marknad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
hej.. jag tycker att det är fel på marknaden...

Om jag tex skulle byta 100 järn mot 100 lera då om jag söker på det så står det:

Erbjud För Spelare Varaktighet Ratio Tillgänglighet
100järn 100lera "en gubbe" 0:59:59 1
1 Erbjudande

då så om jag accepterar det så får jag järn och byter bort lera men så som jag tolkar det så är "erbjuda"= ge bort så då så borde jag väl ge bort 100 järn?? men det gör jag inte för jag ger bort lera....

Blivit lurad av detta många gånger och tycker att ni borde ändra...

//Mubbe
 

DeletedUser

Guest
Jag har också förväxlat detta några gånger, dock aldrig slått till innan jag insett felet. "Köp" och "sälj" (förslagsvis: Köper/säljer) tycker jag vore den bästa lösningen.
 

DeletedUser

Guest
Håller med om att det är aningen krångligt. Tycker Jacobs idé om "köp" & "sälj" är riktigt bra.

Nino? :)
 

DeletedUser

Guest
aa det tycker jag med man fattar inte vad det är man säljer och köper som det är nu
 

DeletedUser

Guest
Vänstra sidan är vad du köper (erbjud), och högra sidan ör vad du erbjuder (för).

borde det inte vara köper/säljer, får/ger etc?
 

DeletedUser

Guest
Det är lite rörigt som det är så köp/sälj eller erbjuder vorde bra
 

DeletedUser

Guest
nyss så köpte jag 1000 trä det står att killen som sålde har sålt 1000 trä i rapporten och att jag har betalat 1000 järn men jag fick inge trä utan förlorade ändast järnet:eek:
 

floden

New Member
Reaktionspoäng
0
bekic: Det tar tid att transportera varorna mellan byarna. Det är inte startrek där dom teleporterar allt.. :D
 

DeletedUser

Guest
när ska ni ändra på den här texten med marknaden det är så jävla svårt att veta vart man ska trycka:mad:
 

DeletedUser

Guest
när ska ni ändra på den här texten med marknaden det är så jävla svårt att veta vart man ska trycka:mad:

Det är uppenbarligen otroligt komplicerat att ändra språken i spelet.
Jag klagade på detta när jag började spela för snart två månader sedan och andra klagar också på det och många andra felaktigheter.

Inget händer dock, så man kan bara spekulera att det är otroligt svårt att ändra i spelets filer och databaser. Eller att folk inte tycker det är prioriterat.
Vad som egentligen saknas är en buggsida där man kan registrera felen riktigt så att programerarna kan beta av dem en efter en.
 

DeletedUser

Guest
men att ändra på 2 ord borde väll inte vara så värst komplicerat?:confused:
 

DeletedUser

Guest
vaddå forumet är till för att uttrycka sina åsikter så vaddå sluta klaga?
Man vet ju inte vad man köper och vad man säljer det är ju klart att jag måste klaga ffs ska jag säga att det är jättebra när man inte fattar nått eller?
 

DeletedUser

Guest
vaddå forumet är till för att uttrycka sina åsikter så vaddå sluta klaga?
Man vet ju inte vad man köper och vad man säljer det är ju klart att jag måste klaga ffs ska jag säga att det är jättebra när man inte fattar nått eller?

Nobla en by och skicka resurser där emellan eller skicka inom stammen. Det är mycket enklare och smartare:)
 

DeletedUser

Guest
jag vill ändå ha möjligheten att handla i marknaden och samtidigt fatta vad det är jag köper/säljer
 

DeletedUser

Guest
det är ett stort problem för nybörjare fast sen fattar man det.
 

DeletedUser

Guest
ärligt talat så vet jag inte nu heller vilket som är vilket som är vilket.. Nån som kan skriva här vilket som är vilket så nästa gång som jag ska köpa nått så går jag bara in här och kollar??
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp