Förslag till Wikin

DeletedUser

Guest
Detta forum och dessa trådar är till för att ni spelare ska få vara med och påverka hur våran wiki ska se ut, både i funktion och design.
Denna tråd är eran länk till mig och övriga i teamet där ni postar förslag på vad som ska ändras/redigeras/tas bort osv.

Länk till Tribalwars.se´s wiki

Exempel på förslag:
I "enhetsöversikt" kan en länk läggas till eftersom...
I "kartan" så kan det behövs mer bilder eftersom...

Det är mycket viktigt att ni skriver ner så mycket information som möjligt!:
*Var någonstans i Wikin det ska ändras/redigeras/ta bort. (Ta med länken från den speciella delen!)
*Vad som ska ändras.
*Förslag på ersättningsmaterial.
*Varför just denna del ska ändras.

Passa även på att skriva vad ni tycker om wikin, bra/dåligt? Vad kan förbättras? Varför? Osv....

Mvh The Conqueror - Wikiansvarig.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hej jag tycker att det ska ändras Här så att man kan se hur man gör BB-Koder tex såhär för användarnamn
fffs.png
Detta kan visa för spelare hur man använder BB-Koder för användarnamn. Vissa spelare har svårt att förstå trots det som står nu i wiki men om mitt förslag kommer dit så kan dom förstå bättre
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Så som vi har nu, så visar bilden hur BB-koderna ser ut, var någonstans man kan använda dem och hur koden ser ut. Visar mer generellt hur BB-koder funkar/ser ut men som du säger, nybörjare kan ha svårt att förstå hur det fungerar mer exakt så att försöka förbättra den nuvarande guiden är något jag får klura på.:)
 

DeletedUser

Guest
Har gått igenom vissa delar av wikin och här är en lista på saker som kan bli bättre!

1) Spejare http://help.tribalwars.se/wiki/Spejare
Här står det alldeles för lite, det borde fyllas i lite utförligare om vad spejare faktiskt gör. Hur de spejar andra byar, hur de försvarar sig mot andra spelare osv!

2) http://help.tribalwars.se/wiki/Barbar_byar
I texten står det barbarbyar vilket är helt korrekt men i själva rubriken eller vad man ska säga står det barbar byar, ta bort mellanrummet!

3) Flaggor
Det står ingenting!

4) http://help.tribalwars.se/wiki/F%C3%B6rkortningar
Kats: Katapulter
Det heter väl ändå katas!

5) Multi konto: Ett regelbrott som bryts genom att man har mer än ett konto på samma värld.
Det är väl ändå ett ord!

6) Res: Resurser. Tex. trä, lera, järn
Har bara sett med två "s"...

Hoppas det hjälpte och att alla länkar fungerade!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Varför finns inte Guiden med i lolwikin, eller är bara jag för blind för att hitta den?

Den borde givetvis vara med där alla steg är med, då den har en ordning att man inte kan klara lätt kavalleriuppdraget förrän man har gjort spejaruppdraget t.ex.

Vore fint om den las upp där.
 
Reaktionspoäng
28
Vad gör nivå 3 på spejarna egentligen? Vore ju kul om det stod en förklaring i WiKin på det. För jag kan inte hitta ngn förklaring ngnstans på vad nivå 3 gör för nytta egentligen.
 

DeletedUser

Guest
Vad gör nivå 3 på spejarna egentligen? Vore ju kul om det stod en förklaring i WiKin på det. För jag kan inte hitta ngn förklaring ngnstans på vad nivå 3 gör för nytta egentligen.

Nivå 1 spejar trupper + resurser i byn
Nivå 2 spejar ^ + byggnader
Nivå 3 spejar ^ + trupper utanför byn.

Hoppas det hjälpte dig.
 

Funker Vogt

Member
Reaktionspoäng
1
Tack både Citrusfrukten och Alea iacta est för era förslag, tror jag lyckades ändra dem alla :)
 

DeletedUser

Guest
Satt och klickade runt i WIKIn och snubbla in på förkortningar och såg att förklaringen "Snipea" inte fanns med, eller som konstigt folk säger "Snipa" ;)

Sen så märkte jag av att förkortningar av bokstaven 'K' fanns iblandat hos 'A'.

Sen så så fnissa jag till när jag såg "Deffh*ra" och "Poäng H*ra", kanske är dags att inkludera "Premh*ra" i dagens TW Sverige kanske? :D

edit

Kanske inkludera

Early game
Mid game
Late game
 
Senast redigerad av en moderator:

Demeter

New Member
Reaktionspoäng
0
Hittar inget om mentorskapet alls, borde kanske finnas både för mentorer och lärlingarna?

Undrar själv hur länge man är mentor... när är lärlingen "färdigutbildad"?
Tänkte själv att han kanske var klar när han nått 1k p. men det fortsätter tydligen över det.

Hur som helst... det vore bra med lite förklaring om detta i wikin.

pawtucket.jpg
 
Senast ändrad:

Funker Vogt

Member
Reaktionspoäng
1
Iom att mentorsystemet inte är helt klarkodat så kan jag tyvärr inte sätta ut den på wikin ännu.
Men den kommer upp, när den väl blir klar :)

Vänligen
Funker
 
Topp