Ändringar gällande inställningar och kriterier för stängning.

DeletedUser

Guest
För värld 31 har vinstkriterierna satts till att en stam ska äga 75% av alla byar, och världen ska ha varit öppen i 365 dagar. Villkoret för dominans är med råge uppfyllt, och stammen AIDS äger idag närmare 3 000 byar vilket ger dem 80% , medan rank 2 stammen endast har 365 byar vilket ger 10%.

Situationen försvåras av att det idag är att det finns ungefär 135 spelare på världen, och av dessa har cirka 90 endast en by. Det minimala antalet spelare ger en förskjutning som innebär att man med enbart ett par byar, hamnar långt upp på rankningen medan de stora kontona ändå i förhållande till dessa är omöjliga att slå ner.

Detta gör i princip servern ospelbar, majoriteten av toppkontona finns redan i rank 1 stammen och konton utanför den stammen har i princip inga möjligheter att ändra statusen.

För att ge spelarna en chans att fokusera på världar med mer spelbarhet, och fler möjligheter har vi efter önskemål beslutat att 365 dagar som villkor för vinst kommer att ändras. Istället kommer det sättas till 300 dagar. Samtidigt inaktiverar vi omstarter, och nyregistrering.

Detta innebär att värld 31 kommer att gå in i ett uppsnabbat endgame som innebär att världen kommer att vara vunnen och över den 21:e juni 2016.

Vi kommer därefter låta den stå öppen ytterligare en dag för att alla ska hinna säga hej då, innan världen stängs för gott den 22:e juni 2016.
 
Senast redigerad av en moderator:

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Det har varit en resa. Väl kämpat allihopa och tack till er som gjort världen till en utmaning att vinna. Detta blir med allra största sannolikhet min sista värld då jag helt enkelt har tröttnat på spelet, så får väl se detta som mitt officiella "farväl" med. Tack för alla goda kontakter och minnen man fått genom åren, mycket känslor har emellanåt infunnit sig. Peace out ^_^
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Jag måste tyvärr meddela att det kommer ta lite längre tid än vanligt att få upp hall of fame för v31 eftersom det här sammanfaller med bytet till annan programvara för forumet. Och i den nya programvaran fungerar varken den html vi tidigare har använt, eller bb koderna för tabeller vilket gör att om jag lägger upp HoF nu, så kommer den vara förstörd när programvaran byts om ett par timmar.

Så fort jag har kontroll över hur det fungerar med den nya Xenforo programvaran, kommer det dyka upp (det kommer bli en hel del att justera då vi har väldigt mycket både html och tabeller, utöver allt annat som kommer få göras manuellt).
 
Topp