Moderator! (& Info)

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Tjenare!

Ville snabbt bara säga att det är jag som är er moderator här på v33! Har varit med i teamet över ett år och agerar både mod och wikiansvarig här. Tror detta kommer bli en riktigt bra värld och ser fram emot att följa den. Mer info om mig finns dock i min presentation - Här! :)

##############

Jag tänkte även passa på att trycka på en aktuell sak här i forumet:

Det var för ungefär 2(?) år sen som Sir Hero fick idén att dra ihop ett gäng aktiva forumsnissar till att diskutera hur det såg på forumet och hur man ville förändra vissa saker. En av de punkter som diskuterades och som man gemensamt kom fram till att man ville ändra var ryktestråden! Trådens syfte, att få en snabb överblick över världen, uppfylldes inte längre på samma sätt. Den ansågs vara alldeles för mycket som en klottervägg - Därmed togs beslutet om att en Off Topic-tråd skulle finnas på varje ny värld som kunde täcka upp för eventuell diskussion.

- Därför vädjar jag nu till er spelare att vi testar detta ordentligt. Jag kommer nu sätta mig och kolla igenom det som hittills skrivit i ryktestråden och flytta över allt till som ej är rykten till Off Topic. Sedan kommer jag köra samma koncept som jag nyligen testade på v32. Dvs ta bort alla nya inlägg i ryktestråden som inte passar in.

Mina krav för att det ska gälla som rykte är:
1) Relevant för världen
2) Inleds med "Det ryktas att"

Det räcker alltså inte med att skriva "Det ryktas att" och sedan något som inte alls är ett rykte. Jag kommer vara stenhård kring denna tråden och hoppas även ni uppskattar det. I Off Topic-tråden får man dock skriva vad som helst så länge det faller inom forumets regler. Tänk därför efter ett extra varv om ni tänker skriva är ett rykte eller inte.

Vill ni Dementera eller Bekräfta ett rykte rekommenderar jag att ni bara trycker på citera till höger om inlägget och sedan kopierar det som kommer upp, klistrar ni in i Off Topic-tråden och lämnar er kommentar kring ryktet där. Anledningen till att jag inte vill se dessa 2 ord i ryktestråden är då de sååå ofta leder till en oönskad diskussion i fel tråd. Exempel



##############

Eventuella frågor kan ställas i denna tråd eller via PM till mig. Ska passa på att varna för att min aktivitet på skype är riktigt låg ibland. Förvänta er därför att det tar ett tag för mig att svara där!

Tack för att ni läst!

Mvh Felix aka Ogiltigt
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Vill förtydliga jag tycker det är okej att skriva Bekräftas och Dementeras i ryktestråden så länge det inte skapas en debatt ur det hela som stannar i ryktestråden. OM detta sker kommer jag ta bort alla inlägg, inklusive det som innehåller bekräftandet/dementerandet :) Tack igen!
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Jag tror vi fått .se's sämsta mod, jag är lite osäker dock om de är du felix som smygrunkar & tar bort inlägg utan och säga något eller om de är handikappet (you know you)

Kan ju säga som såhär, snart gör vi uppror & loggar ur för gott om denna terror fortsätter.
 

hybrid93

Member
Reaktionspoäng
11
Vill förtydliga jag tycker det är okej att skriva Bekräftas och Dementeras i ryktestråden så länge det inte skapas en debatt ur det hela som stannar i ryktestråden. OM detta sker kommer jag ta bort alla inlägg, inklusive det som innehåller bekräftandet/dementerandet :) Tack igen!

tror felix redan har sagt det
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Ja det är jag som tar bort det som inte ska stå i ryktestråden. Det är väl tydligt nog vad som gäller där?

Tycker dock det intressanta här är att du Henrik var med i den gruppen som tillsammans kom fram till att vi ville se en renare ryktestråd. Det syntes aldrig någon kritik kring detta från din sida.

Sen är det väl inget problem att skriva i Off Topic eller någon annan tråd när det framgår så tydligt i ryktestråden vad som gäller. (Läs antingen här eller vad trådskaparen skrev)
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Ja det är jag som tar bort det som inte ska stå i ryktestråden. Det är väl tydligt nog vad som gäller där?

Tycker dock det intressanta här är att du Henrik var med i den gruppen som tillsammans kom fram till att vi ville se en renare ryktestråd. Det syntes aldrig någon kritik kring detta från din sida.

Sen är det väl inget problem att skriva i Off Topic eller någon annan tråd när det framgår så tydligt i ryktestråden vad som gäller. (Läs antingen här eller vad trådskaparen skrev)

Stop, ser jag ut som nån nazze som går runt o heilar på torget? Tro inte för en sekund att jag ansåg att vi skulle ha en nazze mod som tog bort allt som va en gnutta ot. Jag förespråkade öppenhet & anarki samt väldigt åtstramat för moderering från er sida. Sålänge forum höll sig från Påhopp så skulle de få passera om det hade relevans till världen på NÅGOT sätt.

Ja, jag var med i den gruppen & verkar ha blivit totalt överkörd gällande denna fråga. Ska väl va ärlig, det blev ju enbart värre än bättre sen den gruppen skapades. Förr i tiden så hade vi inte nazzar som sprang runt och radera postar för de va aningen ot eller med anledning "Du glömde skriva det ryktas, därför är detta ot & DEN SKA BORT" Största skämtet idag. Ska du förstöra för oss så säger jag som såhär, du är inte önskad längre som vår mod.

Säg upp dig eller gör vad du vill, men sluta trakassera oss med dina vansinniga regler. Inte en jävel, mer än dehär special fallen (Elias, hybrid etc) tycker det fungerar bra.
 

butchers

Member
Reaktionspoäng
1
dear judge! aka ogiltig (vem du nu är?)
men om sir hero har ansett att du har kompetens så har du min uppmärksamhet ....

lyssna inte på dem du gör ett gott jobb.
du har lagt ribban redan från början .upp till oss att leva efter dem ....
vill man inte leva efter dina regler så...tja! ..lägg ned detta då! ...
hur fan skulle det se ut om spelare dikterade vilkoren under en fotbollsmatch?? neee! där lyssnar man på domaren och anpassar sig därefter!
klart slut ,,,,
 
Topp