Topp 10 stammarna.

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Underbar läsning, besviken att TQON& TKON inte tog sig in :/ För ja hade gissat de har lite bättre vinstchanser än HoB ;)
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Underbar läsning, besviken att TQON& TKON inte tog sig in :/ För ja hade gissat de har lite bättre vinstchanser än HoB ;)

Tack Henke :) Jao det stämmer kanske, ni har nog mer poäng ihop än HoB.. Borde kanske varit som rank 5 istället?:thinking: Får bli nästa gång istället när ni tagit er in ännu kraftigare i toppstriden :sneaky:
 

Tobaco

Member
Reaktionspoäng
0
Skit bra..
Bra läsning..
Nåla någe jag själv undrar över en hel del, så fler sätt samma uppenbarligen...
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Tack Henke :) Jao det stämmer kanske, ni har nog mer poäng ihop än HoB.. Borde kanske varit som rank 5 istället?:thinking: Får bli nästa gång istället när ni tagit er in ännu kraftigare i toppstriden :sneaky:

Så Felix, nu har ja mördat stam2 bara för att du ska ge mig 1% vinstchans :D

Who else needs to die??

;)
 

DeletedUser

Guest
Som om inte Felix har nog uppgifter här på forumet, men följer strömmen och "kräver" en lista jag med då! ;)
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Topp 5 (del 2)

God eftermiddag Värld 28! :cool:

Jag brukar inte göra listor på andras begäran, men det struntar vi i! Om ni på v28 nu vill ha en lista så är det klart jag skriver en. Därav tänkte jag först analysera lite vad som hänt sedan jag skrev min förra lista (8 Feb) för att sedan leda in på att snacka om topp 5-stammarna separat och slutligen avsluta med lite tankar om framtiden. Då kör vi! :)

1. Vad som hänt:

De senaste 2 månaderna har fokus varit riktat på en väldigt tydlig plats – K55. Som ni alla minns var det en kontinent som var kontrollerad av Stam2. En stam som hade en IAP med OnC och låg i krig med SuSa-familjen, CW-familjen och TKON-familjen. Det ser inte ut såhär längre. Stam2 finns inte kvar(!) och K55 är inte längre kontrollerad av en stam, den är under ockupation av flera. Kontinenten är alltså en stridsplats där alla storstammar möts och slåss till sina yttersta. Det diplomatiska läget vilket inte längre känns särskilt hemligt ser ut på följande sätt; OnC VS Rubb!


0a2d239ef5e2b31ad6ca486dd6a7b703.png

2. Lista:

Kör vidare på en liknande mall. Skillnaden är dock att jag delar in i en 5-gradig skala
istället och endast ger 1 viss poäng inom varje område till respektive stam!

OriginalNickers.com [41,1 Mio]

Poäng 5/5Precis som jag utlovade skulle ni få full pott när ni fått mer poäng än både rank 2 och 3 tillsammans vilket ni nu har! Går inte att säga något annat. Rank 1 sedan månader tillbaka - Grattis "den eviga ettan".
Läge 3/5Visst, ert läge är bra! Det är t.o.m riktigt bra om man ska vara ärlig. Men sen har vi ju den lilla detaljen att ni inte har några relationer (vad jag känner till) och det gör att ert läge blir sämre. Ni har egentligen en front i 360 grader, men självklart med huvudfienderna i "bara" 180 grader sydlig riktning.
Spelare 5/5Bästa stammen ur kvalitetssynpunkt. Det är inget snack om saken längre. Jag behöver inte lyfta upp nicks, men lite byten på spelare har vad jag känner till skett den senaste tiden. Utifrån det jag vet om så har det dock kommit in minst lika fint spelarmaterial som det som slutat/tagit uppehåll sedan min förra lista. - Finns en del press på er! ;)
Utveckling3/5+20,4 Mio (99% ökning) Trots att ni inte har en superhög procentuell ökning är poängökningen i särklass störst så att ni får en 3:a! En extra eloge ska även delas ut till The Fugitive-kontot som står för en ökning från 1,97 Mio till 6,34 Mio (dvs 21%(!!!) av stammens totala ökning).
Vinstchans 84%Fortfarande klar favorit, trots ett betydligt större motstånd nu än tidigare. Era bytapp faller nästan alltid tillbaka i rätta händer igen. Ex) Ni låter Spezzokontots byar adlas av fienden för att millisekunderna senare plocka tillbaka byn fast från ett annat konto i stammen så fronten fördelas bättre bland er. Skickligt och en anledning till era höga chanser. (85% förr)


SuperSpammarna* [20,5 Mio]


Poäng 4/5Näst bäst poäng! Har sedan ett bra tag tillbaka alltså haft denna platsen men det börjar se sämre ut :confused: (Mer info under Utveckling)
Läge 5/5Bäst läge på servern sett ur det faktum att ni är helt säkra i ryggen, är tillräckligt stora och sitter på endast en 90-gradig front mot OnC. En stor fördel med ert läge är även att om ni skulle klara av att sänka OnC så kommer ni ha ett toppenläge senare mot framtida motståndare (CW.. hosthost ;)). - Bra jobbat! :)
Spelare 4/5Har en drös duktiga med massor av gamla meriter. Känns som att jag täckte det mesta i min förra lista och ser fortfarande lika starkt ut!
Utveckling1/5+6,0 Mio (41% ökning) Här har ni verkligen inte imponerat. Sämst på topp 5 och med ett otroligt fint läge med front i bara en riktning. Ni borde presterat betydligt bättre. Om jag får spekulera lite i anledningen till er sega framgår så beror det nog på att er frontfigur Tinglo inte växt särskilt mycket (~500k/månad) och tappat från rank 4 till 8 vilket säkert skapat lite osämja. Men det är som det är - Tyvärr.:crybaby:
Vinstchans 5%Pga er dåliga framfart sedan min förra lista har era chanser försämrats avsevärt. Samtidigt har jag förstått efter det jag hört att ni fortfarande är väldigt synkade och duktiga på att spela ihop. Exempelvis ska Stam2-offensiven gått riktigt fint då mycket trupper ska ha slaktats. Sammanslaget har ni alltså fortfarande en chans men inte lika stor som när jag gjorde min förra bedömning. (10% förr)

Chuckys Warriors* [19,6 Mio]


Poäng 3/5Tredje bäst. Nära SuSa och förmodligen snart om, speciellt med tanke på er utveckling!
Läge 2/5Här finns 2 aspekter. På kort sikt har ni bland de bästa lägena på servern, ni har en liten front där allt fokus kan läggas och plocka snabbt. Dessvärre ser det väldigt krasst ut på lång sikt. Ni ligger mellan SuSa och Sparta. Det innebär att om OnC skulle falla så ligger ni alltså och skaver och kan därav med all sannolikhet räkna med 360 grader i framtiden. Svårt läge..
Spelare 2/5Ett relativt okänt gäng för mig. Turnisse är väl duktig men annars är det en blandning v21 / v22 - lirare som hängde med linan ut men inte vann. Tror absolut många av er har potential men frågan är samtidigt hur aktiviteten ser ut? (Något jag inte alls känner till) Vi får se. :thinking:
Utveckling4/5+10,3 Mio (110% ökning) Vuxit på ruskigt bra sedan Stam2 föll och har klättrat extremt mycket! Är verkligen imponerande att se en stam som er så fullständigt spränga er in i K55 för att snabbt och smidigt plocka en ordentlig front mot OnC! Nära 5:an men lite för låg procentuell ökning.
Vinstchans 5%Tack vare er ruskiga framfart i sydöst har era odds självklart ökat! Anledningen till att jag inte ser er som tvåa procentuellt är eftersom ni dels saknar en tillräckligt stark spelarbas och dels har ett alldeles för dåligt läge på lång sikt. Annars väldigt bra! :) (1% förr)

Sparta [9,4 Mio]


Poäng 2/5Rank 4 och snart 10 Mio.. Ja, det duger!
Läge 4/5Ni har egentligen bäst läge på servern om man granskar tight-het i kluster och säkerhet bakifrån! Dessutom sitter ert absolut bästa konto i fronten och tar en stor last vilket underlättar massor för er bakom. Följden av detta är att ni enkelt kan bygga en otroligt stark grund att stå på. Er nackdel - Poängen! Ni är fortfarande för små och saknar därmed domains vilket är en grundpelare vad gäller läge. Tyvärr blir därför bara 4/5 ;)
Spelare 3/5Väldigt fin tillväxt hos alla vilket är ett bra tecken och tyder på aktivtet! Ni har dessutom en ledare som är väldigt känd och helt klart ett spelarmaterial som kommer kunna vara med och utmana. Känner förutom Henke (teh gow) igen wood.sr och Flubber. Dessutom skulle jag gissa på att ThisisSparta är någon många av oss känner till - men det är bara en spekulation... :sneaky:
Utveckling5/5+5,7 Mio (170% ökning) Då stammen skapades några dagar efter min förra lista räknar jag på medlemmarna som finns idag och hur de utvecklats poängmässigt. Mest ökning procentuellt och dessutom mot riktigt bra motståndare i många fall. Väldigt starkt arbetat - Stort Grattis!:D
Vinstchans 6%Genom att ni utvecklats bäst utifrån era förutsättningar, har en ledare som är riktigt duktig(+aktiv) och med ett schysst spelarmaterial i ett bra läge tror jag absolut ni har större odds än både SuSa och CW vilket nu gör att vi har en betydligt större chans. (0% förr - fanns inte ens med på listan)

House of Brotherhood [5,9 Mio]


Poäng 1/5Ligger fortfarande lika hopplöst långt efter de andra ovanför. Inte särskilt övertygande, tyvärr.
Läge 1/5Ni har ju ingen front att tala om! Ligger gömda bakom Sparta och CW och kommer aldrig få ta del av OnC ifall de faller. Ser otroligt tråkigt ut! :crybaby:
Spelare 1/5Känner dessvärre inte igen er. Men det kan säkert finnas dold talang som jag inte känner till. Blir dock bara en 1:a!
Utveckling2/5+3,7 Mio (168% ökning) Nästan lika hög procentuell ökning som Sparta (!) dock med ett motstånd som inte ens är i närheten. Därav de låga poängen. Ska även passa på att trycka lite på det faktum att man självklart växer snabbare procentuellt desto mindre man är vilket gjort att ni haft det lite enklare än de stora vargarna. Men fortfarande - bra jobbat!:)
Vinstchans 0%Jag förstår tyvärr inte hur ni ska få ihop pusslet. Alldeles för många bitar saknas, trots att ni alltså vuxit på bra. Ingen förändring här alltså - Tyvärr. (0% förr)

* Markerar att dessa är familjestammar

3. Slutsatser:

StamPoängLägeSpelareUtvecklingSnittVinstchans
OnC5353484%
SuSa45413.55%
CW32242.755%
Sparta24353.56%
HoB11121.250%


Tänkte snabbt dra lite hur jag hade tänkt beroende på vilken stam jag varit med i.

Om jag varit OnC hade jag nu försökt lägga ett större krut än tidigare mot rimmen bakåt (som The Fugitive gjort) och försöka säkra alla gratisbyar där samtidigt som man försöker stacka upp, snipa och stacka i den riktiga fronten. Genom att ha kontroll över hela K44 och K45 skulle vi senare utan större problem kunnat plocka de 2 sydliga kontinenterna då OnC garanterat är bättre än sitt genomsnittliga motstånd.

Om jag varit med i SuSa hade allt fokus varit riktat mot K44 genom att både försöka plocka torn inne i OnC's kluster och samtidigt trycka fronten framåt effektivt. Jag hade även försökt snacka ihop mig med övriga stammar (CW & Sparta) så deras fokus får bli K45. Efter att ha sänka OnC skulle jag sedan bryta alliansen med CW och enkelt plocka dem samtidigt som Sparta förmodligen skulle gjort detsamma från andra hållet.

Om jag varit med i CW hade allt fokus legat på OnC nu - 100%! Genom att plocka sig in och få tillräckligt stor plats i K45 hade jag kanske kunnat lyckas bli tillräckligt stor för att ha en chans att plocka ut Sparta samtidigt som man kan hålla konstant front mot SuSa som sedan hade blivit målet.

Om jag spelat i Sparta hade jag försökt plocka ner OnC snabbare än CW samtidigt som man självklart skulle samarbetat med dem. Genom att ha sänkt OnC skulle vi sedan kunnat fokusera helt väster ut och först plocka CW och sedan SuSa.

Om jag spelat i HoB hade jag försökt få in en större front mot OnC och förbereda mig mot ett större krig när OnC fallit. Dvs försöka ha en relation med någon av stammarna (CW/Sparta) för att sedan diplomatiskt försökt merga in mig / ha sjukt tur :D och lyckas sänka en fiende för att sedan stabba min allierade och försöka vinna på det sättet. Svåårt! ^_^


Innan jag avslutar alltsammans skulle jag vilja lägga ett kommentar på något som många varit intresserade av under denna världen - "Snackisen":

Kommer ni ihåg för några månader sedan? Allt snack hade sitt fokus på OnC och SuSa. Anklagelser för fusk och fulspel kom på löpande band från bägge sider som redan på v21 låg i strid med varandra och nu äntligen skulle få göra upp en sista gång. Jag tycker dock att vi kommit ifrån detta lite och istället börjat fokusera på något helt annat. Nämligen OnC och resten av världen. Det fungerar inte längre som innan. OnC tog redan tidigt steget före SuSa och har absolut bevisat att med den uppställningen man lyckades få till denna världen är betydligt bättre än SuSa's motsvarande. - Genom att konstatera detta vill jag inte riva upp några gamla sår eller försöka få igång en debatt, men faktum är faktum. OnC har vunnit denna duellen då det inte är "1 vs 1" som var ursprungstanken utan istället "1 vs 5-6(?)".

Hoppas ni gillar listan :)

Nu vill jag att ni köttar på in i slutet och så får se hur det slutar - än är världen långt ifrån avgjord!! :D

Med Vänliga Hälsningar!
Felix aka Ogiltigt
 

DeletedUser

Guest
Även om jag fortfarande hatar tw teamet :awsm: Så måste jag säga att du är magisk Felix...:thinking:

Nu ska jag läsa igenom det där:D
 

butchers

Member
Reaktionspoäng
1
uuuuuunderbar lääsning !

kanske inte håller med allt .....men uuunderbar !
så ska listor se ut!

stående ovationer ! :awsm:
 

DeletedUser

Guest
Fint felix, är det här anledningen du inte var med och snackade idag? :p
Åter igen, jättefin lista. Riktigt underhållande att läsa
 
Topp