Jaja, fuck it - Sparta rider ut...Igen. #Finnjävlar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
är hur relevant som helst. det taggar varenda svensk inför ishockey-vm :awsm:

Måste ändå hålla med olan här.. Inte fan sitter jag och taggar från bragder från 03, hör du vilken jävla förlorarmentalitet det är eller? Bättre att tagga med att vi slår dem frekvent hela tiden istället.
 

Jesperl95

Active Member
Reaktionspoäng
55
Måste ändå hålla med olan här.. Inte fan sitter jag och taggar från bragder från 03, hör du vilken jävla förlorarmentalitet det är eller? Bättre att tagga med att vi slår dem frekvent hela tiden istället.

Att vi är allmänt bättre inom ishockey än finnarna är väl allmänt känt? De har ju förfan inte ens ett OS-guld :D

Anledningen till att just 03 nämndes är kanske för att det var så brutalt för Finnarna att förlora på det viset, på hemmaplan dessutom
 

DeletedUser

Guest
Att vi är allmänt bättre inom ishockey än finnarna är väl allmänt känt? De har ju förfan inte ens ett OS-guld :D

Anledningen till att just 03 nämndes är kanske för att det var så brutalt för Finnarna att förlora på det viset, på hemmaplan dessutom

Precis, de är typ lika stora nonamers som hybrid.

Men det gör det fortfarande inte mer relevant.
 

butchers

Member
Reaktionspoäng
1
nåjanåja !
det är den svages rätt att hämta kraft från historien ,
den starke skapar historia....

vilken del av retoriken ni tillhör är ju helt uppenbart! :p
 

hybrid93

Member
Reaktionspoäng
11
Måste ändå hålla med olan här.. Inte fan sitter jag och taggar från bragder från 03, hör du vilken jävla förlorarmentalitet det är eller? Bättre att tagga med att vi slår dem frekvent hela tiden istället.

förlorarmentalitet? är en av de mest minnesvärda hockeymatcherna mellan sverige o finland? spelar väl för fan ingen roll om det är från 2003 eller 2016? enligt dig så spelar våra vm-guld o os-guld inte någon roll i heller då?

nä jag tror den enda förlorarmentaliteten som finns är den som sitter i din skalle
 

DeletedUser

Guest
seriöst grabbar o tjejer diskutera hockeymatcher i denna tråd låter väl lite väl långsökt?! Hitta metaforer o paralleller sen flera år är ju inte relevant och det är vad som händer här och nu som är av intresse.

Va är det gamla krigshetsandet :)

Skärpning nu.
 

DeletedUser

Guest
förlorarmentalitet? är en av de mest minnesvärda hockeymatcherna mellan sverige o finland? spelar väl för fan ingen roll om det är från 2003 eller 2016? enligt dig så spelar våra vm-guld o os-guld inte någon roll i heller då?

nä jag tror den enda förlorarmentaliteten som finns är den som sitter i din skalle

Minnen i all ära.. Men bara en förlorare (läs djurgårdare) sitter och tjatar om historien. Det är nuet som räknas.
 

Chaza

New Member
Reaktionspoäng
10
6-1, Puljujärvi 3+0, 4 games 5+2. Artturi Lehkonen throws Alfredsson record to trash can at SHL playoffs.
 

olan98

New Member
Reaktionspoäng
4
Kunde inte hålla inne den..

[video=youtube;rsy8lt6zRuE]https://www.youtube.com/watch?v=rsy8lt6zRuE[/video]

XD
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
När finland vinner över Sverige så får de en röd dag i almanackan :awsm: Därför de jobbar så hårt året runt ;)

Kan vi komma in i matchen och lägga ner nu, de va dumt av mig. Visste inte vi hade så många som skulle svika sitt land, olan bla. Är väl en typisk nysvensk kan man väl tro.

Är väl bara och se på statistiken, Sparta köttar bäst, både offensivt & defensivt :cool: Finns väl kanske en anledning att så många stammar behövdes. Jag bugar och tar emot all beröm, samma gäller mina Spartaner. Att ni finner oss så bra att ingen skulle kunna ta oss i en 1v1 utan krävs 6v1 det är så man får en tår på kinden.

Aldrig tidigare har jag känt mig som en sann gud som nu. Krossade Asd & blev behandlad som kunglighet, t.o.m finnarnas bästa spelare bugade och bockade inför mig. De känns stort. Nu, hela aids som vinner v31 står här & säger "Ifall Sparta spelat v31 hade ni vunnit" så kan man inte annat tänka för sig själv att allt som man trott om sig själv stämmer väl in.

Geeks darrar vid tanken att de måste slåss mot oss själva :awsm:

IMHO blev så rädda när vi etablera EN tornby att de sket ner sig och gjorde en helomvändning och sprang raka vägen till Geekalliansen och bad om att få gå med. Det betyder inte så mycket personligen, för de är skit allihopa. Men still.

Moomin & Raid, finnjävlarna som undvek första slakten, här står ni, med byxorna nere. Mumma, här har ni stått för också anar jag, för flinet på xefsan går inte och undvika, han vet vad som komma skall.
Raid ska dock ha creeds, ni sög inte alls, ni var bara inte lika bra som vi var. Ungefär samma nivå som asd, just alittle below sparta <3

Sen har vi LosT, :crybaby: Trodde ni var bättre än såhär. Predikar att Gb's är fel och orättvist, men de verkar inte spela så stor roll när man är på andra sidan <3 Bara och inse, vi är alla hycklare i denna värld.
 
Senast ändrad:

crack is back

Member
Reaktionspoäng
0
IMHO blev så rädda när vi etablera EN tornby att de sket ner sig och gjorde en helomvändning och sprang raka vägen till Geekalliansen och bad om att få gå med. Det betyder inte så mycket personligen, för de är skit allihopa. Men still.

Skit är vi men vi gör vårt bästa, visst alla kan inte vara lika bra som ni ;)
 

DeletedUser

Guest
Gillar diskussionerna :^)

För övrigt så är min pappa starkare än din!!
 

crack is back

Member
Reaktionspoäng
0
Den dag vi gråar & Ni står där och frågar Geeks om allians. Snälla, slå upp mig på skype innan ni får ett svar. Vill hånflina och säga "Det är bara ett spel"

Vadå, ska inte skit kunna ta skit? Kasta skit ge skit?

Tar det som ett spel och den dagen det kommer så well played, inte första världen och inte sista man hälsar hem på isf!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp