Diskussion Vakttornet

cthulhu

Member
Reaktionspoäng
8
Håller med om att vakttornet är en dålig ide. Ta bort den om ni vill att strategi och erfarenhet ska spela roll.
 

DeletedUser

Guest
Det är dags för en ny insamling av feedback om vakttornet och eftersom jag vet ni har många konstruktiva och kloka tankar, vore det en fördel om vi kan fortsätta spinna vidare i den här tråden!

Tänk på att det är svårt att vidarebefordra tankar som "det suger", utan vidare specifikation så utveckla gärna och även om någon annan redan skrivit precis samma sak som du tycker - skriv ändå och bara håll med (även om det är en ondskefull antagonist i övrigt)
 

DeletedUser

Guest
Ett vakttorn med enorm radie som kan säga storlek på attacker. Fronter blir väldigt svåra att gå igenom på, spelet blir inte längre den som har bäst strategisk plan, utan det blir istället vem som ger sig först i ett evigt nötande.

Trots denna negativa text så gillar jag ändå vakttornet, en ny förändring i spelet. Det är lika vilkor för alla och krigen vinns inte längre på 1-2 veckor som är standard på .se världar. Man spelar ju TW för krigets skull ;) 10/10

DOCK! Tjäna pengar i all finess, men ta bort den inställningen som tillåter en att prema upp en paladin på 1 sekund.
 

cthulhu

Member
Reaktionspoäng
8
Håller med!

Okej nu har jag testat och spelat med vakttornet på v36 under en längre tid och jag kan bara hålla med woopwoop att det är bland det sämsta ni har lagt in i TW..

Vakttornet har gjort det alldeles för lätt att försvara sig då man ser flera timmar, ibland uppåt ett dygn innan attackerna landar om det är skarpt eller inte beroende på hur man har vakttornen placerade.
Personligen så brukar jag bara ignorera alla gröna anfall när jag får en massa anfall emot mig å kvar blir ett fåtal röda som blir hur enkelt som helst att deffa bort när man nu ser vart dom landar.

Hela grejen som har varit med TW att man själv ska få lista ut vart dom skarpa anfallen landar har försvunnit och det har gjort spelet väldigt tråkigt och alldeles för lätt.

Jag hade kunnat köpa om vakttornen bara taggade anfallen (spej, yxa, ram, adel hastighet osv) men inte visade storleken på anfallen.
Detta hade ändå gjort det enklare för dom som inte kan sitta å spela dygnet runt, för då skulle dom ändå få anfallen taggade å kunna se om det är adel som kommer etc men samtidigt så ser man inte vart dom skarpa ram anfallen landar, på så sätt är det inte lika lätt å veta vilka byar man behöver deffa å vilka man bara kan ignorera, det för tillbaka det här med att man själv får lista ut vart dom skarpa landar! :)

Personligen så kommer jag inte köra seriöst på någon mer värld med vakttornet som det är nu, det var helt enkelt inte kul å har bara förstört spelet tycker jag!!

Vet att det är många som tycker samma som mig! Ska bara få dom å skriva här också :p
 

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Jag säger bara kombinationen av vakttorn och kyrka... om inte annat så går det åt trupper.
 

super mario2

New Member
Reaktionspoäng
1
Jag tror, i alla fall utifrån vad man hört från de flesta andra spelare som uttalat sig i stamforum och chattar, att majoriteten ogillar vakttornet. Jag tror också att många instämmer i det som redan skrivits här och kanske inte har fler nya synpunkter utan håller med i det som redan skrivits och därför inte själva skriver här. Jag föreslår därför att ni sätter upp en omröstning eller något liknande som går ut på alla världar där man kan fylla i olika alternativ kring det här med vakttornets vara eller inte vara. Bara en idé och kan kanske vidareutvecklas, men om vi inte säger något så får vi ju dras med det. Jag kan ju ha fel och kanske många gillar vakttornet men yttrar sig inte.
 
Topp