DISKUSSION: Värld 34

Rbin

Member
Reaktionspoäng
4
Tyvärr så faller inte den här världen mig i smaken så det blir nog tyvärr inte av denna gång
 

Nocturne

Member
Reaktionspoäng
6
Ett visst mått av galenskap inte bara underlättar, jag tror det är en förutsättning för att man ska spela TW ;)




Snälla jag ber er av hela mitt hjärta
Ta bort 3 nivå smedja

Jag tror knappast det är någon av de aktiva spelarna som uppskattar denna inställning
Kör ni enkel smedja får ni en stor värld
Utan den kommer det vara 500-1000 spelare Max tyvärr
 

DeletedUser

Guest
Riktigt usla inställningar som inte går ihop med varandra.
 

DeletedUser

Guest
Snälla jag ber er av hela mitt hjärta
Ta bort 3 nivå smedja

Jag tror knappast det är någon av de aktiva spelarna som uppskattar denna inställning
Kör ni enkel smedja får ni en stor värld
Utan den kommer det vara 500-1000 spelare Max tyvärr

Senaste världen med den smedjan var väl typ v28? så man kan inte gnälla alltför mycket, sedan gillar folk olika. Har tex hört att vissa gillar kyrka! (Behöver inte ens skriva "rätta mig om jag har fel", för de e jag övertygad om att någon idiot kommer att göra om så är fallet.)

Hoppas att allt är bra med dig Dennis! :)
 

challe801

Member
Reaktionspoäng
0
3 nivå smedja är ju inte ens jobbig.
De ända jag skulle vilja ändra på är framför allt att man kunde ta bort fejk begränsningen. Sen kunde man ändra Adelssystem till lagringar och ta bort flaggorna också men de är inte lika viktigt.
Sen tar de på den lata att inte ha kontohanteraren för ens vid by 5. ;)
 

Nocturne

Member
Reaktionspoäng
6
Senaste världen med den smedjan var väl typ v28? så man kan inte gnälla alltför mycket, sedan gillar folk olika. Har tex hört att vissa gillar kyrka! (Behöver inte ens skriva "rätta mig om jag har fel", för de e jag övertygad om att någon idiot kommer att göra om så är fallet.)

Hoppas att allt är bra med dig Dennis! :)



jo det är sant ^^
men avskyr det så mycket haha


jodå allt är bara bra hoppas du har det gött med! :D
 

DeletedUser

Guest
Aldrig en värld utan nattskydd igen, det om något bidrar till fler co-ande.
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Finns både bra och dåliga inställningar till den här världen skulle jag hävda. Synd att de e så låg enhetshastighet med så hög hastighet, de blir säkert en del gruvbyggande för många spelare tidigt. Ingen nattbonus är suveränt, inte trodde jag att jag någonsin skulle få äran att beskåda något så ovanligt igen på de svenska världarna. Får väl önska de som ska spela på världen lycka till.
 

Stropilazation

New Member
Reaktionspoäng
0
Enda anledningen till att inte spela på en internationell server är enligt mig nattbonusen, som inte finns på den här världen. Annars ser det bra ut.
 

DeletedUser

Guest
Vi får väldigt mycket, väldigt olika önskemål om inställningar som vi ska försöka tillgodose. Det är inte alltid helt enkelt, många vill ha nattskydd medan andra avskyr nattskyddet - och argumenten för och emot är lika vettiga. Det är jobbigare utan nattskydd, det är skälet till att vi väldigt sällan kör utan det - samtidigt försöker vi att nån gång även hänsyn till de spelare som inte alls vill ha det. Vi som börjat spela runt 2008 ser ju inte nattskydd som en "normal" inställning, det är något som blivit normaliserat i takt med att nya spelare tillkommit. Jag är faktiskt lite förvånad att vi faktiskt fick köra en server utan det, men det är väldigt länge sedan sist.

Samtidigt är det ett extremt svårt att skapa inställningar där nybörjare har en chans samtidigt som det blir en utmaning för gamla, vana spelare. Och naturligtvis samtidigt hålla oss inom ramarna för vad vi faktiskt får lov använda. Lite svårare blir det av att det efterhand försvinner gamla goa inställningar vi är vana vid och älskar eller hatar, och det gör det så klart svårare och svårare att hitta just .SE's favoritinställningar eftersom många av de vi historiskt gillat numera är off limits på vanliga servrar.

Kan bara konstatera att min högst personliga favoritserver inte längre är möjlig att sätta ihop, eftersom flera av de inställningarna idag inte längre är tillgängliga. Å andra sidan har det tillkommit delar i spelet som kanske inte direkt kompenserar förlusten men i alla fall gör det mer lätt att förstå varför de tagits bort.
 
Topp