Off Topic @V32

DeletedUser

Guest
Har aldrig hävdat att det är något jag vill Henke. Nu lägger du ord i munnen på mig.

Vad jag anmärkte var att sätt till antal byar så var inte kriget statistiskt jämnt. Att det sedan finns andra faktorer som väger till våran fördel är jag mycket väl medveten om. Men ska vi enbart kolla på vad som är mätbart så var det inget jämnt krig.

Sedan vet jag inte varför alla fortsätter hävda att upp-familjen är så underlägsna, de har några duktiga och vi har några duktiga. Illusionen är ju att dem inte var aktiva nog för att ta ut sin kontinent utan istället tvingade merga med sin kontinent för att säkra den i samma tempo som vi säkrade våran. När man tvingas till sådana åtgärder så får man självklart med sig en del skräp.

300 har också snipat en hel del tåg, problemet där var en dysfunktionell (svag) ledning som inte hade det strategiska tänket, förmågan att elda på sin stam mm.
 

DeletedUser

Guest
Jag tror TheLaw vill att man ska spela 1 by mot 1 = rättvist

Sen om det är erfarna spelare mot totalt nya spelare som reggat sig för första gången, de hör inte dit när man räknar det som rättvist eller ej. Båda parter har samma förutsättning, eller har jag fel ?

Sen finns det ju andra som anser att det måste väga upp i byar på ena sidan för att möta erfarenheten den andra sidan har. Men alla tänker inte så.

Standard Henke logik. "Dom superstarka överlägsna Plzzz mot övriga världen fyllda med förstagången's spelare och noobs". Samma gnäll varenda värld, och stämmer aldrig. Men om man faktiskt spelar världen, eller inte har i syfte till att gråta på forumet. Så kan man så enkelt se att spelarmaterialet inte är så jäkla orättvist som det verkar.

Allt handlar om ledningen, att sätta sina medlemmar i arbete och inte tillåta att hela jävla stammen sitter och suger på tummen, gör man detta, då kanske man tillomed kommer med i Henkes framtida gnällinlägg där allt är så orättvist...
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Standard Henke logik. "Dom superstarka överlägsna Plzzz mot övriga världen fyllda med förstagången's spelare och noobs". Samma gnäll varenda värld, och stämmer aldrig. Men om man faktiskt spelar världen, eller inte har i syfte till att gråta på forumet. Så kan man så enkelt se att spelarmaterialet inte är så jäkla orättvist som det verkar.

Allt handlar om ledningen, att sätta sina medlemmar i arbete och inte tillåta att hela jävla stammen sitter och suger på tummen, gör man detta, då kanske man tillomed kommer med i Henkes framtida gnällinlägg där allt är så orättvist...

Okej, så nu är det jämt tycker tjäder? Va är de för odds, om du och jag skulle spela för skojs skull på vem som vinner? Jag lirar på dance.

Det var relativt jämt utan deras merge, nu är det igen ganska ensidigt.

Skiter väl i slutändan vem som vinner, gillar bara o se underdogs vinna.
 

DeletedUser

Guest
Det var relativt jämt utan deras merge, nu är det igen ganska ensidigt.

Skiter väl i slutändan vem som vinner, gillar bara o se underdogs vinna.

Bryr mig inte om vad det är, slutade innan allt detta. Steppar bara Upp1br upp sitt game, så är detta hur jämnt som helst. Ingenting är över än.

Bara påpekar ett standardinlägg för dig egentligen, gå in på världar där du på något sätt varit involverad i, och sen gråta ut hur orättvist allt är. Smutsmåla den ena sidan för att sen ursäkta den andra.

Okej, så nu är det jämt tycker tjäder? Va är de för odds, om du och jag skulle spela för skojs skull på vem som vinner? Jag lirar på dance.

Hänger inte med här riktigt
 
Senast redigerad av en moderator:

diavolo.II

Active Member
Reaktionspoäng
36
Tar emot att erkänna detta men Henke har en poäng...

Och som Anton säger....................... Rent statistiskt så var det inte rättvist tidgare eftersom de hade så många fler byar o bla bla bla...

Man kan ju undra hur LOJALA dessa byar varit under kriget.. Kanske gjorde som HM och OnC på v21 och låtsaskriga innan de mergar med varandra.... Säkert varit gynnsamt för stackars noobsen i uppnbar. i kriget mot plzzz.

:D

Snyggt spelat!
Ångrar nästan att man inte hoppade på v32-tåget ^^
 

DeletedUser

Guest
Jag kan lova att det inte har funnits något fejkkrig. Innan jag slutade (i fredags) visste jag om att vi hade ett fredat konto (som nu har gått över), inte mer. Så hela den här mergen har antingen gått väldigt fort, eller väldigt under radarn. För jag var med i ledarchatten, där skrevs det inget om det här. Enda stammen (förutom stammarna som vart/är ljusblåa/lila) som vi har blivit tillsagda att inte attackera har varit Reva, anledningen är helt enkelt att de inte var värda att slösa adlar och trupper på och att de ändå inte attackerade oss.

Kul att se skitkastning också!

Är till och med villig att hålla med Henke och CJ, anledningen till GBn är att Dance helt enkelt skötte diplomatin dåligt från början. Vem ska man skylla det på då? Abel och jenny som startade och ledde stammen i början? Vi som försvårade diplomatiska relationer genom att gapa i externa? De som tog över att leda stammen efter att Abel slutade? De som leder den nu? Antagligen har alla har en del i det hela och alla kommer skylla ifrån sig på någon annan.

Men vill inte se er två vara överens om saker längre, vore ju sorgligt om ni hamnar i ally eller något med varandra på v33!
 
Reaktionspoäng
5
Världen var jämn för att kriget inte var på lika vilkor men nu tror jag att sidorna är lite mer jämstora så nu får vi se hur det går för sidorna :*

Hur tänker du nu? Sidorna är ju inte jämnstora nu och villkoren är inte lika. Gangbangen har ju vänt totalt. Upp1 familjen + Reva VS Plzz, Mash, M.Mash och TFO... Varav hälften av spelarna stabbade oss och har byar överallt i vårt kluster och runt oss, på odeffade fronter. Anser inte riktigt att detta är lika villkor men visst vi antar utmaningen. :)
 

DeletedUser

Guest
Hur tänker du nu? Sidorna är ju inte jämnstora nu och villkoren är inte lika. Gangbangen har ju vänt totalt. Upp1 familjen + Reva VS Plzz, Mash, M.Mash och TFO... Varav hälften av spelarna stabbade oss och har byar överallt i vårt kluster och runt oss, på odeffade fronter. Anser inte riktigt att detta är lika villkor men visst vi antar utmaningen. :)

Vad jag vet så har MASH eller TFO inte klivit in på vår sida i kriget?

Hur som helst, för att göra henke och hans arme av skrivbordskrigare nöjda så kan vi räkna in dem.

Plzzz, MASH, M.MASH och TFO= 21744887 poäng och 2782 byar.
Reva, Rev4, Upp1br och Upp1ba= 19659036 poäng och 2431 byar.

Tycker oddsen ser rätt jämna ut :)

har byar överallt i vårt kluster och runt oss, på odeffade fronter.

Nja, anser nog mer att ni har byar i vårt kluster. Är förbaskat jobbigt att försvara sig emot men vi gör vårt bästa :)

Sedan verkar ni förtränga att vi faktiskt adlat upp en hel stam ur er allians redan.
 

Filip.13

New Member
Reaktionspoäng
1
Vad jag vet så har MASH eller TFO inte klivit in på vår sida i kriget?

Hur som helst, för att göra henke och hans arme av skrivbordskrigare nöjda så kan vi räkna in dem.

Plzzz, MASH, M.MASH och TFO= 21744887 poäng och 2782 byar.
Reva, Rev4, Upp1br och Upp1ba= 19659036 poäng och 2431 byar.

Tycker oddsen ser rätt jämna ut :)



Nja, anser nog mer att ni har byar i vårt kluster. Är förbaskat jobbigt att försvara sig emot men vi gör vårt bästa :)

Sedan verkar ni förtränga att vi faktiskt adlat upp en hel stam ur er allians redan.

Du glömde Stark :p
 
Reaktionspoäng
5
Vad jag vet så har MASH eller TFO inte klivit in på vår sida i kriget?

Mash har förklarat krig mot oss och anfall från TFO rullar in regelbundet, så jo.

Tycker oddsen ser rätt jämna ut :)

Jo hyfsat jämnt, men med tanke på den oväntade stabben som ger er stor fördel är det rätt ojämnt just nu.



Nja, anser nog mer att ni har byar i vårt kluster. Är förbaskat jobbigt att försvara sig emot men vi gör vårt bästa :)

Du menar våra "3" tornbyar och noc fronten som "övergavs"? ;)

Sedan verkar ni förtränga att vi faktiskt adlat upp en hel stam ur er allians redan.

Antar att du syftar på SOS, förtränger inget ser bara inte hur det är relevant just nu?
 

DeletedUser

Guest
Mash har förklarat krig mot oss och anfall från TFO rullar in regelbundet, så jo.

Jaså, MASH har förklarat krig emot er. Inget jag vet någonting om. Kanske skulle ni skött diplomatin bättre?



Jo hyfsat jämnt, men med tanke på den oväntade stabben som ger er stor fördel är det rätt ojämnt just nu.

Jojo men till skillnad från er så går jag på saker vi kan mäta. Hur stor fördel "stabben" som ni vill utrycka det ger oss vet vi faktiskt inte så jag struntar i det.



Du menar våra "3" tornbyar och noc fronten som "övergavs"? ;)

Ni har ju torn i hela k44? Gjorde en anmärkning på att du tidigare sa att vi hade torn i ert kluster. Vi är den dominerande stammen i k44 därför är det vårt kluster och ni som har torn hos oss.



Antar att du syftar på SOS, förtränger inget ser bara inte hur det är relevant just nu?

Klart det är relevant när man förklarar villkoren för ett krig? Som utomstående ser det ju nästan ut som att vi gangbangade er och inte tvärt om. Klart man måste nämna stammar som vi adlat. Bara för att dem torskat betyder det inte att dem försvinner ur ekvationen.
 
Reaktionspoäng
5
Det är sant diplomatin kunde skötts lite bättre kanske, men i slutändan beror det till störst del på att Mash är fega.

Det med tornen vart ett litet skämt ;) Samt så kan du ju inte mena att vi har fler torn än er nu (med tanke på alla stabbers samt Mash då)

Fast vi pratade ju om de nuvarande villkoren och det har SOS inget att göra med? Jag förnekar inte att vi gangade och jag förnekar inte att ni adlade upp hela SOS, jag förnekar dock att vi gangar er nu. Nu är kriget mer i er fördel eller rätt jämnt (beror på hur man ser på det). Spelar la ingen roll vad utomstående tror och tycker i slutändan? ;)

Aja skitsamma nu får vi helt enkelt se vilken sida som vinner, lycka till alla.
 

DeletedUser

Guest
Ryktas att det vallfärdar riktigt bra twspelare från alla håll och kanter för att kötta ner fegisarna

EDIT:cope pastar denna till ryktastråden då? :D:D:D:D:D
 
Topp