (och det var inte ens ett skämt) :D

Nu är det förmodligen läge att återgå till det tråden handlar om, men finns intresse av mer diskussion så kan vi flytta över det till en egen tråd?

Eftersom att jag är involverad i kriget så får diskussionen kring det gärna fortgå men så även det här samtalet. Skitkul och bra att du gav ett så utförligt och sympatiskt svar! Uppskattas.

Ryktas att SHEL har det jobbigt på sina stora konton just nu.
 
Senast ändrad:

Lundav

Active Member
Reaktionspoäng
58
Inte för att det här är rätt tråd för det, vilket visserligen ingen tråd någonsin varit på det här forumet genom historien ö.h.t. (för att den här typen av diskussioner aldrig någonsin uppmuntrats eller ens accepterats), men vi är väl alla överens om att det här spelet är väldigt mycket mer än bara "spelstil" - d.v.s. klickande och robot-liknande beslut tagna för att göra procentuella vinster likt en simulator i samlingsplatsen?
Givetvis är det mänskliga känslor, styrda av dopamin och andra hormoner, inblandat i varje beslut som tas och varje by som övertas. Att förminska det eller att inte tillåta diskussion kring personligheter och beslutstagande är att förminska de som spelar spelet och därmed spelet i sig. Det hade jag varit väldigt försiktig med.

Det måste få finnas rum för att kritisera och kränka varandra så länge det håller sig inom gränsen för lagen och ämnet som tråden behandlar.

Och vill du nu inte ta den här diskussionen här så flytta hellre inlägget och besvara det där än att radera det eller liknande. Det faller ju bara vidare in i min poäng.

Retweet på denna.
 

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Ja om du tittar längst till höger så finns det ett nummer som motsvarar vilken kommentar i tråden som det är och sedan Gilla och citera i bruntext. Tryck på gilla så gillar du inlägget
 

DeletedUser

Guest
a122aff0c49d14b385c2f8c236755e95.png



Totalt i kriget har Shel plockat mer mark. Detta beror främst på SHELs bra start i kriget, kollar vi närmare på den senast tiden ser vi dock en annan trend.



Sida 1:
Stammar: NVV, NVVO
Sida 2:
Stammar: SHEL

Timeframe: Förra veckan



Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 13
Sida 2: 1
Skillnad: 12

chart


Kollar vi in lite på vilken sida som skickligast nyttjat sina trupper än så länge ser vi att SHEL har:

Ökad OBA per ökad OBF för fienden: 0,54

Medan moståndarsidan har:

Ökad OBA per ökad OBF för fienden: 0,67

Vi ser en trend där SHEL går neråt och vi ser också att SHEL just nu inte är lika effektiva med sina trupper. Dock lär det komma en OP från deras sida inom kort som kan ändra dessa värden.
 

-Vendetta

Member
Reaktionspoäng
7
Det händer en hel del i kriget och trenden är tydlig - SHEL förlorar i stabil takt.

Sida 1:
Stammar: SHEL
Sida 2:
Stammar: NILS, NVVO, NVV

Timeframe: Senaste 24 timmarna

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 12
Sida 2: 30
Skillnad: 18

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 6
Sida 2: 13
Skillnad: 7

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 65,087
Sida 2: 166,578
Skillnad: 101,491

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 37,428
Sida 2: 94,518
Skillnad: 57,090

chart
 

-Vendetta

Member
Reaktionspoäng
7
Uppdaterar med mer statistik över SHEL's ras. Det finns nog bara ett slutscenario och det går ganska fort.

Sida 1:
Stammar: NVV, NVVO
Sida 2:
Stammar: SHEL

Timeframe: Förra månaden

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 465
Sida 2: 300
Skillnad: 165

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 70
Sida 2: 13
Skillnad: 57

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 1,800,169
Sida 2: 696,822
Skillnad: 1,103,347

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 521,748
Sida 2: 88,234
Skillnad: 433,514

chart
 

Stuffman

Member
Reaktionspoäng
0
Sida 1:
Stammar: GT, SHEL
Sida 2:
Stammar: NVVO, NVV, NILS

Timeframe: Senaste 48 timmarna

Totalt antal erövringar:

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 18
Sida 2: 6
Skillnad: 12

chart
 
Topp