Classic 27 - SommarSpecial 2017

DeletedUser

Guest
Även om sommaren lyser med sin frånvaro i vårt avlånga land, har vi fortfarande semestrar och sommarlov som måste förbrukas. Många av oss har kanske odrägliga kusiner, grälsjuka mostrar och smått vedervärdiga syskon vi behöver fly från. Andra kanske bara behöver fly från en partner som kräver besök på Ullared, heldagsturer till IKEA, bilträffar eller ko-bingo.

Här kommer frälsningen!

En specialsydd sommarspecialare på Classic, med inställningar som gör att man kan sitte uppe och njuta de svala nätterna (när IKEA-galningar sover) och sova på dagen så man slipper delta i umgänge, turism och diverse andra distraherande (och svettiga) meningslösheter. Om någon eventuellt lider av något slags normalitetsstörning, går det självklart precis lika bra att sola på dagen och spela på natten...


Startdatum: Fredagen den 14:e juli: 10:00-14:00
Slutdatum: Fredagen den 18:e augusti


Inställningar High Performance 27 - Sommarspecial
Hastighet:3.5
Enhetshastighet:1.0
Paladin:Nej
Bågar:Nej
Kyrka:Nej
Vakttorn:Nej
Adelssystem:Mynt
Moral:Aktivt till den 1:a augusti
Bonusbyar:Nej
Barbarbyar:Demoleras snabbt till 3000 poäng
Smedja:Enkel smedja
Nybörjarskydd:3 dagar
Solskyddsfaktor:10:00 - 18:00
Stamgräns:5
Maximalt adlingsavstånd:Inaktiverat
Milis:Nej
Kontohanterare:Aktivt från 2 byar
Premiumfunktioner:FA, KH & PK
Slutscenario:Stammen med flest byar vinner 2017-08-18
Stamkrig:Aktivt
Övrig Info:*Spelare kan välja startposition.
*Assistans utanför stammen möjlig
*Möjligt att anfalla stammedlemmar.
*Start byn kommer vara full-size
*Anfalls- och assistansblockad på 20 ms.
*Tidsgräns för att avbryta attacker 5 Minuter
*Tidsgräns för att avbryta handel 2.5 Minuter
*Frihandel inaktiverat (ej möjligt att enbart skicka resurser)
*Solskyddfaktor innebär att nattbonusen är aktiverad under dagen.
*No Haul
*400% resursproduktion
*Halva priset för adelsmän


Med tanke på att vi gör detta till en väldigt speciell sommarserver har vi beslutat att göra något extra även med prislistan och slår helt enkelt ihopa denna Classic med månadens tävling!
  • Vinnande stammens medlemmar vinner denna sommarspecial vardera 700 premiumpoäng.
  • Utöver detta kommer 5 spelare (vinnande stam räknas bort) slumpmässigt tilldelas 200 premiumpoäng.

Vinstkriterier - stammen med flest byar den 18:e augusti 2017 vinner.
 

hogans

Member
Reaktionspoäng
12
hahaha, skulle vilja se den tw spelaren som behöver solskyddsfaktor, ska va dom som
tagit paus från spelandet då, en aktiv är kritvit men lika glad för det. :cool::cool::cool::rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Rent krasst känner jag som spelade som mest aktivt runt 2009 att det där med surplattor och mobiler är på gränsen till fusk - en annan fick minsann vackert sitta vid burken och nöta allt manuellt, timmar, dagar, veckor, månader. Vaddå gå ut liksom? Inte ens laptop hade jag, och sen undrar folk varför man tycker spelare i dag är lite klena ;)

(jag är numera lika vackert solbränd och ser lika sommarfräsh ut som en albyl med blond peruk...)
 

hogans

Member
Reaktionspoäng
12
Så sant, så sant, mkt som är lite fuskigt idag, många som har 2-4 co`s, en annan har nött solo sen v.1 utom vid nått undantag, men de går o räkna på två fingrar, ensam e stark men bara ibland, alla har nog behov o vara en liten ensamvarg ibland. :):);)

( redigerade idag, man ska inte berätta historia på ett forum Lol )
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Borde byta ut nattbonus till solskyddsfaktor några veckor på sommaren på alla världar med NS tkr jag :cool:
 

KattRag

Member
Reaktionspoäng
3
Hm haha med solskyddsfaktor skulle man kanske spela, fast har alltid solat i Blekinge trotts att jag bor utanför Göteborg. Asgarv
 

verblingen

New Member
Reaktionspoäng
1
Hade det inte varit för 8000 kvm trädgårds hade jag inbjudit en qvintett men jag har ta mig tusan inte tid för ett snabbspel. 5 — 45 min 8 ggr/dygn på C3. Det får räcka. För tillfället dessutom 2 egna hundar + en urbusig unghund som väger mer än mina två taxar och till detta 3 kaniner varav en skall bo för sig själv. Sonens familj är på kalvmärkning.
 
Topp