Hur i hela friden gick det här till?

gnejs1

New Member
Reaktionspoäng
0
(ny spelare här)

Attackerade en Bonusby med 311 poäng.

Jag hade 133 spjutmän. Byn hade inga försvarare men jag förlorade 38 jävla spjutmän

Om man förlorar så många trupper när man farmar är det ju inte ens nån idé att farma, alla pengar går ju åt till att bygga nya trupper att ersätta dom som dog??
 

DeletedUser

Guest
Muren var inte på 0. Därav dina förluster :)

Att du bara förlorade 38 spjut ska du vara glad för då det kunde varit mycket värre.

Det finns olika sorters enheter och alla har egna egenskaper. För o nackdelar finns hos alla.

Antingen får du se till att dra ner murarna i gråbyarna eller så får du använda dig utav andra enheter. Förluster lär det bli ändå men (om du inte drar ner mur till 0), betydligt mindre
 
Senast redigerad av en moderator:

gnejs1

New Member
Reaktionspoäng
0
Muren var inte på 0. Därav dina förluster

Att du bara förlorade 38 spjut ska du vara glad för då det kunde varit mycket värre.

Antingen får du se till att dra ner murarna i gråbyarna eller så får du använda dig utav andra enheter.

Hur kan en ensam mur döda 1/4 av mina mannar? Hur ska mina arméer klara ett riktigt krig??

Tack för svaret ändå, får väl göra som du säger
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Farma inte med bara spjut!

Kolla simulatorn innan du kör. Den hittas under samlingsplatsen. Standard mot barbarbyar med mur på nivå 0 är 2spjut+2svärd.

För byar i den storlek du anföll (hög mur) bör du egentligen inte farma med spjut alls. Men om du vill anfalla så skaffa lite murbräckor o håll ner murarna innan du farmar.
 

DeletedUser

Guest
Hur kan en ensam mur döda 1/4 av mina mannar? Hur ska mina arméer klara ett riktigt krig??

Tack för svaret ändå, får väl göra som du säger

Spjuten är totalt värdelösa att plundra med när muren är uppe. Skaffa lite andra enheter så löser det sig.

Dra först ner muren till 0 i byn, därefter kan du attackera byn. Antar att du har ganska lite poäng så att farma med spjuten är väl ingen dum idé egentligen då de klarar av att bära mycket mer resurser än det andra fotfolket. Men som sagt, för att undvika förluster måste muren vara 0.

Som svar på din andra fråga, dina trupper kommer inte klara ett krig för tillfället. De är på tok för få (beror ju på vem som anfaller?) men desto fler trupper, desto starkare blir ju din armé.
 

gnejs1

New Member
Reaktionspoäng
0
Tack för svaren!

Har en till fråga: Finns det någon anledning att bygga spjut när man fått igång inkomsten och har forskat de andra truppslagen?

Spjut lär väl vara bra mot kavalleri men som jag förstått det är bågskyttar bättre på det än spjut.
 

DeletedUser

Guest
Tack för svaren!

Har en till fråga: Finns det någon anledning att bygga spjut när man fått igång inkomsten och har forskat de andra truppslagen?

Spjut lär väl vara bra mot kavalleri men som jag förstått det är bågskyttar bättre på det än spjut.

Hör av mig ingame så kan jag hjälpa dig :)
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Oavsett vad de andra tycker så tycker jag de där är sjukt mycket förluster mot en barb på 311 poäng. Vad är muren då, 12 kanske?
 
Topp