Alliansen vs Pillertrillarna krigstråden

beatfreak

Member
Reaktionspoäng
7
Lite update angående kriget!

Vår supreme lord commander Tabek har stig ner från sin ledarroll och pga det så har alkohol kungariket och deras allierade kungarike splittras i 3 delar där jag (beatfreak) ledare för brandy, Svinfot ledare för MOC och Rush, Lovek och Rurikb ledare för (sprit familjens nya och ända systerstam) Jäger ska delar på ledarskapet.

Tyvärr så har kvarstående i TMK och whiskey lämnat kriget och kör sitt eget race, och även calva kommer snart att lämna kriget!
Vilket betyder att alla aktiva krigar spelare från dessa 3 stammar har joinat MOC, Brandy och Jäger, så alliansen är starkare och mer aktiv än nånsin.

Mer update kommer om några månader.

// beatfreak
 

DeletedUser

Guest
Då säger jag lycka till i den nya konstellationen! Vi kommer dock fortfarande se de stammar som lämnat er allians som fiender. Om de en gång förklarat krig med er mot oss så kommer de tyvärr inte undan. Antingen löses en stam upp, kapitulerar eller så fortsätter kriget. Även de som lämnar era stammar ses som flyktingar av oss.

Med det sagt kan jag lägga upp lite färsk krigsstatistik. Har dock inte orkat leta upp de spelare som lämnat era stammar som vi tagit byar av. :)

Förra månaden
Sida 1:
Stammar: Med A, Med C, Med R, Med N
Sida 2:
Stammar: TMK, MOC, Brandy, Calva, Whisky, Jägare
Timeframe: Förra månaden

Antal erövringar mot fiendesidan:
Sida 1:
303
Sida 2: 29
Skillnad: 274
chart

Förra veckan
Sida 1:
Stammar: Med A, Med C, Med R, Med N
Sida 2:
Stammar: TMK, MOC, Brandy, Calva, Whisky, Jägare
Timeframe: Förra veckan

Sida 1: 27
Sida 2: 1
Skillnad: 26
chart
 

beatfreak

Member
Reaktionspoäng
7
haha lycka till om ni kommer åt dem. hultis, dem är små spelare.
hur exakt är kapitulation enligt er?
 

DeletedUser

Guest
Vad exakt menar du när du skriver små spelare? Finns flera spelare som lämnat som är ganska mycket större än dig... Även större spelare kvar i TMK/Whiskey.

Jadu, kapitulation betyder ju att man ger upp och kommer till en överenskommelse. Vad jag vet har ingen stam kommit till oss och gett upp...
 

beatfreak

Member
Reaktionspoäng
7
Hultis. Vi håller fortfarande på och flyttar över spelare, så var inte så ivrig.
Dessutom så är dem fortfarande aktiva, så förvänta er hård försvar och även vi kommer att deffa upp dem om dem blir anfallna av er!

Jaha du menar så, jag trodde du menar typ att bli sönder adlad
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Nu bryr jag mig inte ett dugg om när och vilka spelare ni ska föra över. Ni har flyktingar som är större än vad du är, och som vi redan "adlat upp", det är det jag menar.
 
Senast redigerad av en moderator:

Leif Berzerk

New Member
Reaktionspoäng
17
TMK har jag haft svårt för redan ifrån start, en dolk i ryggen då de var IAP med oss, sen bytte namn och helt plötsligt i krig med oss fast det var samma stam. Att de nu vill svika er som vill fortsätta kämpa är därför inte förvånande. Jag är glad att Hultis inte vill att vi ska ge dem någon nåd för det. En stam som inte kan hålla det de lovat förtjänar alla skäggiga yxmäns vrede.

Angående de övriga, det låter självklart att de fortfarande är fiender för oss med. Då du Beatfreak sagt att ni tänker def'a dem, är det ju ett tecken på att ni fortfarande spelar tillsammans emot oss, alltså fiender.

Dock är det glädjande nyheter att ni känner er starkare än någonsin, ser fram emot lite krigande!
 

beatfreak

Member
Reaktionspoäng
7
Leif: Vi kommer försvara dem ifall ni attackerar dem, men jag är övertygad att dem kommer inte attackera er eftersom dem valde att lämna kriget.
är ni ödmjuka så kan ni skona kvarstående spelare i whiskey och calva åtminstone.
Sen angående TMK så ser man tydligt att apotek och bite har en väldigt hetsig och aggressiv historia mellan sig.
Mer än så kan jag inte säga! för det är inte mitt plats att döma en stam när vi inte har nån historia med dem alls förutom det lilla vi har delat med under kriget
 

beatfreak

Member
Reaktionspoäng
7
Kul nu är även svinfot borta och har gråat:eek:
alla original ledare från alliansen är gråa förutom jag!
Jag är den ända kvar och sista original ledaren för alliansen.

Stars: Tom Cruise as beatfreak...
The last drunken samurai - The final stand!

Will he prevail or perish?
 

SvinFot

Member
Reaktionspoäng
22
Ne det var inte kul, hade ju helst velat bjuda upp piller på en sista dans så valde det bästa av 2 alternativ pga omständigheter. Moc och piller har krigat mot varandra inofficiellt sedan 2017-01-30 och har varit riktigt roligt att försena deras seger alena i 7 månaders tid innan andra slöt upp sig med oss.:) Bara att ta av sig hatten och tacka för en god match.


In remembrance
MarkOfCain
memento mori
mark_of_cain.jpg
 

DeletedUser

Guest
Det stämmer att vi krigat mot er sen den 30 jan 2017 - det datumet gjorde vi en morgonräd och knep några byar från MaxMulti. Strax därefter gjorde vi er röda på kartan. Vi försökte ta fler byar från er och hade ganska många duster. Det slutade med att ni höll pall i ca 10 månader och hade plusstatistik mot oss ända till slutet. Respekt och bra spelat. Tack för en god match!
 

beatfreak

Member
Reaktionspoäng
7
Kriget mellan The Mighty Kingdom (upplöst) och Antabus är över.

jaha what now? är kriget fortfarande igång eller vadå?
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
självklart så är kriget fortfarande igång,ingen skillnad bara för att en stam lagt ner. ev.medlemmar från den stammen är nu flyktingar från en fd, fiendestam så dom får ingen frisedel hursomhelst,en gång fiende alltid fiende
 

beatfreak

Member
Reaktionspoäng
7
Ja fast statistiken och resultat har stannat nu! vilket betyder att om vi adlar varandra så kommer verken statistiken eller resultaten inte registrera nåt.


Irish Brew

Här hittar du allt om din stams pågående och avslutade krig. Så snart en stam förklarar krig mot en annan stam, förs statistik över samtliga stridsaktiviteter, tills kriget avslutas genom en fredsöverenskommelse. Ett krig avslutas automatiskt om en av de deltagande stammarna löses upp. Dessutom hittar du statistik om de enskilda stammedlemmarna här.
Förklara krig Inbjudningar Pågående krig Krigsarkiv Krigspoäng spelare
Pågående stamkrig
Det pågår inga krig för tillfället.

Servertid: 21:54:33 23/11/2017


Med Ö ni också » Visa statistik
Allians

MarkOfCain (upplöst)
Tullamore Dew
Jägermeister
Calvados
The Mighty Kingdom (upplöst)
Irish Brew
Motståndare
Rip lategame
Resultat
Nederlag
Krigets början
den 17.07. kl 18:03:02
Krigets längd
112 dagar 1:25:46
Sluta fega i krigsstatsen » Visa statistik
Allians

MarkOfCain (upplöst)
Tullamore Dew
Jägermeister
Calvados
The Mighty Kingdom (upplöst)
Irish Brew
Motståndare
Naltrexon
Resultat
Nederlag
Krigets början
den 17.07. kl 18:00:58
Krigets längd
112 dagar 1:27:50
En drogfri värld » Visa statistik
Allians

The Mighty Kingdom (upplöst)
Tullamore Dew
Jägermeister
MarkOfCain (upplöst)
Calvados
Irish Brew
Motståndare
Antabus
Campral
Naltrexon
Revia
Tom Cruise (upplöst)
Resultat
Nederlag
Krigets början
den 17.07. kl 13:38:41
Krigets längd
128 dagar 14:14:56
Sammanfattning av stamkrig
Vunna krig: 0 (0%) Förlorade krig: 3 (100%) Oavgjort: 0 (0%
 
Topp