Top 10 Spelare.

DeletedUser

Guest
Long time no seen.
Före detta stor spelare i MASH tillsammans med min flickvän PinkRabbit.

Min första tanke på bästa spelare är helt klart Persifal som kunde under en helg stå emot en hel stam ensam. Skickade trupper fram och tillbaka och klurade ut alla fejk, säkert lite tur också, men en bra spelare har alltid turen på sin sida! En spelare som vaktade ditt konto vilken dag som och även en av de största spelarna på servern på den tiden.

En annan mycket bra spelare är gamla CCCP spelaren Dante.
En spelare som tillsammans satte mer skräck på V3 än där någonsin varit. MASH var oroliga för krig, Solace var oroliga. ST var oroliga. Ett krig då hade inneburit en helt annan bild av kartan idag då vi plötsligt fått helt andra allianser. Som tur var så hade de siktet fokuserat på GROOVER istället.

Sist men verkligen inte minst måste jag ge en hyllning till min tids 3dje stora gigant, Pilskaft i dåvarande DöD. En spelare som nästintill ensam gav -S- och deras syskonstam en fällning från norr de aldrig lyckades resa sig efter.

Fortfarande intressant att bläddra bland sidorna på TW forum och kul att se att V3 fortfarande är mycket populär.
 

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
Jag kan delvis hålla med dig silver.

Persifal är/var helt klart en gigant och kommer alltid vara en legend.

Dante, vet jag inget om mer än att han hade många byar. Enda som gör att jag ifrågasätter hans "storhet" är att han kom in flera veckor efter att han slutat på v3 och klankade ner på oss som är kvar. Kan man inte slutat värdigt utan måste håna de som kämpar så är man ingen stor spelare.

Pilskaft.....hmm....jag var med i =S= och jag vet ingen i vår stam som ropade på deff eller ens nämnde att pilskaft attackerade. Dom som sänkte =S= hette MASH. Du kanske blandar ihop det med =B= men dom var inte knäckta när dom mergade med =S=. Visst DöD hade rensat bort det område dom ville ha och hade helt klart spöat resten men DöD valde att avsluta sina attacker när dom dels hade nått sina mål och =S=/=B= mer eller mindre var slagna.

Men det var MASH som slog i sista spiken i kistan på =S=. DöD hade spöat =B= Men en del spelare fanns kvar som hoppade in i =S=.
 

DeletedUser

Guest
tycker lite så här ja

Top 10 spelarna ja , ja visst men om man då skulle lägga till deras ranking? är väl ändå hur krigisk man är som räknas med ? elelr hur mycket man legat under anfall

inga problem att äha massor med byar men hur mycket har man fått kriga för dom

är ju i slutändan det som talar hur (bra) man är i V3

är som att kolla hur bra bilarna är i test , men sen hur dom säljer? den säkraste bilen i världen kanske säljer minst

EDIT: sen även ta hänsyn till snittpoäng per by med då det skiljer upp till 1000 poäng per by o ta det gånger 400 - 600 byar , blir stor skillnad där i slutändan
 
Senast redigerad av en moderator:

Wowsi

New Member
Reaktionspoäng
1
Och icke att förglömma.
Att spela på V3 för 3-6-9 månader sedan var helt annorlunda än hur det ser ut idag.
Så mycket som förändras och förutsättningarna blir ju annorlunda för varje månad.
Ex: antal stammar, aktivitet hos spelare, antal spelare osv..
Nu finns det ända upp till V7 vilket har "dödat" V3 på sitt sätt.

Inget ont om de som ännu spelar kvar, några få stjärnskott finns det. Men de allra mest fanatiska, hängivna och duktiga som ibland är inne på V3 är enkla att räkna upp.
Och dagens topstammar (top2-3) har bara någon enstaka till snudd på fåtalet av dessa.
Ex: se på när CCCP eller NoD härjade som vildast. Denna stams spelare DOMINERADE top 20 listan med under vissa perioder upp till 10-12 spelare!(rätta mig om jag felar på 1?).
Och dessa spelare fanns där uppe genom aktivt spelande och ständigt köttande.
Se på dagens top 10 elr 20 och deras senaste 30-60-100 adlade byar, 80% om inte mer är genom internadling eller barbarbyar.(kanske någon som avviker från det, träd fram isf).

Det är en ny tidsålder, och det är nu de med slöa yxor, trötta hästar och en sömndrucken blick kan träda in i V3 och inte längre behöva frukta dessa testosteronstinna krigare som en gång härjade på slätterna dygnet runt.

(Dessa återfinns i V7 för närmare iaktagelse).
 

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
Och icke att förglömma.
Att spela på V3 för 3-6-9 månader sedan var helt annorlunda än hur det ser ut idag.
Så mycket som förändras och förutsättningarna blir ju annorlunda för varje månad.
Ex: antal stammar, aktivitet hos spelare, antal spelare osv..
Nu finns det ända upp till V7 vilket har "dödat" V3 på sitt sätt.

Inget ont om de som ännu spelar kvar, några få stjärnskott finns det. Men de allra mest fanatiska, hängivna och duktiga som ibland är inne på V3 är enkla att räkna upp.
Och dagens topstammar (top2-3) har bara någon enstaka till snudd på fåtalet av dessa.
Ex: se på när CCCP eller NoD härjade som vildast. Denna stams spelare DOMINERADE top 20 listan med under vissa perioder upp till 10-12 spelare!(rätta mig om jag felar på 1?).
Och dessa spelare fanns där uppe genom aktivt spelande och ständigt köttande.
Se på dagens top 10 elr 20 och deras senaste 30-60-100 adlade byar, 80% om inte mer är genom internadling eller barbarbyar.(kanske någon som avviker från det, träd fram isf).

Det är en ny tidsålder, och det är nu de med slöa yxor, trötta hästar och en sömndrucken blick kan träda in i V3 och inte längre behöva frukta dessa testosteronstinna krigare som en gång härjade på slätterna dygnet runt.

(Dessa återfinns i V7 för närmare iaktagelse).

precis det är ett annat spel nu som dessa "köttare" inte klarar.

så less på att höra om dessa skillade spelare. var är dom nu? jo dom la av för det blev för trist att börja kämpa för stammen som ett team. visst adlar alla som är kvar internt, men vems byar är det? jo dom som tydligen kan glida in i nya världar och "kötta" nån månad å sen sluta när dom är på top som dom tycker.
Har man slutat har man ingen rätt att påstå sig vara bättre än någon som är kvar och kämpar.
ok att man var bäst då men sen är det slut.
 

DeletedUser

Guest
Inte helt olikt dinosaurierna. Stora, elaka, levde för länge sedan och jag skulle inte vilja möta dem i en mörk gränd men de klarade inte att anpassa sig när världen förändrades. Jag tycker detta eviga "klappa sig själv på axeln" och "alla andra suger" börjar bli regält tröttsamt.

Det finns en tråd där dessa fosiler kan samlas och minnas "den gamla goda tiden".
Till de spelare som fortfarande spelar och kämpar vidare, höjer jag min bägare och säger: Kötta lugnt!!:cool:
 

Wowsi

New Member
Reaktionspoäng
1
Till de spelare som fortfarande spelar och kämpar vidare, höjer jag min bägare och säger: Kötta lugnt!!:cool:

Med betoning på just lugnt.

Och geronimo
Kämpa för stammen som ett team
Hur tror du ex: CCCP / NoD kunde leka runt så mycket som de gjorde?
För att de inte kämpade tillsammans? Kom igen nu, vakna..Detta var nog det som de gjorde bäst av alla, någonsin. Då, nu och föralltid i V3.

Och som jag försökte uttrycka mig (men kunde tyvärr inte hålla emot med just "få stjärnskott") så visst all heder till er som stretar vidare.

Men att få glida ifrån topic bara lite (och jag anser mig vara priviligerad att få göra just det i denna tråd).
Spelet handlar om att adla byar, helst ska dessa byar bestå utav fiende byar(mer respekt då det oftast kräver lite mer "skill" att ta just dessa).
Spelet har även en tids aspekt, byggnads nivåer, olika trupper i form av deff, off osv osv.. Det är i grunden ett taktiskt spel där man måste organisera sig på individuell nivå och även allmänt i en stam för att komma någonstans, de som är bäst på detta kommer längst.

MEN!

Detta har ju ändrats nu så som allt ter sig i v3.
Tar mig själv som ex: rätt ensam har jag lyckats adla över 40st byar på 14 dagar utan att behöva tänka adels tider, uppdeffning sekunden efter, fejktåg, behöver inte vara online spec mycket heller. Och de gamla rävar jag känner igen från tidigare är knappt online heller men sitter ändå på en ansenlig summa poäng/byar, för att ingen gjort något åt det.
Förr i tiden skulle denna spelare upmärksammas rätt snabbt och folk skulle börja hugga in på godiset som ligger helt obevakat.

Summa summarum, det krävs ingen direkt skicklighet eller kunskap om TW i V3 för att hålla sig flytande, överleva och samtidigt växa vidare.

Så den enda färdighet jag kan se just nu visas i V3 är tålamod/envishet/ihärdighet eller så är det ren bångstyrighet.(?)
Skicklighet får någon annan förklara för mig.

Man kanske kan fråga sig varför är ens V3 kvar, eller V2 osv?
Så länge folk håller sina byar kära, köper premium så det ramlar in pengar kommer V3 rulla vidare. Med massor utav vinnare.

Och så går vi till topic
Rank Namn Stam Byar
  1. Hoaa MASH 665 - Sim city leker
  2. TiinDra Stribe 625 - Sim city leker
  3. Qubben Qubb 607 - Sim city leker
  4. odelyrius Corian 576 - Sim city leker
  5. spiderweb Stribe 540 - Sim city leker
  6. Tinglo CAF2 525 - Sim city leker
  7. xpe2 STsWCW 553 - Sim city leker
  8. Noob Killah -USC- 527 - Sim city leker
  9. Kunglinus MASH 519 - Sim city leker
  10. rHare Corian 530 - Sim city leker

Smaken av sanningen är bitter.
 

DeletedUser

Guest
precis det är ett annat spel nu som dessa "köttare" inte klarar.

Helt rätt :)
Det är lättare att "kötta" (löjligt ord tycker jag) i början då många är nybörjare och det är gott om spelare som bara spelar 1-2 tim/dag och såna adlas bort lätt om man är relativ aktiv .
Jo äldre världen blir dessto svårare blir det att adla byar,spec i mitten, stammarna är större och nästan bara aktiva spelare kvar som har många byar och gott om trupper ......då tappar dessa hjältar suget och slutar "på top" som det heter för något motstånd vill dom jo inte få ;) och istället börja i en ny värld där man slås med nybörjare och halvaktiva spelare så dom kan skryta om sina erövringar :rolleyes:
 

Wowsi

New Member
Reaktionspoäng
1
Helt rätt :)
Det är lättare att "kötta" (löjligt ord tycker jag) i början då många är nybörjare och det är gott om spelare som bara spelar 1-2 tim/dag och såna adlas bort lätt om man är relativ aktiv .
Jo äldre världen blir dessto svårare blir det att adla byar,spec i mitten, stammarna är större och nästan bara aktiva spelare kvar som har många byar och gott om trupper ......då tappar dessa hjältar suget och slutar "på top" som det heter för något motstånd vill dom jo inte få ;) och istället börja i en ny värld där man slås med nybörjare och halvaktiva spelare så dom kan skryta om sina erövringar :rolleyes:

Tar din post med lite ironi (med tanke på smajl bubbarna du slängde in).
Gillar ju dina senaste 100 adlingar, där ca 13 är från "fiende" och resten är intern/barbarbyar (87%). De där 13 var säkerligen också från inaktiva spelare ;)
Och det nästan i mitten med så har just nu offantligt svårt att hitta just det "svåra". :)

Men så länge ni är nöjda och glada så.. Tråkigt bara att ni tror så mycket om er själva, självmedvetenhet är en dygd.
 

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
Tar din post med lite ironi (med tanke på smajl bubbarna du slängde in).
Gillar ju dina senaste 100 adlingar, där ca 13 är från "fiende" och resten är intern/barbarbyar (87%). De där 13 var säkerligen också från inaktiva spelare ;)
Och det nästan i mitten med så har just nu offantligt svårt att hitta just det "svåra". :)

Men så länge ni är nöjda och glada så.. Tråkigt bara att ni tror så mycket om er själva, självmedvetenhet är en dygd.

vad är det du har svårt att förstå? internadlingar är knappast nått någon gillar men det är ett måste pga alla "topspelare" som lägger ner. vilka har du själv utmanat på sista tiden?

visst jag håller med om att dina polare var duktiga men du måste ju erkänna att så fort man lämnar matchen kan man aldrig påstå att man vunnit.
 

DeletedUser

Guest
Tar din post med lite ironi (med tanke på smajl bubbarna du slängde in).
Gillar ju dina senaste 100 adlingar, där ca 13 är från "fiende" och resten är intern/barbarbyar (87%). De där 13 var säkerligen också från inaktiva spelare ;)
Och det nästan i mitten med så har just nu offantligt svårt att hitta just det "svåra". :)

Men så länge ni är nöjda och glada så.. Tråkigt bara att ni tror så mycket om er själva, självmedvetenhet är en dygd.

Ska stammarna låta byarna bli grå istället för att man internadlar dem innan detta sker? De som internadlar gör detta för att behålla stammens tidigare erövringar (och självklart för tillfredsställelsen att öka sitt byantal).

Nu är det trägen som vinner krig på denna värld. Nu måste man ständigt nöta ner spelare under flera veckor med massvis av attacker. Det räcker inte längre med att sänka ett flak jolt cola och fördärva nästa dag i skolan.
Denna världen har blivit för gammal för fjortonåringar helt enkelt.
 

@rd@

Member
Reaktionspoäng
1
Nu när vi ändå snackar om Top 10 Spelare , så tycker jag faktiskt att Wowsi hör hemma där.
Inte på V3 just nu, men på min personliga lista.

Många byar och hög poäng betyder inte ett skit.
Att utvecklas ifrån kött till köttare är det som verkligen betyder nått.
O det har Wowsi :)

~~~~~~~~~~

Som en familjestams ledare engång sa.
"Köttar ni oss, hämtar vi bara in fler ifrån systerstammarna"

Det är som att förlora, om och om igen.
Eller hoppas att de som köttar, tröttnar.


Hursomhelst, lycka till ni som fortfarande är kvar på V3 , absolut den roligaste världen jag spelat i
 

DeletedUser

Guest
Gillar ju dina senaste 100 adlingar, där ca 13 är från "fiende" och resten är intern/barbarbyar (87%). De där 13 var säkerligen också från inaktiva spelare ;)
Och det nästan i mitten med så har just nu offantligt svårt att hitta just det "svåra". :) .

Jag har kämpat för dom byarna till skillnad från andra som lämnat mitt i kriget .
Jag har all rätt till dom byar jag inernadlat för jag har varit med och försvarat dom i 8månader ,hur länge orkade du kämpa för din stam ?

Senaste barbar byarna jag adlat tillhörde "top spelare" som gav upp :D
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Men så länge ni är nöjda och glada så.. Tråkigt bara att ni tror så mycket om er själva, självmedvetenhet är en dygd.

hahahahaha hallå hycklare.

Du är säkert jätteduktig lite synd att du måste tillbaka v3 forumet och bevisa det bara.

Låt de som är kvar på v3 göra en ny era nu när cccp och allt annat är borta, det är historia och det har varit lite för mycket av cccp/NoD's historia för en forumsåskådare som mig, vi vet att ni tycker ni är bäst, OK?
 

Hoaa

Member
Reaktionspoäng
0
Intressanta inlägg!

Det finns några saker som inte kommit upp till ytan.

MORAL
Denna förbannelse till rasism, gör det svindyrt att ta en deffad by med mur.
Så stora spelare får arbeta som murbräckor eller deffare till mindre spelare.

Internadling
Kan även ses som ett mått på att slutande spelaren har känt sig "hemma" i stammen eller fått mycket stöd av någon och tackar för hjälpen.

Senaste 100 byarna
De som ligger i mitten och inte har 50% barbarer undrar man ju vad den hållit på med egentligen?

Dinosaurierna
Har flera exempel på "stora" forna spelare (sk korthus) med nästan bara off ingen ordning på byarna och de flesta var under 200 byar. När oredan blev olidlig, deffbristen blev påtaglig eller när de insåg att de inte kunde hantera diplomatin har de försvunnit. Enstaka med koll har slutat, men de flesta som brukar nämnas hamnar här.

Dominans
NoD har dominerat topp 10, likaså Solace och CCCP.

SimCity: spelare är de enda kvar.
Har legat på topp 20 sedan februari ifjol, har just avslutat ett krig varande mer än sex månader. Största kriget jag deltagit i var Solace -War 30 spelare emot 300 och skördade många offer i slutande spelare och stammergningar.

Men är kanske simcity och poäng****, då jag prioriterar resurser och har mest poäng, samt låg OB (13 offbyar för att döda 3 deffbyar, eller deff hos andra hjälper ju inte upp):D
 

DeletedUser

Guest
???

Bland det klart bästa jag läst på hela detta externa forum Hooa, perfekt beskrivit hur det funkar både med spelet o dessa Dinosarier som ploppar upp då o då o hävdar sin egen förträfflighet utan att ha insikten att ingen bryr sig längre.
 

DeletedUser

Guest
Jag skulle vilja lägga till en sak till det Hoaa skriver. Det finns topp-spelare som kontoövervakar massvis med konton. Deras egna byar kröker knappt håret på en uppdeffad by pga moralen så där kan de inte göra mycket mer än att internadla. Istället drar de ett stort lass genom att kriga med mindre spelare som inte har så många byar och därmed bättre moral.

Dessa spelares insatser syns inte på TWstats. De ser ut att enbart internadla men i själva verket sitter de och krigar på flera konton samtidigt.
 

DeletedUser

Guest
Går alldeles utmärkt att kriga med top 3 konton kan jag ju säga er :)
Man har 100 i moral på dem med ca 1.3 mille (någonstans där iaf)
 
Topp