Nytt speed koncept.

DeletedUser

Guest
Kära spelare.

Vi kommer från och med nästa måndag (16/12) börja med ett nytt speed koncept här på .se

Nedan så kommer ni hitta priser och information.

Det nya konceptet är följande:
- Det kommer att som mest spelas 5 riktiga rundor per vecka på följande dagar: Måndag, Onsdag, Torsdag, Fredag och Lördag.
- Om en 4h runda startar på måndag klockan 12:00 och slutar 16:00 så startar inte nästa runda förens tidigast på onsdag 00:00.
- Testrundor kan komma att slängas upp när som helst. Detta kommer vara rundor där inga priser i form av premiumpoäng ges utan de är enbart till för att våra admins ska kunna testa konceptrundor, förslag m.m.
- Nya priser för varje runda kommer också att införas och de börjar att gälla från med nästa måndag (16/12). Ni hittar de nya priserna här.

Övrig information:
-Turneringar, events och liknade kommer att fortsätta som vanligt och kan komma att dyka upp då och då. När detta händer så kommer det att läggas in i samband med de vanliga rundorna som kommer att fortsätta efter behov.
- Observera att detta är ett test koncept och kan komma att ändras om vi anser att det är nödvändigt.

Vi förstår att detta kan komma som en stor nyhet för många av våra spelare men vi har länge diskuterat detta i teamet och vi anser att det är nödvändigt att genomföra då antalet rundor och priserna vi har i nuläget inte längre är möjligt att ha kvar. Detta för att arbetet som våran speed generar är mycket för våra admins och ur en ekonomisk synvinkel.

Vi tackar för er uppmärksamhet. Frågor och feedback tas här.

Med Vänliga Hälsningar
Ert Tribal Wars Team
 

.XI.

Member
Reaktionspoäng
0
Ta in mig som speedadmin igen så skall ni få se på fina pankakor<3
 

DeletedUser

Guest
Tycker ni skall lägga in en speciell unik runda som vart ett tag sedan jag såg så kommer inte ihåg vad den heter.

Man auto joinar ett av två lag. Tex 20 vs 20.
 

DeletedUser

Guest
Helt ärligt. Detta är ett stort fiasko. Vad är vitsen att göra det till mindre speeds?
 

DeletedUser

Guest
Helt ärligt. Detta är ett stort fiasko. Vad är vitsen att göra det till mindre speeds?

Kära spelare.

Vi förstår att detta kan komma som en stor nyhet för många av våra spelare men vi har länge diskuterat detta i teamet och vi anser att det är nödvändigt att genomföra då antalet rundor och priserna vi har i nuläget inte längre är möjligt att ha kvar. Detta för att arbetet som våran speed generar är mycket för våra admins och ur en ekonomisk synvinkel.

Vi tackar för er uppmärksamhet. Frågor och feedback tas här.

Med Vänliga Hälsningar
Ert Tribal Wars Team

Se mitt svar ovan. :)

asså vad e detta 2 speeds kvar detta år??? kom igen nu in med lite rundor!!

Då vi närmar oss den tiden på året som man spenderar mest tid med familj och vänner så är det inte alls ologiskt att ha två stycken rundor kvar. Notera även att dessa är 72h rundor och inte några 4h.

Många spelare och många personer i teamet kommer inte sitta lika mycket vid datorn de närmsta två veckorna.
 

stig jobs

New Member
Reaktionspoäng
0
varför har alla de andra länderna så mycket roligare speeds och kör ungefär 1-5 speeds per dag

http://forum.guerretribale.fr/showthread.php?27238-Informations-générales#4

ni borde köra via detta system mer tycker jag..


Då vi närmar oss den tiden på året som man spenderar mest tid med familj och vänner så är det inte alls ologiskt att ha två stycken rundor kvar. Notera även att dessa är 72h rundor och inte några 4h.

Många spelare och många personer i teamet kommer inte sitta lika mycket vid datorn de närmsta två veckorna.

Har inte era kollegor ett liv då eller hur kan dem ha så många igång?

http://www.guerretribale.fr/sds_rounds.php?mode=future

http://www.divokekmeny.cz/sds_rounds.php?mode=future

svara inte nu med att jag ska köra där..för de gör jag redan men vill klöra mer på svenska vilket jag inte kan!
 

DeletedUser

Guest
Se mitt svar ovan. :)



Då vi närmar oss den tiden på året som man spenderar mest tid med familj och vänner så är det inte alls ologiskt att ha två stycken rundor kvar. Notera även att dessa är 72h rundor och inte några 4h.

Många spelare och många personer i teamet kommer inte sitta lika mycket vid datorn de närmsta två veckorna.


Kan du vara snäll och förklara hur ni hade tänkt med detta?
 

DeletedUser

Guest
Jag ska försöka förklara. För det första kostar det pengar att ha speedarna igång. De speedar man har igång, måste dra in mer än de kostar annars får vi inte ha dem igång. Det är ganska enkelt, plus måste vara större än minus annars kostar det mer än det ger i vinst.

Våra speedar drar inte in tillräckligt mycket för att det ska vara självklart att de ska få fortsätta finnas. Det här är ett försök att vända på det så vi kan ha kvar speedservern.

Gällande admins, kollegor på andra versioner, julhelger, familjehögtider och så vidare är det knappast raketforskning att lägga ihop detta? Det bör finnas inte bara spelare, utan även någon som håller koll under tiden speedarna är igång. Här i Sverige är julen en högtid som de flesta inte firar på jobb. Det är lite mer än vi kan kräva av våra administratörer som gör detta som volontärer på sin fritid. Även bland spelarna är det förmodligen ganska vanligt man firar julen afk. Hur det fungerar på andra versioner kan jag inte svara på, men det finns förmodligen högtider där man prioriterar familjen även där.
 

DeletedUser

Guest
Jag ska försöka förklara. För det första kostar det pengar att ha speedarna igång. De speedar man har igång, måste dra in mer än de kostar annars får vi inte ha dem igång. Det är ganska enkelt, plus måste vara större än minus annars kostar det mer än det ger i vinst.

Då tycker jag ni ska sätta er ned med papper och penna och räkna om lite.
Om inte ni gör det så kan jag komma med en uträkning åt er senare, eftersom ni skulle tjäna mer på att ha 1 speed om dagen med något mindre vinster.
 

DeletedUser

Guest
Då tycker jag ni ska sätta er ned med papper och penna och räkna om lite.
Om inte ni gör det så kan jag komma med en uträkning åt er senare, eftersom ni skulle tjäna mer på att ha 1 speed om dagen med något mindre vinster.

Räkna på du bara, jag har ingen aning om driftskostnaderna för servern som sådan men har du koll på det så tar jag tacksamt emot en kalkyl vi kan diskutera runt.
 

DeletedUser

Guest
Räkna på du bara, jag har ingen aning om driftskostnaderna för servern som sådan men har du koll på det så tar jag tacksamt emot en kalkyl vi kan diskutera runt.

Nu är du of topic? Var ju hur mkt det kosta att driva speed rundorna inte servern. Isf skulle de ju kostat att ha andra speeds igång hela tiden? :)
 

DeletedUser

Guest
Jag var rätt otydlig i hur jag tänkte där, men summa summarum måste antalet spelare på rundorna vara så många att rundorna inte bara betalar sina egna vinster utan gör att det inte blir en förlustaffär att vi har en server att köra rundorna på. Det gäller alltså att få till rundor som skapar ett plus efter att kostnaden för att ha servern räknats ifrån. Rundor med 100 gratisplatser och mindre än 100 spelare t.ex. ger ett minus. Så visst kan det kosta att ha andra speeds igång.
 
Topp