Slutdatum på världen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

TheCuteHero

Member
Reaktionspoäng
0
När kommer slutdatum på V10?:confused:

om jag har räknat rätt har vi 60+% och världen är väldigt död.. vore snällt med svar
 

DeletedUser

Guest
typ ja, för som de e nu dör världen av inaktivitet ..

seriös, stäng världen.
 

DeletedUser

Guest
Håller helt med klemmpis, världen är stendöd, och vi har vunnit den. Finns inte något som kan stoppa oss, så att hålla kvar denna världen för TW-teamet är enbart för att suga ut mer pengar via köpt prem.

Så jag hoppas verkligen vi får ett snabbt svar här.

Vill ni har mer aktiva spelare på nya världar så lär er när världarna är döda och en stam har vunnit den, så lovar jag er att ni kommer få mer intressanta världar i framtiden.
 

DeletedUser

Guest
Håller helt med klemmpis, världen är stendöd, och vi har vunnit den. Finns inte något som kan stoppa oss, så att hålla kvar denna världen för TW-teamet är enbart för att suga ut mer pengar via köpt prem.

Så jag hoppas verkligen vi får ett snabbt svar här.

Vill ni har mer aktiva spelare på nya världar så lär er när världarna är döda och en stam har vunnit den, så lovar jag er att ni kommer få mer intressanta världar i framtiden.

om ni inte har motstånd, skit i och köpa prem:)
 

DeletedUser

Guest
förmodligen går den in i endgame när v5 är stängd

v5 har inte gått in i endgame, så det är vilket som. Antingen v10 eller v5 som kommer få endgame först. Eller att Tw-teamet lär sig att det inte är jobbigt att ha två världar i endgame. Bara det att de måste sluta lata sig så förbannat ;)
 

DeletedUser

Guest
HÖRRÖ DU DU!! ;)

Tyvärr kan jag inte ge er svaret på frågan då det inte finns i min databas. Dock svarar jag att jag inte kan svara bara för att ni inte ska tro att jag inte vill svara fast svaret inte är det svar ni önskar få till svar.

Information kommer från högre ort så fort den finns tillgänglig. Att vänta bara för att suga ur mer pengar skulle vara att skjuta sig själv i foten. Det skulle genomskådas snabbt och sedan skulle man vara rökt för evigt.

//Humble "Det finns alltid en % till att plocka" Swede
 

DeletedUser

Guest
Haha, bra humble gör oss förvirrade! :p

Nog finns det alltid en % till att plocka, men du vet säkert som jag och många andra att adla "barbs" (fienderna är som barbs) är inte så kul i längden.
Men då hoppas jag att de "högre makterna" snart kommer med ett beslut.

Att vänta bara för att suga ur mer pengar skulle vara att skjuta sig själv i foten. Det skulle genomskådas snabbt och sedan skulle man vara rökt för evigt.
Tyvärr är det många som ser det som så, och jag är en av dom. När en värld är vunnen så är den vunnen, och de som spelar och de som har bra koll ser det rätt snabbt. Ingen idé att ha en värld öppen om världen är död. Det är bara "tråkigt" om det är de rätta ordet.

Ett exempel som fungerar är väl det här:

Det är som att spela en fotbolls match och du i första halvleken gör 12 mål emot 0. Inte tycker man att det är så kul att gå ut och köra den andra halvleken bara för att få vänta på att man ska vinna.
 

DeletedUser

Guest
Sant, men om du INTE går ut så vinner det andra laget på WO. ;)

Jag förstår dina synpunkter men då jag bara spelar på EN värld och den har potential att överleva V52 så småningom så är jag själv inte ens halvvägs in i första halvleken. Kan därför inte säga att "av erfarenhet så vet jag att..." Därför kan jag bara lova att Gaffel eller underhuggare kommer att informera så snart det går.

//Humble
 

farbror joakim

Active Member
Reaktionspoäng
0
Farbror Joakim sa:
Tog och frågade Nino om när vi ska få vårat end game och detta blev hans svar:


Nino sa:
När jag beslutat mig att den är redo för det. Det blir det dock inte förren i början av nästa år få vi åter är tillbaka i 100% kapacitet.

Best regards,

Nino Protic
Product manager

InnoGames GmbH

Gällandes v5.se end game!

Sen när jag frågade även Gaffel med samma fråga så fick jag detta:

Gaffel sa:
Hej denea.

Vi kommer att starta/annonsera end-game för Värld 5 när allt är klart med föregående världar och när vi är redo. Kan tyvärr inte svara på när exakt, då det är högre makt som bestämmer hur och när det skall gå till.

Med Vänliga Hälsningar
Patrik "Gaffel" Persson
Community Manager
Tribal Wars Sweden


Samt så kan jag tilläga att vi på v5 har fått vänta ett bra tag på att v8 end game skulle avslutas för att få vårat.. Så antar då att ni kommer få vänta på att vårat end game är över innan det blir eran tur.
 

DeletedUser

Guest
Tack för infon FJ.

Samt så kan jag tilläga att vi på v5 har fått vänta ett bra tag på att v8 end game skulle avslutas för att få vårat.. Så antar då att ni kommer få vänta på att vårat end game är över innan det blir eran tur.
Vi har väntat lika länge, bara det att vi inte suttit i externa och skrivit om det dagligen. Tror till och med att vi fick 60% nästan samma dag/vecka. =) Så det blir de högre makterna som får se te att släppa på bromsen och ta sig lite mer tid till sitt jobb inom Tw-teamet och ha två världar på endgame, eller låta en värld vänta äckligt länge bara för att "det tar för mycket kraft" eller hur de var.
 

farbror joakim

Active Member
Reaktionspoäng
0
Tack för infon FJ.

Vi har väntat lika länge, bara det att vi inte suttit i externa och skrivit om det dagligen. Tror till och med att vi fick 60% nästan samma dag/vecka. =) Så det blir de högre makterna som får se te att släppa på bromsen och ta sig lite mer tid till sitt jobb inom Tw-teamet och ha två världar på endgame, eller låta en värld vänta äckligt länge bara för att "det tar för mycket kraft" eller hur de var.

Hur de väljer att lösa det bryr jag mig inte om specielt mycket bara vi får vårat end game så att man kan lägga ner ens spelande ett tag och få lite lugn och ro!

Sen så skulle jag tro om de väljer att enbart ha en värld i end game, att de tar den äldsta utav dessa två ;)
 

DeletedUser

Guest
Efter att jag gjorde ett ungefärligt överslag efter att ha räknat bort barbsen har AAoD 58% av de aktiva byarna.

För att döda stämningen lite; Sprit har 62% på v9. Känns mer realistiskt att v9 ligger efter v5 i ordningen.
 

DeletedUser

Guest
- AAoD -

50620 antal byar totalt med barbs
24780 är barbs

AAoD har 15280 byar
237 byar Till med de två första i PAAoD
Alltså hamnar vi på 15527 byar i AAoD om de två går över.

50620 - 24780 = 25840 Aktiva byar
25840 / 100 = 258,4
15527 / 258,4 = 60,089009287925696594427244582043
15280 / 258,4 = 59,133126934984520123839009287926


- SPRIT -

56510 Byar på hela världen
12940 Av dessa är barbs

Sprit har 27269 byar
43570 Aktiva byar finns det på v9.

43570 / 100 = 435,7
27269 / 435,7 = 62,586642184989671792517787468442

- DEMONS -

65940 Antal byar totalt med barbs
13600 Är barbs

Demons har 32019 byar

52340 Aktiva byar finns det på v5.
52340 / 100 = 523,4

32019 / 523,4 = 61,175009552923194497516239969431

--------------------------------------------------------

Sprit har 62,5866 % av v9.
Demons har 61,175 av v5.
AAoD har 60,089 av v10.

Tror jag har räknat rätt, :)

Och för att vara helt realistisk Pöta, så tycker jag nog att det är den stammen som har mest % den dagen som "De högre makterna" orkar kolla vad som sker i .se. Och i dagsläget är det ni i v9 som har det.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
De vill bara suga ut våra pengar därför de låter döda världar vara kvar.
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
Utan prem växer man ju inte :( Och växer man inte får man Sparkz efter sig :(

Vet förvisso inte hur seriös du är, men det är väl för fan upp till dig om du både vill spela och om du isåfall vill bränna pengar på premium? Vill du inte spela så finns det ett enkelt alternativ:

Låt bli.
 

DeletedUser

Guest
Vet förvisso inte hur seriös du är, men det är väl för fan upp till dig om du både vill spela och om du isåfall vill bränna pengar på premium? Vill du inte spela så finns det ett enkelt alternativ:

Låt bli.

Håller med eggeh... puss på dig fatto <3

Jag håller även med mina stamkamrater. Finns inget tråkigare än att leva i en död värld....
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp