Top 5 stammar

DeletedUser

Guest
I ett försök att få mer snurr på forumet skapar jag en ny tråd som brukar få lite smått snurr och ibland skapa diskussion.

Just nu står läget såhär:


1 Vinner 100.347 p
2 OenSe 59.191 p
3 CnF 48.548 p
4 TREPZ 44.787 p
5 Team10 44.598 p

Nå:

1 Vinner: Laird gick lös på massinvite vilket skapade stammen 1a dagen på världen. Hade denna nybörjare tur nog att ha skaffat rätt spelare eller kommer jag kunna skylla allt på Laird om den faller senare på världen? Tiden får se.
2 OenSe: Bäst lategame på v43? Verkar vänta väldigt länge med sin 1a adling och har hittills bara adlat en enda by på världen, strategi eller slapptaskeri? De har i vilket fall som helst störst bysnitt på v43 och relativt lite OB så mycket talar för att de är rätt laddade och redo, kanske ser vi en snabb tillväxt härifrån snart. Tror dessa kommer att vara med hela vägen till slutet, kanske med en smärre förändring i uppställningen.
3 CnF Tottas har alltid haft en speciell plats i mitt gamla twhjärta och mycket talar för att han kommer vara en poäng/bymässigt drivande kraft i den här stammen. Finns flera andra halvkända nick som absolut kan bidra med motstånd nog att hålla ut. Jag tror dock att stammen ensam inte kan stå emot tex Oense vid ett senare tillfälle men kan med hjälp av smart diplomatik och lite jävelskap säkert hålla sig kvar ett bra tag på top 5. Blir intressant att se vad de tänker göra framöver.
4 TREPZ Nästan lika många lategamespelare som i Oense. Har näst flest erövringar på världen och kommer behöva leka byggare bob en del för att hänga med i toppen då de har sämst bysnitt på top 5. Om spezzo och sporting trycker tummen ur och är med på v43 så blir de svårstoppade. Placerat sig i k55 och kommer väl förmodligen jobba för att plocka hem en starkt sydläge.
5 Team10 En av mina favoritstammar av någon anledning. Känns kaxigt att ta rank1 i oba som stam första dagen noobskyddet släpper och fortfarande ha den. Trots att de varit de som rensat flest trupper på v43 håller de sig kvar på top 5. 2 av spelarna är högrankade på dagens plundrare så nog farmas det en del också. Har det kostat för mycket att rensa folk eller betalar sig det tillbaka bra nog nu är frågan?
 

DeletedUser

Guest
Rank Stamnamn
1 Vinner 343.492
2 OenSe 278.722
3 TREPZ 189.095
4 CnF 173.130
5 ICP 142.008

1. Vinner: These guys got pp to burn at least. Only 20 caps from players out of 75. Top 10 oda so haven't been attacking too much. Wisely using troops eh? Looks like a solid bunch of people despite the way they're playing but what do I know, I'm new on .se. :p

Will be interesting to see how they do when the time comes.


2. OenSe: I'm slightly biased as I've mostly played with/against these guys. This group knows what they're doing and aren't afraid to use troops. Top 1 oda and top 3 odd so clearly doing something in order to get villages. Skirmishing against CnF who are their main competitor for control of K54. Good spread and will definitely be contesting for the world win.


3. TREPZ: What can I say, my boy trepz is there. When your tribe falls remember you have open spot with me ;)
Locates in K55 and has two clusters near K54/k55 and k45/k55 borders. Will have to take care of Sun and Vinner in order to get control of their home K. We should be seeing in coming next few weeks who's going to be coming on top.



4. CnF: Looks like they have some decent people but don't think they have the members to win against OenSe unless something big happens inside OenSe ie. internal disputes. +1 for the great spread though.



5. ICP: Do I really have to include them in the list? Typical nooby "family" tribe who are just there waiting to be picked up one by one.
 

Nocturne

Member
Reaktionspoäng
6
1: Oense

Kommenterar inte min egen stam
Men gissar man Alberts ålder denna värld så har man lite extra poäng

2: PRESSA (Vinner)

Börjat sakta av i byadlingar + poäng slut på prem?
Endast abelias som växer på någorlunda men inte så konstig när byarna de tog i början nu blivit färdigbyggda

Kommer nog ligga kvar på rank 2 tills mergen med trepz händer, men fram tills dess händer det nog inget speciellt här

3: trepz

Som tidigare sagt kommer den här stammen eller majoriteten av deras bra spelare merga med pressa sen
Ska bli intressant att se vilka spelare som inte får va med i toppstammen sen? Remember låg stamgräns... växer på bra med ett par riktig ät starka namn i stammen och ska bli oerhört kul att fajtas mot er senare

4: FYFO

Gamla susa gänget som nog har rullat förbi sitt bäst före datum
Men vem vet de kanske överraskar den här världen
Vems sida kommer de stå på denna gång?




Ingen mer värd att nämna resten kommer bli vanlig food för toppstammarna fram till end game kriget
 
Topp