Angående stängningar

DeletedUser

Guest
dom låter såklart världen vara öppen så dom kan tjäna pengar.
 

DeletedUser

Guest
Om en stam leder världen så slutar man bara växa när man har 50% av kartan, sätter 1 konto som kö för hela stammen, alla delar lösenordet för det kontot, å loggar in 1 gång i veckan på alla kökonton
= Dem grå:as inte, så dem leder fortf. servern, men kommer aldrig till 60% = servern stängs inte

Låt oss också tillägga att det inte finns något prem på något konto ifråga. När det gått 119 dagar så avslutar man KÖn och loggar in en gång varannan vecka.
Håller ni servern igång då eller stänger ni den iaf?

Jag har lite svårt att se de klara med denna fråga..
Så jag frågar lite motfrågor..

"sätter 1 konto som kö för hela stammen, alla delar lösenordet för det kontot"
Detta är ett regelbrott, för det första, om du har kvar ditt konto på världen och inte gett bort det till någon, så är det inte tillåtet att logga in på ett annat konto.
För det andra, permanent kontoövervakning är också ett regelbrott, då kontoövervakning är ett temporärt sätt att övervaka någons konto.

"När det gått 119 dagar så avslutar man KÖn och loggar in en gång varannan vecka."
Med detta uppfattar jag det som att efter 119 dagar så avslutar kontot som har alla kö konton kontoövervakningen, och om ytterligare va är det, 7 dagar så är dessa kö konton grå, vart tog poängen vägen med denna fråga då?

Sen måste jag säga, även om det inte har med "poängen" på denna fråga att göra, skulle verkligen resterande 50% av världen bara sitta och rulla tummarna?
 

siemlo

Member
Reaktionspoäng
4
Mycket bra fråga, Steph svarade inte så mycket mera på den än vad alla andra har sagt.
Det vi vill ha svar på nu är att OM alla i en stam med 50% av en värld inte köper prem och bara loggar in 1 gång i veckan för att inte gråa sig, VAD innogames gör med den världen/serven.

Det är inget regelbrott att bara logga in en gång i veckan för att bara hålla kontot vid liv.
 

DeletedUser

Guest
Mycket bra fråga, Steph svarade inte så mycket mera på den än vad alla andra har sagt.
Det vi vill ha svar på nu är att OM alla i en stam med 50% av en värld inte köper prem och bara loggar in 1 gång i veckan för att inte gråa sig, VAD innogames gör med den världen/serven.

Det är inget regelbrott att bara logga in en gång i veckan för att bara hålla kontot vid liv.

inte än...
 

DeletedUser

Guest
Mycket bra fråga, Steph svarade inte så mycket mera på den än vad alla andra har sagt.
Det vi vill ha svar på nu är att OM alla i en stam med 50% av en värld inte köper prem och bara loggar in 1 gång i veckan för att inte gråa sig, VAD innogames gör med den världen/serven.

Det är inget regelbrott att bara logga in en gång i veckan för att bara hålla kontot vid liv.

Nu är det bara en liten tanke jag har och inget officiellt. Men end game är trots allt en relativt ny företeelse inom tribalwars. Så vad jag tror är att den världen får helt enkelt befinna sig i limbo, för stänga världar var inte en realitet när jag började spela tribalwars -06.
Ja det kan ha att göra med att de lanserade ett icke färdigt koncept, men som det såg ut från början så fanns det inget slut för tribalwars utan att man loggar in, klickar runt och loggar ut igen så länge man orkade hålla sitt konto i liv.

Ja det kan vara möjligt att det har ändrats sig mycket nu efter att de introducerat end game efter era önskemål.
 

Byhövdingen

Member
Reaktionspoäng
0
tycker att förslaget skulle gynna för lite personer om det gick igenom.

(för övrigt så är det väl ett förslag?)
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Nu är det bara en liten tanke jag har och inget officiellt. Men end game är trots allt en relativt ny företeelse inom tribalwars. Så vad jag tror är att den världen får helt enkelt befinna sig i limbo, för stänga världar var inte en realitet när jag började spela tribalwars -06.
Ja det kan ha att göra med att de lanserade ett icke färdigt koncept, men som det såg ut från början så fanns det inget slut för tribalwars utan att man loggar in, klickar runt och loggar ut igen så länge man orkade hålla sitt konto i liv.

Ja det kan vara möjligt att det har ändrats sig mycket nu efter att de introducerat end game efter era önskemål.

Det som jag tycker är en del av tjusningen med detta spel är att en stam som enbart loggar in i veckan, även om dom äger 50% av världen, inte kommer klara sig. Till sist samlar någon modet och attackerar, möter inget motstånd och då är det kört :).

Annars så tror jag precis som Angwidd här att den världen helt enkelt hamnar i limbo, det finns inget koncept för denna situation i dagsläget och om det händer så får vi ta det då, kan ju iaf säga att den stam som då äger 50% knappast kommer att räknas som vinnare om dom bara göra det för att dra ut på världen. Att vi har det stängnings-problem som vi har i dagsläget har EGENTLIGEN ingen grund i att spelarna på just de aktuella världarna ska betala prem, utan det handlar om det långa loppet, för många för snabba världar där alla stängs relativt nära skapar förlust, det är en taktisk miss av planeringen av våra världar och något som det nu jobbas på att lösa.

Mvh, Twilight
 

DeletedUser

Guest
Förstår egentligen inte problemet med att stänga en värld som ingen spelar på när man samtidigt startar en ny värld.

Tjäna mer pengar på de nya världarna, få en ny värld som inte är avgjord på långa vägar borde väl vara mer intressant om man ska locka nya spelare?

Dessutom ger man en chans till de som spelade på den gamla avgjorda världen att spela en ny värld och på så sätt även öka kvaliteten på den nya världen.
 
Topp