Det ryktas att...

Lundav

Active Member
Reaktionspoäng
58
Haha för de kommer ju ske med den uppsättningen spelare som finns där o_O

Ser för övrigt inget fel i denna mergen. Om majoriteten som gnäller här nu ändå tror att Adje tar hem de utan problem gör väl detta bara de sjukt mycket mer spännande. Sanningen är att de enda som gynnades av krig mellan afk och järnsk va ajde, kriget hade varit länge och hade gett ajde en förhållandevis enkel vinst i de stora hela. Om man själva ser enda möjligheten i ett bryta kriget och stå enade, vad är problemet? När kriget började fanns även pressa att ta hänsyn till, då fanns de en logik i att kriga. Saker förändras med tiden och där också förutsättningarna.

Vet inte hur folk vill vinna numera, men med tanke på hur flertal av de senaste världarna slutat så hade jag personligen tyckt det varit grymt fett med ett sånt krig, även om de absolut inte är helt jämnt i byantal så är det mer jämt än de var innan mergen.

Vet inte hur uppdaterad du är just nu, och vilken majoritet du syftar på som tror att Ajde tar hem detta.

Så här ser jag på det hela. Det finns tre stammar värda att nämna; AFK, Järnsk och Ajde. TLO kan få vara med på en liten hörna, precis som Dance på 32an, så var dom bara där, nästan som i en paralell värld, enda skillnaden är att Dance faktiskt ådstakom något.

AFK hade inte kunnat vinna som AFK, och likaså Järnsk hade inte kunnat vinna som Järnsk. Det som folk reagerat på är faktumet att Järnsk och AFK var i krig när man bestämde sig för att merga. Aningen oväntat med tanke på vilka spelare som sitter i respektive stammar, någon fick definitivt svälja sin stolthet. (!)
Samtidigt har jag full förståelse för varför mergen skedde, man insåg att världen mer eller mindre hade gått till Ajde relativt billigt annars.

Det jag är lite skeptiskt mot är att det predikas en väldigt massa om att detta är ett jämnt krig och att man försöker göra det så jämnt som möjligt.
Alla förstod väl att om man mergar ihop 3 stycken stammar så blir det inte riktigt så?

Resultatet innebär, som det ser ut nu, att när kriget väl drar i gång så är det en poängskillnad på ungefär 8m i favör till Järnsk sidan, dvs en poängskillnad som är lika stor som halva Ajde stammen.
Utöver detta, så vid krigsstart har dessutom Ajde stammen 350+ fientliga byar utspritt i sitt kluster. 300 torn more or less.
Poängskillnanden i sig går absolut att leva med, men kombinerar man den med 300 torn blir det en annan historia. Eller så har jag helt enkelt för hög standard för vad som innebär ett "jämnt krig" och är helt fel ute :D

Dock en stor eloge till Spezzo som tagit sig tiden och faktiskt försöka komma fram till en lösning som innebär ett jämnare krig, även om det blev som det blev.

bästa stammen stammen med bäst omständigheter vinna ;)
 

DeletedUser

Guest
Ska faktiskt rätta mig själv i mitt tidigare inlägg. Du har rätt i det du säger Lundav, och nej jag är inte så insatt i världen. Bara sett/hört en del och inte sett kartan i helhet. Att TLO gjort som de gjort hade jag faktiskt ingen aning om utan enbart hört gnället om afk/järnsk. Vilket i mina ögon hade varit i stort sett jämnaste utgångsläget i mina ögon då jag trott de va afk/järnsk mot ajde/tlo.
Vilket gör det väldigt komiskt hur lite smutskast man hört om tlo jämfört med järnsk/afk.

Men som sagt, jag är inte insatt i världen, har ganska noll koll och missuppfattat upplägget som de är nu och tar tillbaka att det inte är helt jämt nu nej ^^ men jag försvarar fortfarande järnsk/afks handling men förstår inte vrf tlo gjort som de gjort.
 

Lundav

Active Member
Reaktionspoäng
58
Ska faktiskt rätta mig själv i mitt tidigare inlägg. Du har rätt i det du säger Lundav, och nej jag är inte så insatt i världen. Bara sett/hört en del och inte sett kartan i helhet. Att TLO gjort som de gjort hade jag faktiskt ingen aning om utan enbart hört gnället om afk/järnsk. Vilket i mina ögon hade varit i stort sett jämnaste utgångsläget i mina ögon då jag trott de va afk/järnsk mot ajde/tlo.
Vilket gör det väldigt komiskt hur lite smutskast man hört om tlo jämfört med järnsk/afk.

Men som sagt, jag är inte insatt i världen, har ganska noll koll och missuppfattat upplägget som de är nu och tar tillbaka att det inte är helt jämt nu nej ^^ men jag försvarar fortfarande järnsk/afks handling men förstår inte vrf tlo gjort som de gjort.

Klandrar dig absolut inte, inte så lätt att vara 100% uppdaterad när man inte spelar :)

Varför TLO spelar på Järnsk sida är väldigt enkelt förklarat.

Det är kanske inte ens helt rätt att separera Järnsk och TLO, men då TLO till stor del består av förredetta AFK spelare, och resterande medlemmar har spelat under Spezzos ledning hela världen, så förstår man varför TLO "valt" att spela på den sidan. Även om jag inte tror att TLO "valt" någonting, utan antog per automatik att det är sidan dom kommer att spela för, precis som alla andra. Att bara flytta över TLO till den andra sidan hade dock inte löst något. Krävs alternativa metoder :p
 

DeletedUser

Guest
Ryktas att det ändå inte vart fullständigt stilke medan jag vart borta. Intressant vändning ändå vad jag utläst på morgonen. Med aningen större ölmage och återigen iförd arbetskläder säger jag "tja".
 

Lundav

Active Member
Reaktionspoäng
58
Ryktas att det ändå inte vart fullständigt stilke medan jag vart borta. Intressant vändning ändå vad jag utläst på morgonen. Med aningen större ölmage och återigen iförd arbetskläder säger jag "tja".

Lite mindre merges hit och dit, inget värt att nämna egentligen ;)
 

DeletedUser

Guest
Ryktas att:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
 

Flying Duck

Active Member
Reaktionspoäng
12
Ryktas att Alliansen är över mellan JärnSK + TLO och 1538 efter ett ca 3 månader långt samarbete.

Ryktas att båda sidor visar intresse på vad dem vill göra nu när alliansen är över.

Ryktas att det enda som fattas är en krigsförklaring? Ryktas att den är på G :oops:

Ryktas att jag önskar båda sidor lycka till efter 1 månads förberedelser.
 

DeletedUser

Guest
det ryktas...
Trump-Wall.jpg
 

DeletedUser

Guest
ryktas att abel önskar att järns offensiv hade slutat som den scenen
ryktas vidare att verkligheten ser annorlunda ut och den slutade istället såhär
giphy.gif
 

DeletedUser

Guest
Du säger "haha jag väggade hans off"
Jag säger "haha jag träffade hans deff".

Detta är nämligen vi :
 
Topp