V22 inom 1 månad

DeletedUser

Guest
Hej Inno Games, eftersom att The Conqueror in vågar svara på mitt PM så tar jag detta här:

Allt är fördelar med att v22 kommer snart, v20,v16,v19 är alla klara och vilken värld spelar man på då? V21? Casual? Nej, ni startar helt enkelt v22 för att öka aktiviteten hos flera spelare, ni kommer att säga : Vi har inte server utrymme då säger jag: V1 är ju redan avgjord samt v16 så varför inte avsluta de bara? Ni verkar bara bry er om pengar så nu får ni massor av flis och vi spelare får ha roligt. Eftersom att ingen admin kommer "våga" svara kommer ni antingen ignorera det eller ge mig straffpoäng kanske? Att spelare slutar är pga. att det bara finns 1 värld som man kan börja på när dom ska göra comeback och då ahr alla redan 500k så avrför inte skapa v22 snart så att vi som sitter hemma och väntar på att ni "admins" ska vara på våra frågor om när v22 kommer. Om ni ahr en hjärna så skapar ni den inom kort tid, så att folk får njuta lite av spelet och ha kul! Försök kommer på 1 anledning, COME AT ME TW!

Mvh.

Johan/ -Legendary*
 

DeletedUser

Guest
Jag är seriös ja, upptäckte att detta lät för mycket p12:igt :D
 

acidclown

Member
Reaktionspoäng
0
tycker inte din teori håller någonstans, jag tycker tvärt om, dem skulle hållt kvar i få men stora världar.. likt v1,v2,v3 och även v4.. det blir bara färre och färre spelare på världarna och det är inte alls samma hype som det var förr inför att släppa en värld. Vad skulle hända om dem öppna värld 22 nu? v21's alla små spelare skulle sluta där och köra på på v22 vilket skulle resultera i att v21 skulle bli en skit tråkig värld..

Mot den moderna TWiseringen. haha :)
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Ja håller med. Varför ska ALLA förbannade företag vara vinstdrivande? Varför kan ja inte få köpa mina varor för tillverkskostnaderna för? Va är detta för dumheter, Innogames - Vi skiter fullständigt i om ni gör vinst eller ej, ny värld ASAP!
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Enligt mig får värld 22 gärna dröja ett tag till, jag tror inte InnoGames kommer tjäna på en ny värld nu, varken kvalitéts- eller kvantitetsmässigt.
 

DeletedUser

Guest
The Conq ignorerade detta oxxå bra va:thinking:

Jag tvivlar starkt på att TC ignorerar detta, jag misstänker att det finns någon form av samband med storhelgerna och en hyfsat spridd vana att ha lite ledigt runt dessa.

Med det sagt så ska jag mer än gärna besvara detta, det är varken några hemligheter eller något som är det minsta olämpligt att ta upp här.

Som en del redan påpekat, så är InnoGames givetvis ett företag som så många andra företag strävar efter att få sina inkomster att överstiga utgifterna. Jag är ganska övertygad om att de har folk anställda som vet vad de gör, även om man som spelare kanske inte alltid ser det som självklart.

Nya världar planeras utifrån lite olika faktorer, dels tas det hänsyn till hur stort underlag det finns bland spelarna, om det finns eller måste skaffas mer serverutrymme, hur många aktiva världar det finns på versionen, i vilket skede de aktiva världarna befinner sig (i förhållande till stängning) och självklart hur lång tid som passerat sedan det är föregående värld öppnat. Ovanpå det kan starterna justeras för att synkroniseras med större uppdateringar, eller för att någonting inte stämmer rent tekniskt. Det är dessutom ganska mycket merarbete med både stängningar av gamla servrar och öppnande av nya, även dessa faktorer måste med i beräkningen även om det aldrig syns för en spelare.

Vi kan inte bara stänga världar för att några spelare tycker de är "avgjorda". V1, V16 och V17 kommer att stängas med de förutsättningar som finns här; Riktlinjer. V19, V20 och V21 är alla världar med Hemligheter aktiverade, och kommer därför att stängas när kriterierna för dessa är uppfyllda.

Att du personligen har åsikten att det bara finns en värld att börja på, är ju just en åsikt och inte riktigt korrekt. Som ny (eller nygammal) spelare finns det fem världar man kan börja på, att det sen kanske inte är någon jättebra idé att idag börja spela på t.ex. V11 betyder inte att det är omöjligt. Många av oss spelar tribalwars till "slutet", alltså till servern stänger efter endgame, och inte bara start och eventuellt midgame. Visst kan jag börja spela på alla nya servrar som kommer, men för mig finns det ingen mening med det om jag jag inte spelar så långt jag kan. Att bara spela starter är kanske nog för vissa spelare, medan andra föredrar att spela hela vägen.

Så svaret på ditt förslag blir att V22 kommer när det är lämpligt. När det blir kan ingen svara på idag, eftersom ingen vet. Efter att ha spelat i alldeles för många år, och varit med om hyfsat många nya världar så kan jag göra en avancerad gissning på att vi kanske får se en V22 innan mars månad, men det är som sagt var bara en gissning. Vi håller inte på informationen när det gäller nystarter, när det finns någon information så går den som regel omgående ut även till spelarna.
 

DeletedUser

Guest
Jag tvivlar starkt på att TC ignorerar detta, jag misstänker att det finns någon form av samband med storhelgerna och en hyfsat spridd vana att ha lite ledigt runt dessa.

Med det sagt så ska jag mer än gärna besvara detta, det är varken några hemligheter eller något som är det minsta olämpligt att ta upp här.

Som en del redan påpekat, så är InnoGames givetvis ett företag som så många andra företag strävar efter att få sina inkomster att överstiga utgifterna. Jag är ganska övertygad om att de har folk anställda som vet vad de gör, även om man som spelare kanske inte alltid ser det som självklart.

Nya världar planeras utifrån lite olika faktorer, dels tas det hänsyn till hur stort underlag det finns bland spelarna, om det finns eller måste skaffas mer serverutrymme, hur många aktiva världar det finns på versionen, i vilket skede de aktiva världarna befinner sig (i förhållande till stängning) och självklart hur lång tid som passerat sedan det är föregående värld öppnat. Ovanpå det kan starterna justeras för att synkroniseras med större uppdateringar, eller för att någonting inte stämmer rent tekniskt. Det är dessutom ganska mycket merarbete med både stängningar av gamla servrar och öppnande av nya, även dessa faktorer måste med i beräkningen även om det aldrig syns för en spelare.

Vi kan inte bara stänga världar för att några spelare tycker de är "avgjorda". V1, V16 och V17 kommer att stängas med de förutsättningar som finns här; Riktlinjer. V19, V20 och V21 är alla världar med Hemligheter aktiverade, och kommer därför att stängas när kriterierna för dessa är uppfyllda.

Att du personligen har åsikten att det bara finns en värld att börja på, är ju just en åsikt och inte riktigt korrekt. Som ny (eller nygammal) spelare finns det fem världar man kan börja på, att det sen kanske inte är någon jättebra idé att idag börja spela på t.ex. V11 betyder inte att det är omöjligt. Många av oss spelar tribalwars till "slutet", alltså till servern stänger efter endgame, och inte bara start och eventuellt midgame. Visst kan jag börja spela på alla nya servrar som kommer, men för mig finns det ingen mening med det om jag jag inte spelar så långt jag kan. Att bara spela starter är kanske nog för vissa spelare, medan andra föredrar att spela hela vägen.

Så svaret på ditt förslag blir att V22 kommer när det är lämpligt. När det blir kan ingen svara på idag, eftersom ingen vet. Efter att ha spelat i alldeles för många år, och varit med om hyfsat många nya världar så kan jag göra en avancerad gissning på att vi kanske får se en V22 innan mars månad, men det är som sagt var bara en gissning. Vi håller inte på informationen när det gäller nystarter, när det finns någon information så går den som regel omgående ut även till spelarna.

Du nämnde inget om alla som missade v21 starten vrf inte bara slänga upp skiten och slippa vårt tjat och "försöka" säga emot....
 

DeletedUser

Guest
Hejsan.

SuperNova täckte precis alla de punkter som jag kan skriva till er spelare och som hon säger så har även jag haft lite "ledigt" under dessa helgdagar men nu är man tillbaks på 100% ;)

Har även svarat på ditt PM -Legendary*.
 

DeletedUser

Guest
Att spelare slutar är pga. att det bara finns 1 värld som man kan börja på när dom ska göra comeback

Men om man ska göra comeback har man redan slutat. Att du slutade första gången var alltså för att du inte kunde göra comeback, men hur kan du göra comeback utan att sluta? Vad fick dig egentligen att sluta från första början?

Idiot.
 

DeletedUser

Guest
Men om man ska göra comeback har man redan slutat. Att du slutade första gången var alltså för att du inte kunde göra comeback, men hur kan du göra comeback utan att sluta? Vad fick dig egentligen att sluta från första början?

Idiot.

Jag gör inte comeback ditt pulver.
 

DeletedUser

Guest
Du nämnde inget om alla som missade v21 starten vrf inte bara slänga upp skiten och slippa vårt tjat och "försöka" säga emot....

Jag tror det var du själv som missade att ta upp något om "alla som missade v21 starten"? Jag vet inte riktigt vad du egentligen syftar på med "missa", infon till er spelare gick ut ganska omedelbart efter att vi fått besked på att den skulle startas.

För övrigt har jag varken önskan eller lust att försöka säga emot någon, du la fram ett förslag vilket jag bemötte med konkret information om hur verkligheten ser ut. Du är varmt välkommen att tjata om du tycker det känns givande, men tyvärr förändrar det inte förutsättningarna som finns när det gäller öppning av nya världar.
 

DeletedUser

Guest
Dom starta den för att v.1 v.17 samt v.16 snart stänger. Man kan snart räkna in v.19 där med den e avgjord sedan länge.

Det var nog inte för att du bad om det.

Detta är fakta :)

/wadman
 

DeletedUser

Guest
Dom starta den för att v.1 v.17 samt v.16 snart stänger. Man kan snart räkna in v.19 där med den e avgjord sedan länge.

Det var nog inte för att du bad om det.

Detta är fakta :)

/wadman

Jag är medveten om det men om du läser ovan stående så skrev jag det...
 
Topp