Top 10 Spelare

xefsan

Member
Reaktionspoäng
8
Världen har snart varit igång i 14 dagar och tänkte dra igång denna tråd. Forumet har varit lite dött på senaste så försöker desperat få lite mer liv på det :D

Så vad har vi nu att säga om dessa top 10 spelare? Någon som har lust att börja :confused: Min lista kommer upp om någon dag.​



Rank Namn Stam Poäng Byar

1. Trixfix CmB 16.253 7
2. Snorri Sturlson CmB 9661 3
3. Trixfix BS 8271 2
4. salle69 Soft 8048 3
5. Chaza Flaxar 7879 3
6. ARE YOU KIDDING ME CmB 7772 3
7. Tarustix Soft 7285 3
8. TimberKing ~VKAB~ 6939 2
9. xefsan GvT 6743 2
10. Vaniljkräm BS 6724 2
Lista uppdateras varje 24-48h om jag kommer ihåg :cool:
 
Senast ändrad:

kristoffer 1

Member
Reaktionspoäng
2
Världen har snart varit igång i 14 dagar och tänkte dra igång denna tråd. Forumet har varit lite dött på senaste så försöker desperat få lite mer liv på det :D

Så vad har vi nu att säga om dessa top 10 spelare? Någon som har lust att börja :confused: Min lista kommer upp om någon dag.


*Två veckor senare*

Jag kommer nog ge det ett försök ikväll i brist på annat att göra :awsm:

Edit: Trixifx måste vara bra duktig som har knipit två positioner på plats 10 listan.​
 

kristoffer 1

Member
Reaktionspoäng
2
1. Trixfix CmB 103.459 27 3832
Håller en stabil förstaplats på toppen och har gjort ett bra tag nu. Lyckas på något vis plundra resurser som en galning utan att för den delens skull plundra många byar. Krigar på bra med en första plats på OBA, får hoppas på att inte trupperna sinar bara. Nej men annars finns det inte så mycket att säga, har gjort sig välförtjänt av sin första plats även om en del prem har spenderats, men det är ju en del av spelet vid det här laget så finns inget att klaga på. Fint spelat!

2. Snorri Sturluson CmB 89.193 17 5247
Ungefär samma kommentar som Trixfix fick. Krigar på bra och ni två har haft era topp 2 placeringar ett bra tag nu och jag tvivlar inte på att det kommer förbli så. Spännande stam med som ligger rank 1 trots att ni bara har hälften av de andra stammarnas medlemsantal. Lär väl troligtvis bara vara till er fördel men vi får se med tiden. Till skillnad från Trixfix är detta ett nick jag känner till och du har varit framgångsrik och långlivad på andra världar så här lär väl inte vara någon skillnad.

3. salle69 Soft 79.678 13 6129
Trevlig spelare! Jag har tyvärr minne som en potatis och känner inte igen ditt nick heller. Men dina tidigare världar visar att du varit med ett tag och det märks. Ledare för Soft och ligger precis efter köttarna på rank 1 & 2 poängmässigt. Verkar ha spelat sina kort rätt då stammen endast förlorat 3 byar -> som ni sedan har tagit tillbaka med råge. Gissar på att du också kommer stanna i toppen världen ut, blir antagligen du och din stam mot CmB i slutskedet. Har en något lägre OBA-rankning än övriga toppen men det är inte fy skam precis.

4. ARE U KIDDING ME CmB 62.386 13 4799
Ännu en CmB-spelare. Ni har alla (föga förvånande) visat att ni kan spela. En av de få spelare som jag har sett fått "Offer"-utmärkelsen. Din attityd på forumet känns som en hybrisblandning utav aggressivitet och en något mer avslappnad attityd vilket gör att jag gissar på att du kör 100/0 i fördelning offbyar/deffbyar. Hoppas på att jag har fel då det känns som att din deffensiva förmåga inte är lika grym som din offensiva. Rank 2 i OBA bekräftar din offensiva kapacitet :sneaky: Annars trevlig spelare om jag inte minns fel, inte haft så mycket (någon alls) kontakt med dig vad jag kan minnas utan utgår från forumet.

5. Bu-hu-hu BS 57.747 15 3850
Den enda på topplistan jag inte tror blir särskilt långvarig. Stammen blir överkörd av CmB just nu och ryktena säger att du sökt dig till både Soft och Flaxar för skydd. Hyfsat hög OBA men 0 i OB assisterade byar vilket gör att jag gissar på att du sparar all deff till att rädda dig själv (om du har någon). Ditt nick har varit med ett tag men jag har aldrig någonsin hört talats om dig, men det kanske finns en anledning till det.


Blev bara en topp fem lista, insåg att jag har sinnessjukt dålig koll på alla olika spelare och tvivlar på att det jag skrivit inte är särskilt underhållande läsning för någon annan heller.
Någon som är sugen på att göra en fullständig lista får gärna göra ett försök!
 
Reaktionspoäng
0
1 trixfix CmB 147.675 33 4475 - De som spelar på kontot har gjort ett riktig bra jobb! har haft rank 1 hur länge som helst, tagit alla rövarna (?) och forsätter att adla, något jag vill se mer av dig är från deffensiv sida när/om det blir sån krig att du presterar hela din förmåga. Har ju än så länge sett att du kan växa & farma men forsätt så!
2 Snorri Sturluson CmB 132.194 22 6009 - Växt bra på senaste tiden, två spelare på de här kontot jag vet att olle är bra. Men frågan är räcker de här 2 utan daniel till ett perfekt konto? Eller kommer stammens erfarenhet täcka hela det? Det kommer bli spännande att följa dem här.
3 salle69 Soft 107.676 17 6334 - Han känner man igen från tidigare världar och ligger bra till för växa ute i rimmen. Men kommer du orka den takten är frågan? Men jag är säker du kommer hålla dig inom top ett bra tag till.
4 ARE U KIDDING ME CmB 105.375 23 4582 - Senaste dagarna har ni växt sjukt mycket vilket man har blivit impat på kommer nu ni hålla den här takten? ni har ju er plats säkrat ett bra tag till. Ni har bevisat att ni vågar skicka ut era trupper och är inte rädd att förlora dem forsätt så, duktig spelat från er båda bara tog en by efter annan från BS.
5 tarroga H-A 52.821 10 5282 - en spelare som inte jag vet vem det är, kommer du klara dig länge till är frågan? Eller du kanske senare söker till Soft eller räcker din stam för klara er? Det kommer bli intreesant att se det!
 

DeletedUser

Guest
1. Trixfix - Rawr! - 244.52 1poäng
Spelare som för mig enbart känns igen från v26, där jag än idag inte har en susning om vem spelaren är/var beroende om det är samma även på denna värld. Om det är samma så bevisade spelaren minst sagt där att den är uthållig när det väl kommer press, vilket oftast är på just den punkten de flesta faller. På v34 har de dessutom bevisat tecken på effektivt och aggressivt offensivt spel, vilket gör det till ännu bättre kombo. Överlägsen rank 1 med nästan det dubbla byantalet mot resterande spelare. Vilket dock resulterar i ett lågt bysnitt, som i sin tur gör det segt att bygga upp mycket samtidigt, därav kan jag enbart gissa att trupperna hamnat lite på efterkälke. Men med en så pass erfaren stam bör det inte vara ett problem, och den dagen de börjar stöta på problem kommer både byarna och trupperna vara uppe, så ser det knappast som ett problem.
Väldigt hög OBA, kan ses som en nackdel i tidigt skede, men med tanke på utdelningen så är det bara att gratulera där. Kollar man in kartan så är det dessutom ett otroligt fint kluster som gjorts, strategiska adlingar för att både ha safebyar, vara i smeten där de händer, kunna expandera utåt osv, helt enkelt ett drömläge så här långt in i världen. Kan inte säga annat än att de är en av de mest imponerande starterna jag sett, säkerligen en del prem lagt, men med tanke på 18 rövare skulle jag absolut inte påstå att du har köpt dig dit du är utan de är helt klart grymt spel. Väldigt säker på att denna spelaren kommer stanna i toppen ett bra tag.


2. Snorri Sturluson - Rawr! - 180.649 poäng
Välkänt konto som helt klart sitter på enorm kunskap och skicklighet. Tydligen om ovanstående talare stämmer, enbart två spelare, Olle och Jonas gissar jag på. Ännu ett konto jag nog kan garantera att kommer finnas kvar länge. Inte de som ger upp i första taget utan håller sig till en värld och lägger mycket mörda på det. Även väldigt bra team players, vilket är guld värt i en liten stam. Vilket även gett lite utdelning i assistprestationen, rank 4 där. Gjort ett ryck och ligger i skrivande stund på näst flest adlingar, och en otroligt låg OBA i förhållande till det, vilket talar för väldigt strategiska adlingar, inte lika aggressivt som rank 1. Har tillsammans med rank 1 och 4 ordagrant lekt bort en hel stam nu och växt på fint. Även dessa har rört sig mot rimmet och också skapat sig ett utsträckt kluster som kommer vara väldigt fint att jobba på, kan bli lite begränsade åt vissa håll dock, men det lär inte hindra. Vågar satsa mycket på att dessa kommer att stanna i toppen.


3. salle69 - Soft - 148.049 poäng
Spelare som hängt med sedan tidiga världar. Har själv inte så mycket erfarenhet av denne mer än v29 där tiden inte riktigt fanns för att imponera på mig. Dock hört otroligt mycket gott om denne, både som spelare och som person. Liksom de flesta på topp 10 inte mött mycket motstånd utan fått härja ganska fritt. Även högt bysnitt vilket jag gillar, kanske lite väl utspritt kluster för min smak, men också mycket nya områden att expandera på vilket kan bli super i slutänden. Även denne spelare tror jag kommer stanna i toppen ett bra tag tills den dagen de börjar krigas på riktigt, då är jag tveksam. Inte på grund av denna spelare, utan på grund av den skaran han plockat ihop i stammen. Många växer på fint men Salle69 ligger dubbla poängen över rank 2 i stammen, medans vissa växer otroligt långsamt samt vissa tror jag helt enkelt inte håller måttet. Så tror dessvärre inte denne spelare kommer hålla sig kvar tills slutet så länge förutsättningarna inte ändras, men kommer stanna några veckor till.


4. ARE U KIDDING ME - Rawr! - 138.149 poäng
Hatkärlek <3 Ibland älskar jag denna duo, ibland hatar jag dem. Men i det stora hela otroligt underbara killar som dessutom matchar varandra som handen i handsken. Även dessa väldigt aggressiva spelare som tar det de vill ha. Har under flertalet världar bevisat att de är riktigt vassa starters, väl in i spelets gång kan det dock svaja, mycket pga intresse. Är det någon som kan hålla pli på dessa två så tror jag dock det är denna stammen.
Rank 2 OBA, tredje mest byar, helt klart OK utdelning, samma som rank 1 dock med lågt bysnitt men tror som sagt inte de ska göra någon skada här. Har samlat på sig ett väldigt fint kluster i väst och växer med rimmet, alltså väldigt mycket fina adlingsmål, börjar väl dock bli segt med moralen där skulle jag gissa. Samt otroligt tråkigt läge om krig i öst dras igång. Efter en tid kommer det dock byggas front i norr mot Soft, och är väl det kriget de flesta ser fram emot just nu. Kan gå långt och stanna här länge, men kan också försvinna imorgon, allt hänger på motivation och hur de gillar stammen.


5. Wiberg 98 - Soft - 73.499 poäng
Här kommer det stora hoppet på topplistan som går ner till nästan halva poängen. Också detta en otroligt härlig kille som vet vad han pysslar med. Vet inte om det finns mer sällskap på kontot dock. Har också skapat sig fina möjligheter att expandera i utkanten av stammen. Trotts det endast 11 byar dock, nästan 1/5 del av rank 1. Nästan samma OBA som rank 2, trotts 1/3 av byarna, vilket förklarar lite av hoppet ner även om det är bra byar som tagits. Liksom Salle tror jag dessvärre denna spelaren kommer försvinna med tiden då jag som sagt inte riktigt tror på Soft.


6. tarroga - H-A - 65.157 poäng
Kul att se en annan stam i toppen! Även om jag dessvärre inte tror det kommer vara länge. För mig okänt nick, startat i stort sett varenda värld men aldrig kommit någon vart. Ligger i utkanten av sin stam som han driver tillsammans med rank 10, så ligger på så vis väldigt skyddat samt har möjligheten att adla på lite till. Rank 19 OBA, sparsamt använda trupper, någon IA och någon barb annars okej adlingar. Det som kan ses som lite komiskt är att de spelarna i stammen som ligger på högst OBF är de som ligger granne med denna, trotts det så har spelaren 0 i att assistera andra medlemmar. Vilket kan dock ha sina anledningar, vad vet jag men ska medges att det känns märkligt när detta är största spelaren i stammen. Oavsett tror jag som sagt de finns byar att hålla sig levande ett tag, men när de börjar krigas tror jag inte på denne spelare.


7. TigBits - Flaxar - 61.634 poäng
Ännu en ny stam i toppen, men spelare jag tidigare aldrig sett. Stammen håller till i K44 tillsammans med Soft, där Soft till viss del skärmar av och äter sig upp genom dessa. Skulle nog inte tippa på att det dröjer så länge innan dessa båda stammar kommer plocka av varandra och då ligger minst sagt denna i farozoonen då de finns lite front mot Soft här. Finns en del spelare som nog kan bjuda upp till ett roligt krig här och ska i ärlighetens namn av de spelare jag känner igen toppa på att det kan bli ganska jämnt även om Soft har ett poängövertag.
Rank 12 OBA på 10 byar kan väl med vara okej. Tror andra spelare kommer dra ifrån dock, och ger det max två veckor innan spelaren är borta från topp 10, men kommer nog finnas på världen ett tag till.


8. xefsan - Rawr! - 60.565 poäng
En av mina personliga favoriter på tw. Otroligt social, trevlig och ödmjuk människa och jag är otroligt glad att se dig fått chansen i denna stammen! Finns fortfarande väldigt mycket kvar att lära, sitter inte enligt mig på samma erfarenhet som större delen av stammen. Men enorm vilja och kan bli otroligt duktig i rätt sällskap, därav kul att du hamnat där du gjort, det glädjer mig! Ligger ganska avskilt från resten av stammen än, och har med lite hjälp grymma möjligheter att expandera i lugn och ro. Skulle de bli press på stammen ligger denne dock i riskzoon. Rank 3 i assist, och även mött lite motstånd med lite OBF själv, kanske va innan nya stammen dock. Oavsett så tror jag stenhårt på denna spelaren om han får chansen att visa vad han går för, sen ska tiden också räcka till. Väldigt fina adlingar, kan svårt kluster att hålla såhär tidigt dock. Men jag tror helt klart på dig! :)


Nu ger jag upp, får räcka för mig! Ska tilläggas att jag inte är insatt i världen, så finns säkerligen lite fel här och var ;D
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Om jag inte minns v26 fel så satt väl Daniel, Olle och mesut på Trixfix :D Fast det är ju konstigt.. Vem sitter på Snorri då? :eek:
 

DeletedUser

Guest
7. TigBits - Flaxar - 61.634 poäng
Ännu en ny stam i toppen, men spelare jag tidigare aldrig sett. Stammen håller till i K44 tillsammans med Soft, där Soft till viss del skärmar av och äter sig upp genom dessa. Skulle nog inte tippa på att det dröjer så länge innan dessa båda stammar kommer plocka av varandra och då ligger minst sagt denna i farozoonen då de finns lite front mot Soft här. Finns en del spelare som nog kan bjuda upp till ett roligt krig här och ska i ärlighetens namn av de spelare jag känner igen toppa på att det kan bli ganska jämnt även om Soft har ett poängövertag.
Rank 12 OBA på 10 byar kan väl med vara okej. Tror andra spelare kommer dra ifrån dock, och ger det max två veckor innan spelaren är borta från topp 10, men kommer nog finnas på världen ett tag till.

Well, jokes on you :cool:
 

DeletedUser

Guest
Alltid skoj att följa upp sina hypoteser ca ett halvår senare, och tror aldrig jag haft så fel som i mina gissningar här :D

1. Trixfix - Rawr! - 244.52 1poäng

Väldigt säker på att denna spelaren kommer stanna i toppen ett bra tag.
- Stannade ett tag, men i stort sett borta nu.

2. Snorri Sturluson - Rawr! - 180.649 poäng
Vågar satsa mycket på att dessa kommer att stanna i toppen.

- Stannade ett tag, men i stort sett borta nu.

3. salle69 - Soft - 148.049 poäng
Så tror dessvärre inte denne spelare kommer hålla sig kvar tills slutet så länge förutsättningarna inte ändras, men kommer stanna några veckor till.

Tappat några placeringar till rank 16, men kvar på världen och driver stammen vidare, en stam jag som sagt inte trodde på. Grymt!

4. ARE U KIDDING ME - Rawr! - 138.149 poäng
Kan gå långt och stanna här länge, men kan också försvinna imorgon, allt hänger på motivation och hur de gillar stammen.

- Stannade ett tag, men i stort sett borta nu.

5. Wiberg 98 - Soft - 73.499 poäng
Liksom Salle tror jag dessvärre denna spelaren kommer försvinna med tiden då jag som sagt inte riktigt tror på Soft.

- Stam jag visade mig ha fel om, finns ännu kvar på världen som rank 2 och Wiberg har klättrat en rank, snyggt!


6. tarroga - H-A - 65.157 poäng
Kul att se en annan stam i toppen! Även om jag dessvärre inte tror det kommer vara länge.
Oavsett tror jag som sagt de finns byar att hålla sig levande ett tag, men när de börjar krigas tror jag inte på denne spelare.

-
Stammen ligger rank 1 idag, vilket är lite roligt att se eftersom jag absolut inte trodde på dem. Dock inte i närheten av samma medlemmar som då men jag hade ändå inte trott på er, så kul att se! Spelaren i fråga borta från välden.


7. TigBits - Flaxar - 61.634 poäng
Tror andra spelare kommer dra ifrån dock, och ger det max två veckor innan spelaren är borta från topp 10, men kommer nog finnas på världen ett tag till.
- jajaja, du fick lite lite mer än två veckor men är borta nu iaf.

8. xefsan - Rawr! - 60.565 poäng
Men jag tror helt klart på dig! :)

- Borta med vinden <3
 
Topp