Förlåt, men hur tänker innogames?

DeletedUser

Guest
Förstår inte meningen med tråden, finns inget .se's mods eller Supernova skulle kunna göra åt saken, det hela handlar om pengar..

Det är en negativ trend, mindre spelare = mer premiumfunktioner. Tror nog bara innogames pressar ur den sista droppen ut detta döende spel och lägger mer fokus på sina andra/nyare spel.

Det är nog inget långsiktigt tänkande Innogames har, men i dagsläget är det väl "Vill vi ha pengar? Ja eller nej? Premfunktioner eller inte?" Tror väl knappast adelköp och ressköp är något community önskemål ;)
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Förstår inte meningen med tråden, finns inget .se's mods eller Supernova skulle kunna göra åt saken, det hela handlar om pengar..

Det är en negativ trend, mindre spelare = mer premiumfunktioner. Tror nog bara innogames pressar ur den sista droppen ut detta döende spel och lägger mer fokus på sina andra/nyare spel.

Det är nog inget långsiktigt tänkande Innogames har, men i dagsläget är det väl "Vill vi ha pengar? Ja eller nej? Premfunktioner eller inte?" Tror väl knappast adelköp och ressköp är något community önskemål ;)

Jojo, men nån gång når ett spel sin undre gräns för att tappa spelare. De blir inte 20 sen 19 osv, utan någonstans tar det stopp, vissa återvänder för nostalgi osv.

Ska man då förstöra? Eller kanske fundera på och säga hej då till vissa utvecklare & dra in en mindre summa konstant? Känns ju idiotiskt och ha utvecklare för tw numera, är väl buggfixar osv & små förändringar som behövs.

Sen, köpa ress & halveringar, de kvittar väl egentligen? Det går och leva med. Köpeadlar däremot... De är något jag inte kommer leva med, den dagen den sorgen kanske, men för mig så blir de sista världen när de införs, tyvärr. Så beroende man ändå är så blir det tyvärr min personliga gräns.

& Jo, nog fan kan .se's tw team göra något. Är väl bara och dra det så långt som möjligt sen lämna in avskedsansökan. Svårt och se att nån skulle vilja ta över
 

Wrongway

Active Member
Reaktionspoäng
42
Nova är våran ängel
lunapic_132009218615037_5.gif
 

Lundav

Active Member
Reaktionspoäng
58
Sjuk jävla nice Nova! Förstår inte hur man kan endast har kunnat tvinga vissa servrar att ha denna pissinställningen.

Creds till dig och adminteamet :)
 

DeletedUser

Guest
Fantastiskt att höra! Plocka bort vakttornet också, i alla fall på någon värld så jävlar ;)
 
Reaktionspoäng
28
Någon som kommer håg detta spelet? Det var på sin tid vad TW är idag. Eller vad TW var för några år sedan menade jag.
http://utopia-game.com

Jag fick verkligen rådbråka mitt minne för att komma ihåg vad det hette. faktum är att det där spelet inte ens är i närheten av det som fanns för en 20 år sedan. de har försökt och försökt och försökt att få tillbaks sina spelare så de har förstört spelet totalt och det påminner lika mycket om det gamla spelet idag som en bulldog påminner om en myra.

Något mer spel ni känner igen som håller på att den vägen vandra? Någon som kommer ihåg TW om 20 år?
Och 20 år är faktiskt inte lång tid, även om det kan tyckas så. Spelet har ju redan funnits i 15 och är helt annorlunda redan nu. Så hur ser det ut om 20 år med denna otroliga förstörelselusta hos de som en gång gjorde ett bra spel? Det är frågan det. Den som lever får se, och den som fortfarande bryr sig och spelar spelet lär väl aldrig fatta vad stort det va en gång. Inte förrän vi gamlingar dyker in på forumet och gnäller om vad bra det var förr med tusentals spelare på samma värld. Och där sitter n00bsen om 20 år med 150 spelare på en värld och tror vi driver med dom. :rolleyes:
 

Wrongway

Active Member
Reaktionspoäng
42
Inte förrän vi gamlingar dyker in på forumet och gnäller om vad bra det var förr med tusentals spelare på samma värld. Och där sitter n00bsen om 20 år med 150 spelare på en värld och tror vi driver med dom. :rolleyes:

Vf finns det ingen glad smilie med en tår i ögat :(
 
Topp