Off Topic @V36

DeletedUser

Guest
Enligt det nu beprövade konceptet med Off topic som komplement till ryktestråden kör vi detta som standard nu.

Vanliga, normala, kortfattade rykten utan större diskussion hör hemma här; Det ryktas att...

Den här tråden får innehålla allt som är tillåtet enligt forumsreglerna, utöver rykten. Se den som klotterplank, myshörna, Heta linjen eller bara ett ställe där diskussioner rent allmänt om v36 är tillåtna. Här kan du ta upp allsköns konstiga funderingar om v36, diskutera varför just dina adelsmän har snyggast brallor, varför vi inte har rosa shetlandponnies som spejare eller varför varm korv är nationalrätt på v36!

För diskussioner som inte ens har med v36 att göra, (t.ex. om varför russin i bakverk borde kriminaliseras) rekommenderas vårt vanliga Off-Topic forum.

Följ forumets regler och diskutera fritt!
 
Senast redigerad av en moderator:

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Hur är det annars? Några som byggt torn ännu och fått svar på hur fiendestyrkorna ser ut?
 

DeletedUser

Guest
As an outsider, I thought forum would be used a bit more.
Happy to see a new server with totally different gameplay - Looking forward to mid-game.

Greatings,
Nick
 

Jesperl95

Active Member
Reaktionspoäng
55
Vakttornet har i början en väldigt låg radie. Du taggar med andra ord inte anfallet förrän det är 35min från att landa. Vad det däremot är bra för även i början, är att se hur motståndaren splittat sitt tåg när du cancelsnipar (sjukt irriterande om du frågar mig).
 

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Vakttornet har i början en väldigt låg radie. Du taggar med andra ord inte anfallet förrän det är 35min från att landa. Vad det däremot är bra för även i början, är att se hur motståndaren splittat sitt tåg när du cancelsnipar (sjukt irriterande om du frågar mig).

OK men ni får mycket gärna skriva mer och berätta om hur ni ställer er till Vakttornen, är de bra, effektiva, tillför det spelet något eller tycker ni inte om de och i så fall varför.
 

Jesperl95

Active Member
Reaktionspoäng
55
OK men ni får mycket gärna skriva mer och berätta om hur ni ställer er till Vakttornen, är de bra, effektiva, tillför det spelet något eller tycker ni inte om de och i så fall varför.
Ja asså det är väl lite olika vad man tycker. Anfallsspelet blir otroligt tråkigt och drygt, då man raderar ungefär 80% av vad som gör det roligt. FEJKS. Jag menar, hur ska man vinna ett mid-late game krig? Genom att bara mata sig igenom med kraft. Tar bort all teknik i anfallsspelet.

Men om Innogames vill ha ett försvarsspel som är enklare, tar mindre tid och gynnar sin främsta inkomstkälla (d.v.s den mindre aktiva, men även den som lägger in mest prem för pengar). Så är ju helt klart Watchtower det bästa de gjort. Men för deras mer inbitna community med aktiva spelare så är det döden :)

Ett alternativ som nämnts tidigare är ju om de ändrar så Watchtower BARA taggar anfallen åt dig. Men inte visar storleken.
 
Topp