Off Topic @V32

bajstank

Member
Reaktionspoäng
24
Men hur skulle det vara om det första halvåret gick åt till att lära upp de nya spelarna istället för att adla bort de direkt? Skulle inte det ge en roligare värld.
Det ryktas att det är mina högst privata funderingar efter att ha läst era inlägg.
Kram
Visst skulle det i längden ge ett roligare spel. Varför det inte sker kan dock förklaras enligt teorierna nedan:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Spelteori
https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%A5ngarnas_dilemma

Här kan man sätta in Stam A och Stam B och alternativen "lära upp nya/inte lära upp".
Såvida inte Inno själva sätter upp ett nybörjarskydd på 6 månader kommer det aldrig att ske att alla lär upp nya, eftersom man gynnas mer av att inte lära upp folk.
mina argument är hur bra som helst men du och dina pojkvänner för nog lära sig hur man argumenterar ordentligt.

Dina argument, eller ditt enda argument kanske man skulle säga, är riktigt värdelöst. Oavsett vad andra säger fortsätter du upprepa samma sak precis som en skivspelare som fastnat på repeat. Dvs, att du tycker de är fega.

Försök svara på dessa frågor:
1. Hur ska de veta, när de startar sin premade, vilka andra som kommer starta på världen(enligt dig bara sopor, får man anta)?
2. När de har kämpat för att ta ledningen tillsammans, ska de alltså ge upp allt de kämpat för, varför? Är det fegt att spela tillsammans som en stam, som spelet går ut på att göra?
3. Vad är det som säger att de inte har roligt genom att spela tillsammans bara för att motståndet, enligt dig, är tvivelaktigt?
4. Varför är man feg om man enkelt besegrar sina motståndare?
 

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Visst skulle det i längden ge ett roligare spel. Varför det inte sker kan dock förklaras enligt teorierna nedan:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Spelteori
https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%A5ngarnas_dilemma

Här kan man sätta in Stam A och Stam B och alternativen "lära upp nya/inte lära upp".
Såvida inte Inno själva sätter upp ett nybörjarskydd på 6 månader kommer det aldrig att ske att alla lär upp nya, eftersom man gynnas mer av att inte lära upp folk.


Ja, det är ju så och det är ju samtidigt en av anledningarna till att det blir färre och färre spelare, förutom det att det faktiskt är ett gammalt spel.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
dementeras, vi har ju inte krigat mot dig ännu henke... det är ju då .se är som lättast ;)

Ja, förlåt. Näst lättast då, förutom på v19 & v30 samt ett par andra världar där den tillslut blev lätt :*

Ryktas att nervärdera spelare är en oskön hållning många lirare på 32 har meriterna som visar att dom kan spelet ryktena går att vissa forumskonton bör visa tillbörlig respekt för detta, istället för att vara dryga och nervärderande.....

Håller med, Bob ross borde be om ursäkt. Kan vi få en forumsmod/slav hit och tillrättavisa Bob Ross? Jävla drygskåp han är :/

Lättaste? Alla har samma förutsättningar men det verkar bara vara vi som tagit vara på det.

Om motståndet varit lika skickligt så kan jag nog hålla med, men du blir ju carryad av ganska bra spelare. Nån gång lär du ju träffa rätt liksom ;)
 

Nocturne

Member
Reaktionspoäng
6
Om motståndet varit lika skickligt så kan jag nog hålla med, men du blir ju carryad av ganska bra spelare. Nån gång lär du ju träffa rätt liksom ;)[/QUOTE]



Vad jag vet sä leder vi världen
Så är ju snarare vi som carryar atm

Din jävla noob
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Om motståndet varit lika skickligt så kan jag nog hålla med, men du blir ju carryad av ganska bra spelare. Nån gång lär du ju träffa rätt liksom ;)



Vad jag vet sä leder vi världen
Så är ju snarare vi som carryar atm

Din jävla noob[/QUOTE]

Plz dennis, plz. Du carrya v30 jävligt bra också, sååå duktig spelare, MVP

Öh vänta, du duckade tamefan ingenting & blev våldtagen dagligen. Sämre spelare får man ju leta efter. Nu kan ni köpa adlar & har bra spelare som kan backa upp er, måste vara svårt för er ;)
 

Nocturne

Member
Reaktionspoäng
6
Vad jag vet sä leder vi världen
Så är ju snarare vi som carryar atm

Din jävla noob

Plz dennis, plz. Du carrya v30 jävligt bra också, sååå duktig spelare, MVP

Öh vänta, du duckade tamefan ingenting & blev våldtagen dagligen. Sämre spelare får man ju leta efter. Nu kan ni köpa adlar & har bra spelare som kan backa upp er, måste vara svårt för er ;)[/QUOTE]




V30 jobbade jag ju dock 12 timmar om dagen varje dag i veckan
Låg ändå rank 1-3 väldigt länge i starten

Bevisar bara hur jävla dåliga ni andra är som inte klarar av att gå om en kille som spelade ca 3-5 timmar per dag
"Sämre spelare får man leta efter" för att använda mig av dina fina ord
 

Nicovichen

Member
Reaktionspoäng
1
"41 spelare i chatten, 27 i stammen. NÄÄÄ FYFAN DANCE, 15 cos MINST per konto, AW MAY GAWD.

Vi har troligen varit överlägsna för att vi inte har allierat oss med halva världen, och haft en helt fri kontinent. Det är nog inte vi/Dance som varit bra, utan ni som varit dåliga bara. Sluta ursäkta er över allt, det finns nog många premare i alla stammar... Gråt någon annanstans

Sen en sista redigering, har upp1bar dåliga spelare? Jag ser att Dance vs Upp1bar hade varit en jämn fight, känner igen flera namn där, knappast några första världs' lirare där inte..."



Hahaha ni var ju ffs överrepresenterade på topp 20 innan skyddet släppte. Var det pga av diplomati och er fria kontinent? eller kanske pga en mängd co konton och prem? Jag vet ju vad jag tycket låter troligast..

Jag ursäktar mig inte eller bölar inte någonstans. Ni har gjort helt jävla rätt om ni vill vinna världen säger jag ju, det jag säger är att om det nu inte är motivet (som the law säger) så har ni ansträngt er för att hitta det tråkigaste sättet att spela på. Som sagt, bullshit att ert mål inte har varit att vinna världen.

Har jag sagt att dom har dåliga spelare? Finns många bra spelare på v32 som inte är med i dance, likaså många co konton som bränner prem som inte är med i Dance. Men ingen enskild stam har lika många, eller närheten lika många sådana spelare som dance. Du tolkar ju allt helt åt helvete.

Ja vi vet hur man farmar. Hur många rövare har gått till någon som inte är med i Dance? Är det 5 stycken eller något?

Bete dig förfan
 

Dounut

Member
Reaktionspoäng
0
Ja vi vet hur man farmar. Hur många rövare har gått till någon som inte är med i Dance? Är det 5 stycken eller något?

Bete dig förfan

Du va minsann en långsam en va? Om ovanligt många skickliga spelare kör co och bränner prem är med i samma stam, sä lär dom ju få dom flesta dagens..? Så ja,det kan nog stämma bra med 5 stycken rövare utanför Dance. Och det är ju EXAKT det jag hela tiden har sagt är det tråkiga. Herregud. Har aldrig sagt att det är fel av spelare köra co. Det jag säger är att det är tråkigt att så många skickliga co konton bränner prem i en och samma stam, och att jag inte ser logiken i att skapa en sådan stam om man nu vill att det ska hända saker och inte är ute efter vinsten.
 

Nicovichen

Member
Reaktionspoäng
1
Du får tycka att det är tråkigt att vi spelat detta spel sen vi va tonåringar..
Du får tycka att det är tråkigt att vi numera är vuxna och har jobb..
Du får tycka att det är tråkigt att vi tjänar pengar..
Du får tycka att det är tråkigt att vi spenderar våra pengar..

Jävla vänsterflankare.
 

Nocturne

Member
Reaktionspoäng
6
Du va minsann en långsam en va? Om ovanligt många skickliga spelare kör co och bränner prem är med i samma stam, sä lär dom ju få dom flesta dagens..? Så ja,det kan nog stämma bra med 5 stycken rövare utanför Dance. Och det är ju EXAKT det jag hela tiden har sagt är det tråkiga. Herregud. Har aldrig sagt att det är fel av spelare köra co. Det jag säger är att det är tråkigt att så många skickliga co konton bränner prem i en och samma stam, och att jag inte ser logiken i att skapa en sådan stam om man nu vill att det ska hända saker och inte är ute efter vinsten.




vet inte hur det är med er noobs?
men vi andra har iallafall kommit till det statiet där vi spelar för gemenskapens skull
att vi sedan råkar veta hur man spelar spelet också gör ju att vi hamnar högt upp på rankingen


vi hade 1 mål med den här världen, ha roligt och se vart det tar oss
ni tycker det är tråkigt att sätta alla bra i 1 stam?
varför?

folk på .se gangbangar ju ändå den största stammen på varje värld?
det hade ju inte varit någon skillnad om vi tagit in en del värdelösa spelare också, samma sak hade ändå skett
eftersom ni andra inte klarar av att kriga själva :D

och jag förstår er, det blir svårt när man möter en stam med aktiva konton och mycket firepower
men kom fan inte och gnäll på att vi är dom som är fega, vi visste att vi skulle bli gangade och vi välkommnar det

det här blir en utmaning istället för att lalla sig igenom världen och merga sig till en vinst med en massa allys hit och dit
så tänkt dig för nästa gång innan du öppnar kakhålet och försöker spela duktig inför dina små vänner i uppenbar
har du något att säga så visa det på slagfältet
visa dina muskler där istället för i forumet, för här gör du bara bort dig.... har du tur kan ju ju ha lite mer lycka ingame, vem vet
 

Xerxes51

Member
Reaktionspoäng
0
De flesta i Dance går plus på börsen jämnställt med användandet av pp så undrar vilka som bränner pp egentligen, hade en lite koll på skypen precis....

De flesta lägger inte 5k+ pp i början av en värld för att räkna med att kunna tjäna in det igen senare. Så om ni vill klaga på för litet motstånd kan ni ju börja köra med samma förutsättningar som alla andra. Okej, strunta i pp argumentet då, men du kommenterade inte ens de två andra punkterna jag skrev. Sen det där med skypen förstod jag inte?
 

gavleantifa

Member
Reaktionspoäng
0
De flesta i Dance går plus på börsen jämnställt med användandet av pp så undrar vilka som bränner pp egentligen, hade en lite koll på skypen precis....

Är väl dock vanligast att man spenderar prem i början, för att komma steget före dom runt en (eller hålla jämna steg med dom andra som spenderar prem) för att sen börja sälja ress och tjäna tillbaka det när man farmar miljoner... Jag tror inte att det folk syftar på när dom säger att en premade stam kommer in på en värld och spenderar prem är att dom fortfarande spenderar prem när dom är rank 1 och farmar 10+ mille om dan... But what do I know.
 

Xerxes51

Member
Reaktionspoäng
0
Är långt ifrån 2 per konto så bara att sluta med dem påståendena :)

Vinsten är en bonus, är krigandet som är det roliga o det vi spelar för.

Har inte precis spelat länge på världen, så vet inte exakt hur många det är på varje konto, men tog en snabb koll på rankningen och många konton i Dance har 3 namn på sin profil?
 

DeletedUser

Guest
Tryck in alla bra spelare i en stam med 3 pers per konto och köp prem som fan och sen påstå att man inte spelar för vinsten, låter trovärdigt.

Ta upp huvudet ur sanden! Rank 2 kontot på världen har för fan gått pluss i PP. Vi sitter inte 3 pers per konto heller. Vi är en handfull konton som är tre kanske. CO spelande och bra spelare finns i de andra stammarna också, sluta försök förminska era stammar i externa. Måste vara väldigt tråkigt för era stamkamrater att höra ert gnäll om hur bra deras motståndare är och hur dåliga de är.
 

DeletedUser

Guest
De flesta lägger inte 5k+ pp i början av en värld för att räkna med att kunna tjäna in det igen senare. Så om ni vill klaga på för litet motstånd kan ni ju börja köra med samma förutsättningar som alla andra. Okej, strunta i pp argumentet då, men du kommenterade inte ens de två andra punkterna jag skrev. Sen det där med skypen förstod jag inte?

Det gjorde inte de flesta i Dance heller. Lite belägg för det du skriver tack.
 

DeletedUser

Guest
Har inte precis spelat länge på världen, så vet inte exakt hur många det är på varje konto, men tog en snabb koll på rankningen och många konton i Dance har 3 namn på sin profil?

Du som uppenbarligen vet mer om Dance än medlemmarna själva, du kan ju berätta det för oss.

Finns bara 3 i stammen såvitt jag vet?
 
Topp