vilken tid?

DeletedUser

Guest
Skälet till att det aldrig kommer en specifiserad och exakt tidpunkt för stängningar är att det är så mycket som kan gå fel. Skulle vi sätta 12:00 så måste servern stänga exakt 12:00:00:000, alla kommandon avbrytas, och alla inloggningar spärras. Det är inte ens möjligt att göra det samtidigt. Skulle det då finnas adlar som landar 12:01 eller bara en millisekund senare som förändrar status eller rank kan det bli väldigt fel.

Stängningarna görs i flera olika mindre moment och i varje finns en risk för att saker kan gå snett, uppkopplingar kan dö, datorer kan blåskärma, eller något liknande som inte går att förutse. Sen tillkommer ju den mänskliga faktorn. Därför sätts ingen exakt tid, varken för öppning eller stängning.
 

KattRag

Member
Reaktionspoäng
3
Självklart går det att ange en sluttid och den gäller på pricken, sedan om servern stänger tio timmar senare så skulle det ändå gå att ha en fix sluttid, och det där med träff 1 minut efter fix stängningstid, sorry spelaren räknade fel och det var anfallaren som förlorade mot tiden, ej den anfallne, så mitt förslag är ska servern stänga tex 20/10 så stänger den exakt 20/10 kl 00:01, då blir det en greppbar rättvisa i det hela.
 

DeletedUser

Guest
Jag tror du missuppfattade det jag skrev eller så var jag otydlig - det är inte möjligt att gå igenom alla moment som krävs under en minut, inte ens under tio minuter. Och under den stund som hinner passera mellan att moment 1 är klart, och moment 10 är klart kan saker som poäng och rank hinna ändras.

Så visst, det är helt klart möjligt att vi sätter en specifik tid. Men det är ganska kontraproduktivt när vi ändå inte kommer kunna hålla den. På det här sättet är det lika orättvist för alla, ingen vet och ingen kan förbereda offensiver som landar de sista avgörande sekunderna. Personligen föredrar jag ett korrekt resultat framför ett felaktigt som kommer rätt minut.
 

KattRag

Member
Reaktionspoäng
3
Vad jag menar att sluttiden är fixerad, därmed ej detsamma som att servern stängs samtidigt.
 
Topp