Erövra vapensköldarna!

Reaktionspoäng
28
Så, vad är vettigt och vad är inte vettigt att använda våra fina ädelstenar på? Finns det någon som kollat på detta och har en eller kanske flera bra förslag?

Förbättrade sadlar, vapenmästare och krigskista verkar ju mest vettigt i mina ögon. Men någon kanske har en annan idé?
 

xefsan

Member
Reaktionspoäng
8
Beroende på om man tycker det är värt att köpa adels plats för 100pp Kan man ju göra det istället för krigskistan, dock går det ju fort att farma upp de res som behövs för första mynten.

Jag skulle nog säga Vapenmästare och Sadlar. Odla grödor finns ju också men kostar ju en del... D:
 
Reaktionspoäng
28
Jag tänkte mer långsiktigt. Har man väl köpt krigskistan så kan man ju använda den när man har lite fler byar på lager. När man har 4-5 byar så brukar man råka på ett litet stopp där med farmningar och trupper samt byar som måste tränas och byggas. Har man krigskistan då så är den ju lite guld värd (ursäkta skämtet).
 

xefsan

Member
Reaktionspoäng
8
Hahah ja exakt! Men är du bekant med köpa adlar funktionen? Säger ju inte att Kistan är dålig på något sätt den är ju väldigt bra och man sparar en hel del res på det.

Men tex även om du behöver prägla låt oss säga 60 mynt så kostar det fortfarande 100pp vilket går fort att lyckas sälja sig till på början utav världen. Även om jag själv tycker att denna funktion inte är bra så kan man utnyttja den som andra gör också ;)
 

DeletedUser

Guest
Privilegium är det bästa för earlygame om du ändå tänkt köpa dina adlar för pp...
 
Reaktionspoäng
28
Hahah ja exakt! Men är du bekant med köpa adlar funktionen? Säger ju inte att Kistan är dålig på något sätt den är ju väldigt bra och man sparar en hel del res på det.

Men tex även om du behöver prägla låt oss säga 60 mynt så kostar det fortfarande 100pp vilket går fort att lyckas sälja sig till på början utav världen. Även om jag själv tycker att denna funktion inte är bra så kan man utnyttja den som andra gör också ;)

Jag premar adel mer än Abel. :D
 

xefsan

Member
Reaktionspoäng
8
Jag premar adel mer än Abel. :D

eoF76hj.gif
 
Topp