Värld 43!

DeletedUser

Guest
bannerw43.png


Kära spelare!


Det är dags för värld 43 på Tribal Wars.se!

Du kan förregistrera dig redan nu!

Startdatum: Onsdagen den 7:e februari mellan kl 8:00 - 12:00

Tiden är inne för 2018 års första vanliga värld! Vi har med inställningarna här försökt hitta en värld som ska tilltala och locka våra gamla spelare lite mer än de nyare. Därför blir det en snabbare server, med väldigt grundläggande och simpla inställningar - mer anpassat för brutalt krig än för diplomatiskt finlir.

Även på denna värld kommer funktionen Uppsamling vara aktiv, eftersom den visat sig vara mycket uppskattad av både nya och gamla spelare. (Paladinen) OBS! Paladin kommer finnas - istället blir servern utan Vakttornet! och bonusbyarna hoppar vi över, och kyrkan lyser med sin frånvaro.

Vi hoppas alla gamla uvar och troll ska gilla inställningarna, och kanske kan vi även locka lite nya spelare som vill känna på mer old school inställningar.

Slipa yxan damer, herrar och andra kottar - nu blir det andra bullar!


Värld 43


Hastighet:1.7
Enhetshastighet:0.6
Paladin:Ja, flera
Bågar:Nej
Kyrka:Nej
Vakttorn:NEJ - OBS!
Adelssystem:Mynt
Moral:Ja, tids & poängbaserad
Bonusbyar:Nej
Barbarbyar:Växer till 1000 poäng
Insamling:Aktivt
Smedja:Enkel smedja
Nybörjarskydd:7 dagar
Nattbonus:Ja, kl 23:00-07:00
Stamgräns:14
Maximalt adlingsavstånd:-
Milis:Aktiv
Kontohanterare:Aktivt från 5 byar
Premiumfunktioner:Samtliga
Slutscenario:Dominans 85% efter minst 250 dagar, ska hållas i 7 dagar
Stamkrig:Aktivt
Övrig Info:*Spelare kan välja startposition. OBS! Förregistrering*
*Möjligt att assistera utanför stam.
*Möjligt att anfalla stammedlemmar.
*Anfalls- och assistansblockad på 100 ms.
*Fejkgräns inaktiverad
*Flaggor aktiverade.
*Bara möjligt att skicka resurser inom stammen efter 30 dagar.

  • *Förregistrering innebär att du väljer startposition så centrerat på världen som möjligt. Startar servern medan du är utan stam, kommer du placeras slumpmässigt så nära kartans centrum som möjligt. Startar servern medan du är medlem i en stam, kommer alla spelare i stammen få sina byar utplacerade "tillsammans". Tillsammans innebär inte att byarna kommer ligga grannar utan på ett avstånd som betraktas som fördelaktigt för tillväxten (man ska alltså kunna adla utan att man kommer in på stammedlemmars område).
  • Om du förregistrerar ditt konto kommer din by placeras ut automatiskt när servern startar och byarna placeras ut. Det innebär att du kommer starta på världen vare sig du loggar in eller ej, och ditt nybörjar skydd påbörjar nedräkningen.
  • Om du förregistrerar ditt konto kommer du alltså inte få något mer val för att välja väderstreck, då du redan valt att börja så nära kartans mitt som möjligt. Du får alltså inte föremålet Förflytta.
  • Om du förregistrerat dig och av något skäl ångrar dig, kontakta supporten innan servern startar så försöker vi hjälpa dig.

Lämna gärna feedback och låt oss veta vad du tycker!
 
Senast redigerad av en moderator:

ilcretzzo

New Member
Reaktionspoäng
8
Skulle bli fint att ha en värld utan vakttorn någon gång igen. Annars fina inställningar och bra jobbat :D
 

DeletedUser

Guest
Moralen blir samma som på v40. Inställningarna är inte särskilt nybörjarvänliga, så moralen är den lilla hjälp en ny spelare kommer att ha.
 

DeletedUser

Guest
Skulle bli fint att ha en värld utan vakttorn någon gång igen. Annars fina inställningar och bra jobbat :D

Som det ser ut nu är Vakttorn standard på nya världar, och det är inte mycket vi kan göra åt det. Jag blir inte riktigt klok på hur mycket det används, vilka som använder det och hur - men jag har en bestämd känsla av att det inte är de spelare som verkligen gynnats av det som faktiskt använder det eftersom det är dyrt, käkar upp farmen och är till föga hjälp innan det når högre nivåer (som kostar svål i resurs och farmplatser).
 

Märklig

Member
Reaktionspoäng
6
Hmm, Står i beskrivningen att det inte ska finnas bonusbyar men in inställningar står det Bonusbyar: Ja?

I övrigt ser det bra ut! :)
 

Jesperl95

Active Member
Reaktionspoäng
55
Moralen blir samma som på v40. Inställningarna är inte särskilt nybörjarvänliga, så moralen är den lilla hjälp en ny spelare kommer att ha.
Syftade främst på att moralinställningarna, d.v.s. de som gjorde att större spelare inte kunde attackera de som var 20x mindre var vad som gjorde v40 till den tråkigaste världen hittills. Och de gynnade knappast mindre spelare, eller större för den delen. Men tråkigt var det.
 

DeletedUser

Guest
Syftade främst på att moralinställningarna, d.v.s. de som gjorde att större spelare inte kunde attackera de som var 20x mindre var vad som gjorde v40 till den tråkigaste världen hittills. Och de gynnade knappast mindre spelare, eller större för den delen. Men tråkigt var det.

Det är en gräns på procent bas, som försvinner efterhand om spelaren inte växer. Du har alltså i princip 60 dagar på dig från världsstart att hålla jämn takt med alla andra spelare - gör du inte det kommer moralen börja sjukna. Så visst är det ett bra försvar för nybörjare initialt, för de som startar sent på världen eller för de som växer långsamt i starten. Men i långa loppet är det inte bättre, det blir tuffare att slöspela.

Fast jag såg nu att du har en poäng här som jag missat. V40 har uppenbarligen haft det här utan TIDSFAKTORN. Nu kom ju den världen "pre-set", alltså världen lades bara upp färdigkonfigurerad på alla versioner, sådan den var. Och så var det inte tanken det skulla vara på v43, skyddet ska släppa på en 60 dagars bas.
 

DeletedUser

Guest
Jag har glädjen att meddela att jag på bekostnad av Paladins, som nu kommer vara aktiva, fått tillstånd att köra servern utan Vakttornet. V43 kommer alltså ha paladins, men inga Vakttorn. :katt:
 

DeletedUser

Guest
Man får se nu hur många vill ha vakttornen tillbaka när det börjar hetta upp lite ;)
Ja, det kommer säkert bli så! Men resten av servern kändes så väldigt perfekt för att vara utan vakttornet. Paladins kan man mer leva med, men vakttornet är ju i ärlighetens namn en stor game changer på ett helt annat sätt.
 

diavolo.II

Active Member
Reaktionspoäng
36
Som det ser ut nu är Vakttorn standard på nya världar, och det är inte mycket vi kan göra åt det. Jag blir inte riktigt klok på hur mycket det används, vilka som använder det och hur - men jag har en bestämd känsla av att det inte är de spelare som verkligen gynnats av det som faktiskt använder det eftersom det är dyrt, käkar upp farmen och är till föga hjälp innan det når högre nivåer (som kostar svål i resurs och farmplatser).


1b9cb2ef3dbacd6a7a9481d138aed9cc.png


Jag har inte riktigt förstått mig på hur man bör göra.....
Hmmm....
 
Topp