Är denna värld redan avgjord?

GalafTheGreen

New Member
Reaktionspoäng
0
Tjabba,

Jag har varit borta från detta spel väldigt länge, V8 var senast som jag spelade. Bara SuperNova som jag fortfarande känner igen, du lär nog aldrig sluta? ;) Hur ser det ut för spelet i dagsläget, blir det bra stamkrig och intriger trots den mindre spelarbasen? Forumet verkar ju vara minst sagt stendött :D
 

DeletedUser

Guest
Nu spelar jag inte v46, det är en typisk mellanvärld där ett mindre antal duktiga spelare spelar. v39,v42,v44,v46. Det är 1.0 hastighet och inte många orkar med att sitta och vänta 2 veckor på att få upp nukes igen.

Det är färre krig. En värld avgörs oftast på cirka 2 krig av varierande skala. Den mindre spelarbasen har gjort det lite mer intensivt, du har mindre chans att starta i ett område där det är miiil till närmaste duktiga spelare, snarare finns det stor risk att du startar upp precis bredvid en som premar jävel i starten och plockar ut dig som sin första by. Krigen lämnar få utrymme för misstag dessutom, ofta vinns krigen på att fienden hittar en svag länk och kommer för långt in i klustret, det blir omöjligt att stabilisera en försvarslinje och världen är över.

v46 finns det nog hopp för, största spelaren är inte alls stor än och stammarna är hyfsat jämnstora.
 

GalafTheGreen

New Member
Reaktionspoäng
0
Kul att se ett till familjärt namn Abel, kom ihåg dig och ic3 som speed-mästarna back in the days ;) Låter helt ok ändå, jag får slöspela lite här i V46 och se om jag nappar igen :) När skulle ni säga den nästa "riktiga" världen startar?

Ursäktar så mycket om jag är helt sjukt OT.
 

DeletedUser

Guest
Hehe ja de där åren var ett tag sedan nu. Får fortfarande lite ryck i hela kroppen när jag tänker på speed och vad hemskt det var för kroppen att genomlida en hel 48h intensiv speed. Ush. ^^

Detta är väl så sett en "riktig" värld, men de testar ibland nya saker. På de världarna kör de bara 1.0 hastighet och som sagt, det går jävligt segt då.

Det borde väl komma en ny värld, förhoppningsvis med snabbare speed (mellan 1.8-2.0 borde vara dags nu) vid november kanske. Sätt dig och bli familjär med de nya inställningarna så länge :)
 

SuperNova

Community Management
Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
216
Precis som Abel säger är V46 en värld som ska fungera som test för att se hur det nya endgame scenariot Belägringen fungerar och de världarna är alltid "pre-set" för man ska kunna jämföra informationen från alla språkversioner.

Annars har vi normalt varannan värld med hastighet 1.0/1.0 för de räknas som något slags normalt utgångsläge. Det innebär att varannan server får ha högre hastighet, och vi brukar utnyttja det för att göra resten av inställingarna varierade - alltså får 1/1 världarna ofta mer enkla inställningar och de snabbare mer strategiska och avancerade för att tilltala de gamla spelarna. Men samtidigt får vi inte ha varannan server med 2.0 hastighet så det gäller att balansera och försöka planera i förväg så man sparar på "undantag" och möjligheter till man kan pricka in variationerna rätt. Tyvärr har många olika inställningar under åren försvunnit, och går inte att använda längre och för mig som älskar t.ex. lagringar (istället för mynt) och 3 adlar per by känns det träligt de är borta.

Å andra sidan, numera är det väldigt enkelt att förutse när det kommer nya världar. Stämmer tidigare mönster bör en ny värld dyka upp i slutet av oktober eller början av november. Och om inget annat dyker upp, ska V47 enligt tidigare planer bli en värld med högre hastighet och mindre nybörjarvänliga inställningar.
 

-Vendetta

Member
Reaktionspoäng
7
Kul att se ett till familjärt namn Abel, kom ihåg dig och ic3 som speed-mästarna back in the days ;) Låter helt ok ändå, jag får slöspela lite här i V46 och se om jag nappar igen :) När skulle ni säga den nästa "riktiga" världen startar?

Ursäktar så mycket om jag är helt sjukt OT.

Tjena Galaf, det var ett tag sen. Vi får väl höras vid v47 och starta nåt med gamlingarna som Abel t.ex. :) Blir mys
 
Topp