Diskutera värld 22 inställningarna här!

Bushdoctor

Member
Reaktionspoäng
0
Bort med kyrkan (religion är ett förlegat system att styra folket) och höj trupphastigheten till iaf 1.
Bågar hade varit nice med enkelt forskningssystem...

Gillar att det ej finns nån nattbonus...sånt hör hemma på en värld som casual...vi som har en skev dygnsrythm vill ochså kunna spela när vi är vakna ;)


Paket...nja...har blandade känslor...fördelen är att adeln blir billigare...nackdelen är att det inte går att flytta sina tåg vilket är ruggigt irriterande när adeln börjar kosta 100+ paket.
 

DeletedUser

Guest
Jävlar ja... blir inge ligga med bruden medans starten kommer alltså. Haha.

Helt ok settings!
 

DeletedUser

Guest
Ryktas att PokerMyra vill gå med en premede inför v22. Med Haroo som co. (stämmer)
 
Senast redigerad av en moderator:

TheCuteHero

Member
Reaktionspoäng
0
Tycker settings är bra förutom kyrkan. Tycker dock att världen kommer på tok för tidigt, jag hade gärna sett att den väntat tills iallafall mars tidigast.

Lär bli en liten värld men får hoppas att den blir intressant att följa
 

DeletedUser

Guest
Jag typ den enda som inte hatar kyrkan ? Tycker kyrka är lite kul, mer taktik på de ! Och sen nattskydd, de behöver de inte vara på alla världar så tycker ni i teamet gjort rätt här. Barbs till 1500 poäng bara? njaa de var lite dåligt tycker jag. Paladinen som är borta är både + och - :) Stamgränsen kan bli mindre nångång tycker jag, hade varit kul o se en stamgräns på ca 15, med förutsättningar att man inte kan deffa folk utan för stammen ;)

Sen att ni öppnar världen nu tycker jag var dåligt gjort... alldeles för tidigt. Behöver innogames pengar ?
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Folk måste sluta gråta över att världen kommer så tidigt. Det finns 1 värld som inte är vunnen & de är v21. Några fler alternativ behövs & flertal världar är påväg att stängas.

imo öppna 2 dirr.
 

acidclown

Member
Reaktionspoäng
0
lär väl spela iaf så om någon har någon trevlig stam som jag är välkommen i så får ni gärna skriva ett PM här eller på v21.
 

challe801

Member
Reaktionspoäng
0
Inställningar
Spelhastighet 1.7
Enhetshastighet 0.6
Demolera byggnader Aktiverat
Moral Aktiverat (tidsbaserad)
Farmregel Inaktiverat
Grundläggande försvar 20
Millisekunder Aktiverat
Fejkgräns Inaktiverat
Forskningssystem Förenklad forskning Skulle ha varit 3-stegssystem
Kyrka Aktiverat Roligare utan
Utmärkelser Aktiverat
Självutbyggande barbarbyar Aktiverat (till 1000 poäng)
Bonusbyar Förstärkta bonusbyar Förstärkta?
Tidsgräns för att avbryta attacker 10 Minuter
Tidsgräns för att avbryta handel 5 Minuter
Nattbonus Inaktiverat Bra
Attackskydd för nybörjare 4 dagar
Max. förhållande Anfallare : Försvarare Inaktiverat
Flagga Aktiverat
Enheter
Bågskyttar Inaktiverat
Spejarsystem Spejare kan bara spana på trupper De hade varit bättre om man kan se byggnader också, men de här funkar
Paladin Inaktiverat
Milis Aktiverat
Adelsman
Stigande priser för adelsmän aktiv, kostnaderna stiger från den andra adelsmannen
Rekrytera adelsmän till reducerat pris Inaktiverat Borde va aktiverat
Maximal räckvidd för adelsmän 65 Fält
Minskad lojalitet per adelsmanattack 20-35
Ökad lojalitet per timme 1.7 För mycket, de räcker om lojaliteten ökar med 1 per timme.
 

Florre

Member
Reaktionspoäng
0
Håller med alla andra om att kyrkan ska bort. Undrar om tw-teamet kan ändra detta nu, för om dem kan det så borde de väl ändå göra det efter denna enkelriktade "diskussionen"?
 

DeletedUser

Guest
Ojojoj så mycket klag på kyrkan.

Kyrkan är en awesome sak, blir lite mer taktik för människorna och inte bara ha känslan adla vart du vill och vad du vill. Tänk lite mer strategiskt.

Inget nattskydd är perfekt tackar för de :)

Jag kan lugnt säga att jag gillar denna värld.
 

Bushdoctor

Member
Reaktionspoäng
0
Tycker det gnälls mycket över att det är för tidigt att v22 öppnar men alla gillar inte slöa servrar som tex v21...man hinner ju tröttna innan man ens fått adel
 

NaNoVeX

Member
Reaktionspoäng
0
som alla andra, bort med kyrkan!

annars passar inställningarna perfekt för min smak! ^_^
 

DeletedUser

Guest
skal bli kul o höra dom ansvariga för världen svara på era konkreta förslag på förändringar.
 
Topp